mamp
mamp
26 nov 2015 21:13 - 26 nov 2015 22:13Ik krijg deze informatie als ik MAMP heb geinstalleerd:
phpInfo
Warning: phpinfo() has been disabled for security reasons in /Applications/MAMP/bin/mamp/php/functions.php on line 30
Warning: exec() has been disabled for security reasons in /Applications/MAMP/bin/mamp/php/functions.php on line 78
En ook deze:
MySQL said:
Cannot connect: invalid settings.
phpMyAdmin tried to connect to the MySQL server, and the server rejected the connection. You should check the host, username and password in your configuration and make sure that they correspond to the information given by the administrator of the MySQL server.
Retry to connect
Wat betekent dit en hoe krijg ik MAMP wel aan de gang?
Groet, Wouter
Edit Jelle: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- Wouter
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
mamp
26 nov 2015 21:23Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
mamp
26 nov 2015 21:46Nee, die handleiding niet gevolgd; wil dat ook niet op die manier doen. Wil graag weten wat er mis is.
Iemand anders die er wel ervaring mee heeft?
Alvast dank!
Wouter
- Wouter
- Joomla!NL ontdekker
mamp
26 nov 2015 21:59Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
mamp
26 nov 2015 23:05Alternatief is Xamp. Daar krijg lukt het ook niet mee en krijg ik nog raadselachtigere meldingen.
Ik heb een MacBookPro: kan het aan bepaalde instellingen liggen?
Groet, Wouter
- Wouter
- Joomla!NL ontdekker
mamp
27 nov 2015 08:32Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
mamp
27 nov 2015 21:13Ik weet nog steeds niet waar die raadselachtige meldingen op duiden.
Enig idee?
- Wouter
- Joomla!NL ontdekker
mamp
27 nov 2015 21:18Hallo,Alternatief is Xamp. Daar krijg lukt het ook niet mee en krijg ik nog raadselachtigere meldingen.
Helaas kunnen wij hier weinig mee, heb je meer informatie over de meldingen?
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
mamp
27 nov 2015 23:28 - 27 nov 2015 23:29MySQL said:
phpMyAdmin tried to connect to the MySQL server, and the server rejected the connection. You should check the host, username and password in your configuration and make sure that they correspond to the information given by the administrator of the MySQL server.
Retry to connect
Heb je deze controles al uitgevoerd (host, username en password)?
Gebruik je wel "root" voor je database username?
- Peter
- Algemeen Moderator
mamp
29 nov 2015 14:05 - 29 nov 2015 14:10Als ik op phpMyAdmin klik, krijg ik deze onderstaande melding.
Ik denk dat het aan een instelling van mijn computer ligt, MacBookPro, want op een andere computer lukt het me wel op om MAMP te installeren.
"Error MySQL said: Documentation
phpMyAdmin tried to connect to the MySQL server, and the server rejected the connection. You should check the host, username and password in your configuration and make sure that they correspond to the information given by the administrator of the MySQL server."
Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Wouter
- Joomla!NL ontdekker
mamp
29 nov 2015 14:14Het probleem lijkt toch echt daar aan te liggen, denk dat je kansen dan groter zijn voor een oplossing dan op een Joomla forum.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
mamp
29 nov 2015 14:14 - 29 nov 2015 14:17Enige dat ik kan bedenken is dat je al eerder een locale server hebt gebruikt en dat daar een conflict mee bestaat.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid