Blokkeren directory browsing /bestand download blokkeren
01 sep 2012 13:22
Hallo,
Ik weet niet of ik het correct benoem en het op het juiste forum plaats.
Maar directory browsing heb ik al wel geblokkeerd. Maar ik heb een paar excel bestanden op de server staan in een bepaalde directory en ik wil eigenlijk dat mensen die kunnen downloaden als ze ingelogd zijn.
Echter als je de naam van het bestand weet en je geeft het als url in bv. www.mijndomein.nl/bestandsnaam.xls , komt netjes het schermpje, wilt u het bestand openen, downloaden etc.
Is het mogelijk om dit ook met .htaccess te blokkeren?
Nico
Ik weet niet of ik het correct benoem en het op het juiste forum plaats.
Maar directory browsing heb ik al wel geblokkeerd. Maar ik heb een paar excel bestanden op de server staan in een bepaalde directory en ik wil eigenlijk dat mensen die kunnen downloaden als ze ingelogd zijn.
Echter als je de naam van het bestand weet en je geeft het als url in bv. www.mijndomein.nl/bestandsnaam.xls , komt netjes het schermpje, wilt u het bestand openen, downloaden etc.
Is het mogelijk om dit ook met .htaccess te blokkeren?
Nico
- nkamp
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
01 sep 2012 14:17- Otto
- Bezoeker
01 sep 2012 16:26
Is Phoca Download niet iets voor je? Hiermee kun je je downloads bijvoorbeeld alleen toegankelijk maken voor geregistreerde gebruikers.
- Peter
- Algemeen Moderator
01 sep 2012 17:01
Als aanvulling op de tip van Peter kan ik je ook
JDownloads
adviseren om eens naar te kijken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
02 sep 2012 16:06
Het antwoordt van Otto is eigenlijk wat ik bedoel al vind ik het nog wel ingewikkeld. Het gaat buiten de Joomla site om en is dus niet direct gerelateerd aan Joomla. Maar ik wist ook niet direct waar ik anders deze vraag kon stellen.
Op de server, in een bepaalde dir. staan excel bestanden en die moeten mensen niet zo maar kunnen benaderen. Op deze manier wil ik een soort versie beheer afdwingen. Ik heb een inlog scherm ed. gemaakt en daarmee kunnen leden inloggen om een bestand te down-/uploaden!
Op de server, in een bepaalde dir. staan excel bestanden en die moeten mensen niet zo maar kunnen benaderen. Op deze manier wil ik een soort versie beheer afdwingen. Ik heb een inlog scherm ed. gemaakt en daarmee kunnen leden inloggen om een bestand te down-/uploaden!
- nkamp
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.705 seconden