opgelost Foutmelding Filezilla
Foutmelding Filezilla
05 apr 2013 14:43 - 05 apr 2013 15:06
Goedemiddag,
Ik ben al een tijd bezig om er achter te komen waarom ik geen verbinding kan krijgen met Filezilla. Ik heb al verschillende tips opgevolgd die op i-net te vinden zijn, maar ik krijg geen verbinding meer met de server. Er is voor mijn idee niets veranderd met vorig jaar, maar toch lukt het niet.
Ik krijg telkens de foutmelding:
Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server".
Fout: Kan niet verbinden met server
Kan iemand mij hiermee helpen?
Groeten,
Huetink
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Ik ben al een tijd bezig om er achter te komen waarom ik geen verbinding kan krijgen met Filezilla. Ik heb al verschillende tips opgevolgd die op i-net te vinden zijn, maar ik krijg geen verbinding meer met de server. Er is voor mijn idee niets veranderd met vorig jaar, maar toch lukt het niet.
Ik krijg telkens de foutmelding:
Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server".
Fout: Kan niet verbinden met server
Kan iemand mij hiermee helpen?
Groeten,
Huetink
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- huetink
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Foutmelding Filezilla
05 apr 2013 15:01
Ik kan je alleen vertellen wat mijn configuratie is.
Host: adres wat je van je hoster hebt gekregen
Protocol: FTP
Encryptie: Gebruik gewone FTP
Inlogtype: Normaal
Gebruiker: info hoster
Wachtwoord: info hoster
De foutmelding herken ik wel en toen ik had in bovenstaande iets verkeerd ingevuld.
Wellicht heb je er wat aan.
Jan
Host: adres wat je van je hoster hebt gekregen
Protocol: FTP
Encryptie: Gebruik gewone FTP
Inlogtype: Normaal
Gebruiker: info hoster
Wachtwoord: info hoster
De foutmelding herken ik wel en toen ik had in bovenstaande iets verkeerd ingevuld.
Wellicht heb je er wat aan.
Jan
- jan
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
Foutmelding Filezilla
05 apr 2013 15:04
Heb ik al 10x gecontroleerd, maar dat staat allemaal zoals het moet staan. Ik heb de gegevens nog een keer nagekeken op mijn account bij mijn hoster. Het moet allemaal goed staan.
- huetink
- Joomla!NL ontdekker
Foutmelding Filezilla
05 apr 2013 15:11
Even gegoogeld; suggestie Firewall die in de weg zit, of skype die de poort gebruikt?
Jan
Jan
- jan
Foutmelding Filezilla
05 apr 2013 15:13
Firewall al uitgehad, maar hielp niets. Skype gebruiken we hier niet.
Server blijft op een of andere vage manier onbereikbaar..
Server blijft op een of andere vage manier onbereikbaar..
- huetink
- Joomla!NL ontdekker
- jan
Foutmelding Filezilla
05 apr 2013 15:19
Hallo,
Neem eens contact op met je host, misschien hebben die wat veranderd of daar gaat wat mis.
Neem eens contact op met je host, misschien hebben die wat veranderd of daar gaat wat mis.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Foutmelding Filezilla
05 apr 2013 15:34
Werk je met Windows of Linux, over de laatste kom ik op het internet veel vergelijkbare meldingen tegen. Ik stuur je ook een PM
Jan
Jan
- jan
Foutmelding Filezilla
19 apr 2013 15:27 - 23 apr 2013 13:27
Zijn de Dame en Heer hier al uit gekomen?
Zo ja gaarne even via het forum hier terugkoppelen.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Foutmelding Filezilla
19 apr 2013 16:59Jelle.D schreef : Zijn de heren hier al uit gekomen?
Dag Jelle, ik heb even voor de vraagsteller ingelogd via Filezilla en ondervond geen problemen.
Ik weet niet hoe en of de vraagsteller verder is gekomen.
Jan
- jan
Foutmelding Filezilla
19 apr 2013 19:10Prima Jan,Dag Jelle, ik heb even voor de vraagsteller ingelogd via Filezilla en ondervond geen problemen.
Ik weet niet hoe en of de vraagsteller verder is gekomen.
Dan lijkt het er dus op dat het een lokaal probleem is en geen server probleem.
We wachten de terugkoppeling even af van TS.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Foutmelding Filezilla
20 apr 2013 08:30 - 20 apr 2013 12:09huetink schreef : Firewall al uitgehad, maar hielp niets.
Heb je misschien nog een andere firewall? Vaak zit er tussen je antivirus pakket, ook een firewall inbegrepen. Schakel alleen afzonderlijk de firewall tijdelijk uit om te testen, en dus niet de hele antivirus beveiliging!
Ook in de meeste routers zit een firewall(kan zijn dat iemand van je huishouden er aan gezeten heeft), controleer of het gebruik van port 21 toegestaan is.
Als het niet met de firewall te maken heeft, voer dan de Configuratiewizard uit. In het bovenmenu bij filezilla kun je drukken op bewerken > instellingen. Klik op de knop configuratiewizard nu uitvoeren. Volg de stappen in het venster.
Als het niet aan je firewall ligt, en niet aan de verbinding, zou het ook een ander programma kunnen zijn, welke dan al port 21 gebruikt. Om te kijken of een ander programma port 21 gebruikt doe je het volgende:
- Open menu start, Alle programma's > Bureau-accessoires > Opdrachtprompt
- Typ in de console: netstat -ano
- Kijk of een van de adressen iets is als: xxx.xxx.xxx.xxx:21
- Op de plek van de x kan een cijfer staan, als er een tussen staat die eindigt op :21 ga dan verder. Zo niet dan kun je stoppen.
- Laat deze console open staan!
- Druk op control+alt+delete
- Start taakbeheer, of deze opent automatisch
- In het boven menu, Beeld > Kolommen selecteren
- Vink aan: Proces id en klik op ok
Kijk nu in de console van opdrachtprompt, en kijk welk getal in de kolom PID, gelijk is aan die bij Proces ID in taakbeheer. Dit programma gebruikt dan port 21(xxx.xxx.xxx.xxx:21). In het onderstaande voorbeeldje, heb ik een een actieve FTP verbinding via filezilla.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Nu je weet welk programma het is, kun je deze beëindigen. Zodat port 21 vrij is om te gebruiken.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.745 seconden