Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost achtergrond module van wit naar transparant.

achtergrond module van wit naar transparant.

13 apr 2017 14:56
#1
Hoe kom ik van het witte gedeelte af wat nu de achtergrond is van de module. Ik zou graag de ranb rondom de module ook transparant willen hebben zodat je daar ook de achtergrond ziet. Dat het eigenlijk een los blok wordt. Ik gebruik de Galiana van Joomlaux. Ik heb zitten zoeken in de css file maar kom er niet helemaal uit bij welke regel ik moet zijn. Kan iemand mij hierbij helpen. Het betreft de Spotlight 1 position van deze template.
Voor de duidelijkheid om welke module het gaat zie de foto op de volgend link.
prntscr.com/evfl0q

Ik wil in de toekomst in dit blok aankondigingen plaatsen maar dan zonder de grijzige achtergrond die uitvloeit naar de zijkant.

Het betreft de website: www.mattijs.net
Joomla versie 3.65.
  • Mattijs72
  • Mattijs72's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 64

achtergrond module van wit naar transparant.

13 apr 2017 17:25 - 13 apr 2017 17:28
#2
Geef je module een class-sufix mee en bepaal in je (custom) css bestand de kleuren/opmaak

Bijv.
Code:
.t3-module.aankondiging { background: transparant; border: none (of transparant; }
.aankondiging is dan de class die je in je module moet meegeven (met voorafgaande spatie)
Let op bovenstaande is een voorbeeld, is een uittesten of het goed werkt. Kan ook zijn dat alleen .aankondiging in je css ook werkt. of dat tussen t2-module en .aankondiging ook een spatie moet staan.

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).

:off:
Je maakt wel gebruik van een hele grote foto 4252 x 2184 px. Maak de afbeelding kleiner, tot het maximale formaat van het template, zodat het op mobiel ook vlotter inlaad!
:back:
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 13 apr 2017 17:28 door Romke.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

achtergrond module van wit naar transparant.

13 apr 2017 21:02
#3
Beste Romke,

Bedankt in ieder geval voor de melding van de te grote afbeelding. Dit heb ik inderdaad nu aangepast . Betreft het grijze/witte vlak van mijn template kom ik er nog niet uit. Het is een module positie die je in meerdere blokken kan plaatsen ( prntscr.com/ew2xaj ) Het is ons wel gelukt onderaan de website, ( zie de vier losse modules onderaan prntscr.com/ew2zf9 ) Daar deed zich het zelfde voor en kreeg ik de steun van de template ontwerper, alleen heb ik nu ook de vraag aan ze gesteld voor bovenaan en hoor ik maar niks. Vandaar dat ik de vraag ook in het forum had voorgelegd.

Met vr groet,

Mattijs Franken
( www.mattijs.net )
  • Mattijs72
  • Mattijs72's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 64

achtergrond module van wit naar transparant.

14 apr 2017 08:29 - 14 apr 2017 12:24
#4
De Leverancier heeft vanmorgen na dagen eindelijk gereageerd. Hij bracht wel de juiste code aan voor het vraagstuk.

Het probleem is nu opgelost.

Het werd toch een aanpassing in de template css:
Code:
.t3-sl-1 { background: rgba(248, 245, 236, 0); }

Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 14 apr 2017 12:24 door Jelle.
  • Mattijs72
  • Mattijs72's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 64
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.745 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie