Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Images size in blog layout

Images size in blog layout

07 dec 2017 00:31
#1
Ik heb onlangs een template aangeschaft via astemplates.com, de template vind je hier astemplates navigator PT (zie ook de support oplossingen).
Nu zit ik met een vraag waar schijnbaar de maker van die template niets mee kan dus probeer ik het hier maar eens.

Als ik in een artikel een foto voor de introtekst en full artikel toevoeg dan komt die foto op een blogpagina in volledige grootte.
Dat wil ik automatisch terug brengen naar 300px zodat ik niet iedere foto voor het uploaden handmatig moet verkleinen.
zie voorbeeld , scrol even naar beneden dan zie je wat ik probeer te bereiken.

nu had ik in theme.css al het volgende gevonden op regel 150
Code:
/* * Responsiveness * 1. Sets a maximum width relative to the parent and auto scales the height * 2. Corrects `max-width` behavior if padding and border are used */ audio, canvas, img, svg, video { /* 1 */ max-width: 100%; height: auto; /* 2 */ box-sizing: border-box; }

Als ik hier de max-width vastzet op 300px dan is mijn pagina ok maar loopt de rest vd site in de soep.
Het moet toch mogelijk zijn om alleen de pagina die als een blog wordt weergegeven af te laten wijken vd rest vd site?

Arthur
  • arthurk
  • arthurk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 68

Images size in blog layout

07 dec 2017 08:43
#2
Dit is inderdaad iets wat je templatebouwer niet voor je kan oplossen.
Het is namelijk een standaard functie van Joomla!.
Je kunt inderdaad de intro-afbeelding en de artikelafbeelding beide apart selecteren.
Je moet daarvoor dan wel twee aparte afbeeldingen van het juiste formaat uploaden.
Het gebruik van twee aparte afbeeldingen maakt het laden van de pagina ook ssneller.

Eventueel zou je gebruik kunnen maken van de add-on voor JCE waarmee je al gelijk bij het uploaden de afbeeldingen in twee formaten laat opslaan. Dat scheelt je op zich een hoop werk, vooral als het om veel afbeeldingen gaat.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Images size in blog layout

07 dec 2017 19:50
#3
Bedankt wouter, kan je mij de link naar de add-on wijzen, kan zelf niets vinden wat er op lijkt.

Arthur
  • arthurk
  • arthurk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 68

Images size in blog layout

07 dec 2017 20:56 - 07 dec 2017 20:57
#4
Wouter bedoelt deze www.joomlacontenteditor.net/downloads/editor/category/pro
Maar die werkt volgens mij alleen in JCE zelf. Je kunt toch ook gewoon je afbeeldingen verkleinen voordat je ze uploadt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 07 dec 2017 20:57 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Images size in blog layout

07 dec 2017 21:47
#5
Dank je Astrid, mijn idee was; voorkomen dat de mensen die de content gaan aanleveren dat soort dingen niet kunnen of gaan vergeten. Gewoon voorkomen dat de output een rommeltje wordt dus.
  • arthurk
  • arthurk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 68
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.315 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie