Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Google Analytics

Google Analytics

28 dec 2013 19:47
#1
Hallo,

Ik hoop dat ik de vraag hier goed neerzet ;)

Heb Google Analytics op mijn site gezet - via Jumi module heb ik de script van Google in de footer van de site geplaatst - via het dashboard kan ik zien wie er op de site komt als de site wordt aangeroepen via Chrome/Firefox of zelfs via mobiele apparaten... echter als ik via Internet Explorer 11 (draaiend op Windows 8.1) kijk - zie ik dan geen enkele melding :dry:

Wie o wie kan mij een beetje op weg helpen - heb ook Asynchronous Google Analytics Plugin en Advanced Google Analytics geinstalleerd gehad als ook de script in de index.php van mijn template geplakt - echter of het werkte helemaal niet meer of zelfde resultaat... :oops:

Heb script iets aan moeten passen gezien ik vanuit meerdere domeinen (.eu .biz .info etc) wil registreren en de dashboard is ingezet op .com domein

Alvast bedankt voor de support

Peter
Discussie gesloten.
  • Pandabeer
  • Pandabeer's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 24

Google Analytics

28 dec 2013 20:46
#2
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.

Werkte het Google Abnalytics-resultaat wel toen je nog geen aan[passingen in het script had gedaan?
Ik werk zelf ook met Asynchronus Analytics en die werkt in Joomla! 2.5 en 3.x perfect.

Bedoel je overigens dat je geen bezoekresultaten ziet van als er met IE11 als browser je site wordt bezocht?

Of bedoel je dat je geen info binnen Google Analytucs ziet als je die bekijkt met IE11 ?
Kijk in dat laatste geval even in dit artikel .
Het zou sinds 18 december 2013 moeten werken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

Google Analytics

28 dec 2013 21:42
#3
hoi Wouter,

Bedankt voor je reactie. Google Analytics lijkt goed te werken... Als ik op .EU of .nl bijvoorbeeld via Firefox of chrome surf dan wordt dit in Google Analyticus weergegeven, kom ik via iE11 op de site (frontend) dan wordt dit niet in Google Analyticus weergegeven. Draai op Joomla 3.2 en diverse plugins werken. Wel maar helaas dus geen detectie lijkt het van bezoekers via ie11
Discussie gesloten.
  • Pandabeer
  • Pandabeer's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 24

Google Analytics

28 dec 2013 22:08
#4
Is blijkbaar toch een probleem van GA. Hier staat wel een mogelijke oplossing
stackoverflow.com/questions/20184589/ie-...-in-google-analytics
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Google Analytics

28 dec 2013 22:16
#5
Bedankt Astrid,

Helaas staat er ook geen Mozilla in de lijst, surf ik in twee sessies met chrome en Firefox dan zie ik ook 2 bezoekers.. Ga ik dan nog een sessie in met IE naar de site ga dan blijft de teller ook 2...
Discussie gesloten.
  • Pandabeer
  • Pandabeer's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 24

Google Analytics

28 dec 2013 22:34
#6
Dan klopt er iets in je code niet. Net even een paar sites gecheckt. Overal wordt IE 11 getoond vanaf 18 december zoals ook aangegeven in de link die Wouter je gaf.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Google Analytics

29 dec 2013 14:17
#7
Vandaag nog e.e.a. getest - helaas IE11 blijft niet zichtbaar in Google Analytics (GA) -

ik heb dus een nieuwe site (3.2) waar ik dit vers op diverse manieren onder Joomla heb geïnstalleerd - nu met eorisis: Google Analytics - alles werkt... behalve IE11

Kijk ik in de Dashboard van GA en surf ik naar mijn site via Firefox of Chrome - dan zie ik nagenoeg direct (onder Realtime --> Overzicht) dat de teller omhoog gaat... surf ik met IE11 naar mijn site, dan gebeurt er niets met de teller - m.a.w. de bezoeker wordt niet geregistreerd...

Heb ook nog een "oude" site - daar heb ik ooit de code geïnstalleerd (Joomla 2.5.8) en deze toont de zelfde "kuren" in Google Analytics! Wel zichtbaar met Chrome, Firefox etc maar niet met IE11 (Windows 8.1)

Wil toch graag dit opgelost hebben voordat ik daadwerkelijk mijn site aan het bredere publiek ga presenteren...

Wie kan mij helpen? Heeft dit mogelijk te maken met het Cookie beleid? Moet ik daar eerst nog iets voor opnemen in de Joomla site? Ik weet het even niet meer... hoop dat iemand van jullie mij op de juiste weg kan helpen...

Alvast bedankt,

Peter
Discussie gesloten.
  • Pandabeer
  • Pandabeer's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 24

Google Analytics

29 dec 2013 14:35
#8
Ik kan het niet reproduceren. Deze site werkt met cookie confirm en daar kan je de analytics code invullen. Dat werkt ook met IE11. Ik heb gekeken op een andere site in Joomla 2.5 die met de plugin Bigshot Google Analytics werkt en ook daar werkt het perfect. En bij sites met een Yootheme template waar de code bij de template-parameters ingevuld wordt, werkt het ook. En Wouter gaf eerder ook al aan dat het met de door hem genoemde plugin ook werkt. Dus lastig te achterhalen waar het bij jou fout gaat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Google Analytics

29 dec 2013 15:05
#9
Lijkt mogelijk alleen vanuit mijn netwerk/computers niet goed te gaan met IE11 - als ik op de Joomla 2.5.8 site de GA statistieken bekijk zie ik dat er weldegelijk ook bezoekers via IE11 voorbij komen - dus zal mogelijk aan mijn instellingen (2 computers geprobeerd) of netwerk/router liggen?

In ieder geval bedankt voor het meedenken

Peter

- mag wat mij betreft afgesloten worden-
Discussie gesloten.
  • Pandabeer
  • Pandabeer's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 24

Google Analytics

29 dec 2013 15:25
#10
Hallo,

Dus een lokaal probleem.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.816 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie