Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

meerdere menukoppen

meerdere menukoppen

11 jun 2015 18:22 - 11 jun 2015 18:26
Hi iedereen,

Ik heb hier wel een discussie gevonden "../3-x-templates-en-layout/41549-meerdere-menukoppen", maar zonder dat het antwoord daar duidelijk omgeschreven is, zeker zeggen, daar is topic gesloten zonder het antwoord. Daarom deze topic.

Ik heb twee websites samengevoegd om 1 winkelwagen te hebben. Vroeger was geen probleem, alles werkte perfect, maar nu in horizontaal menu kan ik subitems niet openen. Twee menu koppen met meerdere pagina's. Dus:
Kaarsen (1ste menukop) > 4 x kaarsen categorieën (iedere als 2de menukop) > 8 x kaarsen subcategorieën (iedere als menu item).
Zepen (1ste menukop) > 4 x zepen categorieën (iedere als 2de menukop) > 8 x zepen subcategorieën (iedere als menu item).
...
...

Alles is identiek ingesteld, zoals in de vorige website versie. Het verschil is, dat in de nieuwe website twee horizontaal menu's en twee templates, want soort van producten is helemaal anders in iedere website.
Wat daar ook vreemd is, dat via FileZilla zie ik alleen de 1ste menukop:
Code:
<li class="item-108 deeper parent"> <a href="#">Kaarsen</a> </li> <li class="item-109"> <a href="#">Zepen</a> </li>

En zo verder, terwijl is dit een mega menu met veel categorieën en subcategorieën (menu items). Alle bestanden gewoon gekopieerd zijn naar de nieuwe plek. Module ook op "alle" subitems tonen ingesteld. Maar het werkt niet.

Is hier een oplossing?

Voorbaat bedankt, Vero
  • Vero
  • Vero's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

meerdere menukoppen

12 jun 2015 09:23 - 12 jun 2015 09:24
Ik hoop dat ik je vraag goed begrijp. Wat gebeurt er als je in plaats van voor menukop kiest voor scheidingsteken?
:off:
Als je verwijst naar een ander draadje is het wel handig als je dan de link geeft in plaats van een gedeelte van de url.
:back:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

meerdere menukoppen

12 jun 2015 13:09 - 12 jun 2015 13:14
Bedankt voor de reactie. Helaas, verandert daar niks... en wat betreft de link, sorry, maar ik heb dit verkort volgens ergens gelezen advies, dat als je een link naar en binnen huidige website plaatst, het is beter hem korter maken. Ik zal nooit meer zo doen.
  • Vero

meerdere menukoppen

12 jun 2015 17:18
Het is al heel vreemd dat je ze niet ziet in Firebug. Heb je het al geprobeerd met een standaard template?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

meerdere menukoppen

12 jun 2015 18:38
Ik heb alle joomla standard templates verwijderd. Maar het toch werkte in mijn vroegere website. Alles is gewoon gekopieerd. Mijn templates zijn met Artisteer gemaakt, maar grotendeels aangepast. Css bijna volledig aangepast. Alleen js bestanden niet, want daar heb ik geen begrip over de codes. En megamenu is ook met artisteer gemaakt en ik had nooit problemen daarmee.
  • Vero

meerdere menukoppen

12 jun 2015 20:29
Hallo,

Je had een site waarop het menu werkte en nu werkt het niet meer.
Ga dus na wat er anders is tussen die twee sites. ;)
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

meerdere menukoppen

12 jun 2015 21:44
Ik heb alles hierboven al breed omgeschreven. Misschien niet helemaal duidelijk. Nogmaals proberen:
vroeger waren aparte twee websites-webshops onder 1 domeinnaam, maar in aparte mappen, nu heb ik gewoon gesplitst 2 in 1. Dus,
1. in de eerste website geïnstalleerd tweede template (van die tweede website) en kopie en paste inhoud van alle modules, producten en artikelen... alles.
2. Verschil: nu twee templates, twee horizontaal menu's en twee home pagina's, maar alias van de tweede zijn anders. Ook alleen 1 met gele sterretje gemarkeerd. Iedere menu verschijnt alleen in eigen categorie (een in de eerste "website" met eigen template, andere in de tweede "website" met eigen template). Het is nodig, want producten zijn helemaal verschillend en passen niet bij elkaar. Maar nu heb ik 1 webshop met 1 winkelwagen, dus: klanten hoeven niet twee keer inloggen, betalen enz., ze kunnen in een keer alles bestellen, eenmaal bezorgingskosten, en ik hoef niet meer twee websites beheren, maar alleen 1.
Verder geen verschil. Ik heb alles veel keer gecontroleerd. Alles ziet er mooi uit. Alleen menu werkt niet (in de eerste website hmenu was en is nu zonder submenu.) Dus met de eerste website alles goed (gewoon niet nodig subitems, dus geen probleem, dat niet toont submenu). In de "tweede website" (verhuisde) is een groot megamenu, maar het werkt alleen home en contact pagina's, daarom de hele inhoud nu is op deze twee pagina's verdeeld ( tijdelijk, natuurlijk, om te kunnen verder werken).

Zo grote werk gedaan, alles handmatig overgedragen... Please, please help! Nog een idee?

Voorbaat bedankt, Vero
  • Vero

meerdere menukoppen

12 jun 2015 23:21
Nog wat info
Ik heb Firebug gevonden onder knop Console dit:
Code:
Uncaught TypeError: setHMenuOpenDirection is not a function (anonymous function) @ templates/secrets/script.js:338 v.Callbacks.l @ jquery.min.js:2 v.Callbacks.c.add @ jquery.min.js:2 v.fn.v.ready @ jquery.min.js:2 v.fn.v.init @ jquery.min.js:2 v @ jquery.min.js:2 (anonymous function) @ templates/secrets/script.js:336
  • Vero

meerdere menukoppen

13 jun 2015 09:18
Dan ligt het dus toch aan je template. script.js wordt gemaakt door Artisteer.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

meerdere menukoppen

13 jun 2015 12:29
wat die console betreft, heb ik dit fout verbetert: gewoon een paar prefix aangepast. Dus, ik zie geen fouten meer in template. Maar steeds dezelfde probleem met submenu. Ik zie in FileZilla geen submenu items. Volgens mij is dit toch met joomla niet goed.
  • Vero

meerdere menukoppen

13 jun 2015 12:53
Dit ligt in ieder geval niet aan Joomla. Als op je originele site met dezelfde template het dropdownmenu wel goed werkte dan is er dus iets anders aan de hand.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

meerdere menukoppen

13 jun 2015 22:47
Uiteindelijk, heb ik alles in orde gekregen. De oplossing weet ik, zeker zeggen, niet. Gewoon door veel aanpassingen proberen, verwijderen, weer proberen weer verwijderen en alles "opnieuw opslaan". Nu zie ik geen verschil tussen wat ik had gisteren, en wat ik heb nu. Alles op dezelfde manier ingesteld, maar het werkt!

In ieder geval groot bedankje voor Astrid en JelleD voor adviezen!

Tot ziens, Vero
  • Vero
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.860 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie