Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kan geen nieuwe map meer aanmaken in mediabeheer
12 feb 2017 09:52 - 12 feb 2017 10:46
Ik werk al jaren naar volle tevredenheid met Joomla template JP Genesis 2.5. Voor mijn website
www.casa-particular.nl
Echter nu wil ik via inhoud - media een nieuwe map aan maken dat lukt maar de twee submappen worden niet meer aangemaakt. Wat als gevolg heeft dat er geen foto's meer vertoond kunnen worden via de plugin Gallery.
Kan iemand mij hier mee helpen. Moet dringent nieuwe huizen aan mijn site toevoegen maar dat gaat niet meer.
Alvast bedankt voor de hulp.
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (JP Genesis 2.5) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Echter nu wil ik via inhoud - media een nieuwe map aan maken dat lukt maar de twee submappen worden niet meer aangemaakt. Wat als gevolg heeft dat er geen foto's meer vertoond kunnen worden via de plugin Gallery.
Kan iemand mij hier mee helpen. Moet dringent nieuwe huizen aan mijn site toevoegen maar dat gaat niet meer.
Alvast bedankt voor de hulp.
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (JP Genesis 2.5) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
- jogo04
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
12 feb 2017 10:35 - 12 feb 2017 10:41
Namens het Joomla!NL team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.
Heb je nog wel genoeg serverruimte?
Zijn al je mappen nog wel schrijfbaar (Kijk bij de algemene instellingen)
(correctie: Systeem-systeeminstellingen, tabblad maprechten)
TIP:
- Je laat foto's zijn van ca 600 px breed, terwijl je originele 2560 px breed zijn en ca 600 kb groot.
Ik zou de foto's resizen naar de grootte in px zoals je ze ook laat zien, bijv naar ca 800 px breed en zorg dat ze in kb ook kleiner worden. Voor internet zou ca 40 - 100 kb voldoende moeten zijn. Daarmee worden ze ook sneller geladen.
- Over het algemeen kun je beter geen spaties in namen van foto's gebruiken. Joomla en/of browsers willen daar wel eens over struikelen.
Heb je nog wel genoeg serverruimte?
Zijn al je mappen nog wel schrijfbaar (Kijk bij de algemene instellingen)
(correctie: Systeem-systeeminstellingen, tabblad maprechten)
TIP:
- Je laat foto's zijn van ca 600 px breed, terwijl je originele 2560 px breed zijn en ca 600 kb groot.
Ik zou de foto's resizen naar de grootte in px zoals je ze ook laat zien, bijv naar ca 800 px breed en zorg dat ze in kb ook kleiner worden. Voor internet zou ca 40 - 100 kb voldoende moeten zijn. Daarmee worden ze ook sneller geladen.
- Over het algemeen kun je beter geen spaties in namen van foto's gebruiken. Joomla en/of browsers willen daar wel eens over struikelen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
12 feb 2017 10:41
Bedankt voor je reactie.
Ja de oude mappen zijn nog steeds beschikbaar.
De serverruimte wordt wel krap maar zou dat de oorzaak zijn? De eerste map maak hij wel aan maar geen submappen??
Ja de oude mappen zijn nog steeds beschikbaar.
De serverruimte wordt wel krap maar zou dat de oorzaak zijn? De eerste map maak hij wel aan maar geen submappen??
- jogo04
- Nieuw op Joomla!NL
12 feb 2017 10:45
Als er (bijna) geen serverruimte meer is, ja dan houdt het uiteraard op.
Je zou eens kunnen kijken of je afbeeldingen, kleiner maakt en dus ook in kb's kleiner, of het dan wel lukt.
Kijk ook of je eventueel afbeeldingen kunt 'schonen' / verwijderen die niet meer gebruikt worden of nodig zijn.
Anders moet je je hoster even contacten en kijken of je je pakket kunt uitbreiden naar meer ruimte.
Je zou eens kunnen kijken of je afbeeldingen, kleiner maakt en dus ook in kb's kleiner, of het dan wel lukt.
Kijk ook of je eventueel afbeeldingen kunt 'schonen' / verwijderen die niet meer gebruikt worden of nodig zijn.
Anders moet je je hoster even contacten en kijken of je je pakket kunt uitbreiden naar meer ruimte.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
12 feb 2017 10:46
Zit net een mail te schrijven naar de hoster. Eens kijken wat hij zegt.
Zou het niet aan de versie update kunnen liggen?
Zou het niet aan de versie update kunnen liggen?
- jogo04
- Nieuw op Joomla!NL
12 feb 2017 10:54
Lukt het aanmaken van een map via je ftp programma, of via je beheerpaneel (directadmin / cpanel) wel?
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
12 feb 2017 11:05
Het aanmaken van een map lukt wel. Maar er worden geen submappen meer aangemaakt. Als je op de screenshot kijkt zie je een oude map met de naam 1938 hierbij werden ook 2 submappen aangemaakt. Bij de map 1937 die ik vandaag heb aangemaakt worden geen submappen meer aangemaakt waardoor de plugin foto gallery niet meer werkt.
HELP!!!
HELP!!!
- jogo04
- Nieuw op Joomla!NL
12 feb 2017 11:07
Heb je mijn opties in #6 geprobeerd?
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
- jogo04
- Nieuw op Joomla!NL
12 feb 2017 11:16
Ja, zie rechtsboven in het topic.
dus lukt het wel via je ftp-programma (bijv. filezilla) of via je beheerpaneel van de hoster (directadmin/cpanel).
dus lukt het wel via je ftp-programma (bijv. filezilla) of via je beheerpaneel van de hoster (directadmin/cpanel).
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
- jogo04
- Nieuw op Joomla!NL
12 feb 2017 11:34
Vreemd,
Hoeveel ruimte heb je nog op je server?
Ik zou het anders nu verder ook niet weten. Misschien eerst je reactie van de hoster afwachten.
Of dat misschien een ander lid van het forum nog een idee/oplossing weet.
Hoeveel ruimte heb je nog op je server?
Ik zou het anders nu verder ook niet weten. Misschien eerst je reactie van de hoster afwachten.
Of dat misschien een ander lid van het forum nog een idee/oplossing weet.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.744 seconden