Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Anker-gebruik en template conflict

Anker-gebruik en template conflict

17 dec 2020 19:04
#1
Hallo!

Ik loop tegen een klein probleempje aan bij het gebruik van ankers, helaas reageert de template maker enorm traag dus ik hoop bij jullie terecht te kunnen met het volgende probleem:

www.lifetolegend.com/index.php/11/15

Klik op een willekeurige horizontaal uitgelijnde letter en het anker verplaatst de pagina prima naar die letter, maar de menubalk bedekt de bovenste paar letters steeds, waaronder de letter waar je naartoe wilt.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Het Hornav Menu Select and Styling heeft enkel als optie om de kleuren te wijzigen.
Ik vind het menu zelf erg prettig en houd hem graag aan, maar dit probleem moet wel opgelost worden daar het gebruik van het archief een prominente functie heeft binnen de website.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Bedankt!
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Anker-gebruik en template conflict

17 dec 2020 21:39
#2
Snelste oplossing is om die lege linker kolom uit te zetten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Anker-gebruik en template conflict

17 dec 2020 22:42
#3
Thanks Woody, het template komt standaard met beide sidecolumns, er is geen optie om deze niet aan te hebben. In plaats daarvan heb ik sidecolumn A (die linker lege kolom) uit gezet dmv de breedte op 0 te zetten, maar dat lost het probleem helaas niet op.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Anker-gebruik en template conflict

18 dec 2020 06:17
#4
Wat ik altijd doe is het volgende:

Voorbeeld:
Je hebt bijvoorbeeld M-ID.
Deze geef je via css de volgende waarde
Code:
#M-ID { position:relative; top:-100px; }

Dan staat de M goed, maar dat zou je dan voor elke letter moeten doen.

Andere oplossing is om een extra ID bij elke letter te zetten bv. anker en dan vervolgens:
Code:
#anker { position:relative; top:-100px; }

Met javascript zou je de pagina nog mooi kunnen laten scrollen.

Groet,
Patrick
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177

Anker-gebruik en template conflict

18 dec 2020 09:59
#5
Wat wil je precies bereiken? Ik vind het (zelfs met een mogelijke oplossing) nog steeds niet handig voor je bezoekers dat de links bovenin sowieso verdwijnen. Misschien eens kijken naar Tabs of Sliders van Regularlabs?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Anker-gebruik en template conflict

18 dec 2020 15:21
#6
Bedankt beiden! Ik ga nog even hopen dat de maker van het template met een enkele code komt daar de ankers door de hele website heen gebruikt gaan worden en niet alleen op deze pagina's. Anders pas ik alsnog jouw optie toe pjasmits, bedankt!

@Astrid, het plan is om een compleet archief op te bouwen. Er is een zoekfunctie (de standaard vooralsnog, al vraag ik me af of die afdoende is daar ik ook met verschillende categorien werk, zoals uitgestorven dieren. alles dat nu leeft en mythische wezens, maar daar moet ik nog even in duiken), populaire berichten en random berichten, maar deze pagina's specifiek zijn voor mensen die op alfabeth willen zoeken om wat voor reden dan ook (ipv gebruikmaken van de zoekfunctie).

Wat de bedoeling is, is dat ik elke week een blogpost maak over een dier of mythisch wezen, het intro is hierbij 100% blog materiaal, de rest wordt ook gekopiëerd naar het archief waar men dus in kan zoeken. Het is meer gericht op artiesten die graag geloofwaardige wezens willen creeeren (dat gaat alleen als je de anatomie en functies/leefomstandigheden van het verzonnen wezen kent en daar dieren bij zoekt die daar aan voldoen). Dat gezegd hebbende, moet ik wel aan een uitgebreide zoekfunctie.

Lang verhaal kort, dit idee zit al een tijd in mijn hoofd, ik heb nu meerdere bedrijfswebsites gebouwd, dat gaat inmiddels bijna probleemloos maar ik ben allesbehalve technisch aangelegd, ik heb weinig kennis van alle mogelijkheden binnen joomla, dus ben blij dat je die optie noemt Astrid, Ik probeer het allemaal zo simpel mogelijk te houden, juist vanwege mijn gebrek aan technische skills, maar dat moet niet ten koste gaan van de ervaring van de gebruikers van de website.

Ik hoop dat mijn verhaal en plannen een beetje duidelijk zijn. Dit is een categorie website waar ik nog niet echt bekend mee ben, dus je tips zijn meer dan welkom.

Groetjes Tessa
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Anker-gebruik en template conflict

18 dec 2020 15:29
#7
Misschien ook handig om eens te kijken naar de mogelijkheden van Sobi Pro
Kijk maar eens bij de showcase om te zien wat er allemaal mee mogelijk is.
Het hele filtersysteem is denk ik al veel verder uitgedacht dan wat jij nodig hebt, maar waarschijnlijk ook praktischer dan wat je nu met ankers aan het bouwen bent.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Anker-gebruik en template conflict

18 dec 2020 16:53 - 18 dec 2020 16:54
#8
Het is eenvoudig met CSS op te lossen, maar zoals aangegeven, niet echt gebruikersvriendelijk.
Code:
a[id*="-ID"]{ display: block; padding-top: 150px; margin-top: -150px; }
Je zou eventueel ook nog met tags kunnen werken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 18 dec 2020 16:54 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Anker-gebruik en template conflict

04 jan 2021 17:44
#9
Bedankt allemaal voor de fijne tips! Ik heb op het moment niet echt tijd om aan deze website te werken dus ik laat deze thread even open staan als dat oke is, zodat ik er later nog op kan terug pakken.

Thanks!
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.963 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie