Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Afbeelding met lagen responsive maken

Afbeelding met lagen responsive maken

14 feb 2017 20:22 - 14 feb 2017 20:31
#1
Ik heb een nogal ingewikkelde website. Deze heb ik onlangs omgezet van 2.5 naar 3. Nu ben ik bezig om de inhoud responsive te maken.
De bestaande situatie is:
Op de website staat een kaart (van een stad). Hierop staan met blauwe stippen ca. 60 huizen gemarkeerd.
Link staat een menu met 60 adressen. Als men op een adres klikt wordt het desbetreffende stipje rood. Als men op de rode stip klikt, komt er een pop up schermpje met een tekst over dat huis.
Ik heb dit als volgt gemaakt:
Een template met als background de kaart, zodat ik die niet 60 keer opnieuw moet laden. In een artikel een rode stip als laag (met div) met daarin een link naar de pop up.
Als ik de website responsive maak moet ik de afbeelding in een module zetten omdat een background niet meeschaalt. Als ik de stip dan als laag op de juiste plek zet met position absolute dan schaalt de stip niet op de juiste manier mee.
Ik kan dit natuurlijk wel met css oplossen, maar dit moet heel nauwkeurig en dan voor 60 verschillende stippen. Dat kost me veel te veel tijd.
Ik heb als oplossing bedacht om dan toch maar 60 keer een kaart in een artikel te zetten met 60 keer een andere rode stip. De afbeelding schaalt dan in zijn geheel en de rode stip ook. En dan de hele afbeelding te linken. Maar dat kost natuurlijk erg veel ruimte.

Als iemand een redelijk snelle en betere oplossing voor dit probleem heeft, hoor ik het graag.

De 2.5 website is te zien bij deze link
Laatst bewerkt 14 feb 2017 20:31 door jecrvali.
  • jecrvali
  • jecrvali's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 265

Afbeelding met lagen responsive maken

15 feb 2017 13:44
#2
Een oplossing die past bij je vraag heb ik niet.
Maar zelf ik een vergelijkbare vraag opgelost met behulp van Phoca Maps.
Daarmee kun je ook huizen/locaties op de kaart tonen.
Je kunt zelf het symbool bepalen dat je op de plaats van het huis wil tonen.
Met de zoomfactor van de kaart-instellingen kun je inzoomen op de stad waar de huizen staan.
De kaart van Phoca Maps is een Google Maps kaart en die zoomt keurig responsive mee.
Een voorbeeld vind je hier: thuis-bakker.nl/
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Afbeelding met lagen responsive maken

15 feb 2017 15:05
#3
Dat ziet er mooi uit, helaas wil mijn klant een afbeelding van een bepaalde kaart, niet de google kaart.
Ik heb het ook geprobeerd met JA image hotspot module. Dit ziet er ook mooi uit, maar daar kan ik weer andere dingen niet mee die hij graag wil.
Dus ik ben bang dat er niets anders opzit dan op elke pagina een afbeelding plaatsen die dan meeeschaalt. Kost wel veel ruimte, maar dat moet dan maar.
  • jecrvali
  • jecrvali's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 265
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.135 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie