Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Korte intro's met 'lees meer'
Korte intro's met 'lees meer'
19 sep 2015 16:28
Hallo allemaal,
Ik loop nog tegen een aantal dingen aan bij het aanpassen van de website via een Joomla template. Ik zal voor iedere vraag een nieuw topic openen, zodat dit overzichtelijk blijft.
Ik ben nog niet heel lang bezig met Joomla, maar ik maak deze site af voor vrienden die al een Joomla template hadden gekocht! Als iemand eventueel mee wil kijken en wil helpen mag je altijd pb doen, dan kan ik even een gebruikersnaam etc. voor je aanmaken.
Mijn vraag: Op een aantal pagina's (over ons en equus universalis) wil ik een paar korte intro's met lees meer, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Website: www.paardwaardig.nl
Alvast bedankt!
Groetjes Kim
Ik loop nog tegen een aantal dingen aan bij het aanpassen van de website via een Joomla template. Ik zal voor iedere vraag een nieuw topic openen, zodat dit overzichtelijk blijft.
Ik ben nog niet heel lang bezig met Joomla, maar ik maak deze site af voor vrienden die al een Joomla template hadden gekocht! Als iemand eventueel mee wil kijken en wil helpen mag je altijd pb doen, dan kan ik even een gebruikersnaam etc. voor je aanmaken.
Mijn vraag: Op een aantal pagina's (over ons en equus universalis) wil ik een paar korte intro's met lees meer, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Website: www.paardwaardig.nl
Alvast bedankt!
Groetjes Kim
- JoomlaKim
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
19 sep 2015 16:45 - 19 sep 2015 17:59
Plaats de artikelen in een eigen categorie.
Plaats in de tekst op de gewenste plaats de Lees meer-onderbreking.
Pas daarna het menu-item aan, zodat het menu-itemtype een Categroieblog wordt.
Daarin kun je de opmaak nog aangeven of je alles onder elkaar of in kolommen wil heen.
Plaats in de tekst op de gewenste plaats de Lees meer-onderbreking.
Pas daarna het menu-item aan, zodat het menu-itemtype een Categroieblog wordt.
Daarin kun je de opmaak nog aangeven of je alles onder elkaar of in kolommen wil heen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
20 sep 2015 12:57
Bedankt, ik ga het even proberen!
Moet ieder artikel/intro een eigen categorie krijgen?
Moet ieder artikel/intro een eigen categorie krijgen?
- JoomlaKim
- Bekend met Joomla!NL
20 sep 2015 13:42
Nee, juist niet.
Als je ze op één pagina in een Categorieblog wil tonen, moeten ze lid zijn van dezelfde categorie.
Als je ze op één pagina in een Categorieblog wil tonen, moeten ze lid zijn van dezelfde categorie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
21 sep 2015 21:41
Oh zo, ik snap het! Ga het even proberen! Thanks!
- JoomlaKim
- Bekend met Joomla!NL
22 sep 2015 20:23
Ik heb hier nog een vraag over..
Op de pagina 'over ons' wil ik intro stukjes voor de onderwerpen uit het roll down menu, maar de lees meer moet dan wel verwijzen naar de pagina die al bestaat (dus het intro stukje over team moet linken naar de team pagina die al bestaat). Ik heb geprobeerd om op de rechtermuisknop op de lees meer balk te klikken en de link aan te passen naar dat deel van het menu, maar dat werkt niet.. Hoe moet dit wel?
Op de pagina 'over ons' wil ik intro stukjes voor de onderwerpen uit het roll down menu, maar de lees meer moet dan wel verwijzen naar de pagina die al bestaat (dus het intro stukje over team moet linken naar de team pagina die al bestaat). Ik heb geprobeerd om op de rechtermuisknop op de lees meer balk te klikken en de link aan te passen naar dat deel van het menu, maar dat werkt niet.. Hoe moet dit wel?
- JoomlaKim
- Bekend met Joomla!NL
22 sep 2015 20:26
In dat geval moet je een interne link naar het artikel gaan maken.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
22 sep 2015 20:33
Kun je uitleggen hoe dat werkt? Of waar ik kan vinden hoe dat werkt?
- JoomlaKim
- Bekend met Joomla!NL
22 sep 2015 20:43
Kim,
Ik weet dat je de JCE edtior hebt geinstalleerd, daarmee kun je dat perfect doen.
Nadat je tekst hebt getypt en besluit met "lees meer" selecteer je dit, in de knoppenbalk zie je het kettingsymbool. Klik hier op.
Een pop-up venster verschijnt waar je verschillende opties hebt, waaronder het navigeren naar een artikel. Selecteer dit artikel en vervolgens op opslaan/toevoegen klikken. Klaar is kees.
Succes
Ik weet dat je de JCE edtior hebt geinstalleerd, daarmee kun je dat perfect doen.
Nadat je tekst hebt getypt en besluit met "lees meer" selecteer je dit, in de knoppenbalk zie je het kettingsymbool. Klik hier op.
Een pop-up venster verschijnt waar je verschillende opties hebt, waaronder het navigeren naar een artikel. Selecteer dit artikel en vervolgens op opslaan/toevoegen klikken. Klaar is kees.
Succes
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
22 sep 2015 20:54
Aha, ik heb dat gezien ja! Heb alleen niet gelinkt naar een artikel maar naar een menu! Zal het even uitproberen!
- JoomlaKim
- Bekend met Joomla!NL
22 sep 2015 20:59
Naar een menu-item linken is uiteraard ook mogelijk, feitelijk is dat iets beter. Linken naar een artikel wordt vaak gebruikt als een artikel om bepaalde redenen niet is gekoppeld aan een menu. De keuze is aan jouw.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
22 sep 2015 21:04
Dan zou ik het graag aan het menu-item linken, maar op de een of andere manier doe ik dan toch iets fout
Dit doe ik in stapjes:
-Binnen artikel team rechtermuisknop op 'lees meer balk'
-Insert / edit link
-Ik zoek binnen menu naar het menu 'Team'
-En dan insert
Moet ik nog iets verder aanpassen of invullen voordat ik op insert druk?
Dit doe ik in stapjes:
-Binnen artikel team rechtermuisknop op 'lees meer balk'
-Insert / edit link
-Ik zoek binnen menu naar het menu 'Team'
-En dan insert
Moet ik nog iets verder aanpassen of invullen voordat ik op insert druk?
- JoomlaKim
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.704 seconden