Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Welke host wordt aangeraden?

Welke host wordt aangeraden?

18 nov 2013 22:32 - 18 nov 2013 22:34
#1
Dit zal wellicht uitmonden in een mijn-host-is-de-beste-uitslag, maar ik ga toch het balletje opgooien nadat ik vandaag te horen heb gekregen dat One.com en Hostnet eigenlijk helemaal niet zulke hele goede hosts zijn qua php en MySQL. Als advies werd Leaseweb aangedragen.
Ik heb zelf 3 sites draaien bij One en een klant van mij bij Hostnet. Daarnaast nog een aantal klanten die bij Mijn Domein zitten en bij geen van deze hosts ondervind ik problemen.

De onvermijdelijke vragen: bij welkd host zit, wat vind je er van en wat zou je adviseren?

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 18 nov 2013 22:34 door Jelle.
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

Welke host wordt aangeraden?

18 nov 2013 22:49
#2
Het is inderdaad niet voor iedereen gelijk en ligt ook aan wat je van een host verwacht.

Voor een Joomla! website is het wel wenselijk (lees nodig) om een Joomla! vriendelijke host te zoeken. Gedoe met rechten hoeft tegenwoordig echt niet meer.

Ik zit bij Antagonist en technisch gezien is dat best in orde, ja zelfs wel goed te noemen. Support is echter alleen op werkdagen en alleen via e-mail bereikbaar. Zolang je jezelf redelijk kunt redden, hoeft dat geen problemen op te leveren.

De host van dit forum is Wned . Wij zijn hier zeer tevreden over en de support is goed. Ik heb zelf onlangs een eerste website bij Wned onder gebracht. Ik verwacht hier nog meer onder te brengen.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Welke host wordt aangeraden?

18 nov 2013 22:51 - 18 nov 2013 22:58
#3
WNed is de hostingprovider waar deze site (Joomla!NL) op draait.
Uit ervaring kunnen wij stellen dat Wned een stabiele provider is met inderdaad een goed support die snel bereikbaar is.
Mochten ze niet telefonisch bereikbaar zijn, dan reageren ze ondertussen net zo snel op e-mails.

Maar als je op ons forum zoekt kom je veel tegen met dezelfde vraag dus of deze vraag nu nodig is? :)
Voorbeeld:
forum.joomlanl.nl/forum/32-websites-inte...-hosting-voor-joomla
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 18 nov 2013 22:58 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13585

Welke host wordt aangeraden?

18 nov 2013 22:51
#4
Hoi David,

Het antwoord op je vraag is eigenlijk zeer afhankelijk van je persoonlijke wensen.
Voor mij is het antwoord op deze vraag, dat ik zelf ben gaan hosten.

Om te bepalen wat een goede host voor je is moet je eerst voor jezelf bepalen aan welke eisen je hoster moet voldoen. Een wensenlijstje zou er als volgt uit kunnen zien:

1. Joomla vriendelijk.
2. Uptime 99,99%
3. Telefonisch wel/niet bereikbare helpdesk.
4. Hoster moet dagelijks bachups maken.
5. etc

In het algemeen kun je stellen, dat hoe goedkoper de host des te minder service je kunt verwachten.
Zakelijk is bijvoorbeeld Byte of De Heeg een goede optie, voor sites waar minder eisen aan zijn heb je veel keuzes.

Kortom, inventariseer je wensen en vraag bij de provider van je keuze een testperiode van een maand.
Willen ze dit niet, dan kun je bij voorbaat al afhaken.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Welke host wordt aangeraden?

19 nov 2013 11:18
#5
Voor mijn klanten raad ik Antagonist aan meestal en voor iets meer Your Webhost (niet te verwarren met Your Hosting, want die is niet zo best vind ik).
Mijn eigen sites draai ik bij Your Webhost.

Mijn advies is: kies een goede, supergoedkoop is meestal superduurkoop, maar je hoeft niet de hoofdprijs te betalen voor een goede hoster. Echter is het wel zo dat je ze in de gaten moet houden. Kijk op de website www.hosters.nl voor vergelijking en ervaringen. Als je minder dan 3 sterren ziet dan is het niet pluis. En het kan ook nog eens na jaren veranderen. Ik zat echt bijna 8 jaar bij een zeer goede hoster (HelderHosting), maar deze werd op een gegeven moment overgenomen door een grotere partij. Waarbij de mogelijkheden van het pakket werden gedecimeerd tegen dezelfde prijs en de support ook slechter werd. Gelukkig kon ik hier onderuit omdat er sprake is van contractbreuk en ik kon met teruggave van geld overstappen naar een ander. Zo zie je het kan verkeren een hoster kan zomaar ineens slechter worden. Dus houd ze in de gaten. En zet externe monitoring op beschikbaarheid van je sites.
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886

Welke host wordt aangeraden?

19 nov 2013 11:32 - 19 nov 2013 11:44
#6
Goed onderzoek doen is inderdaad heel belangrijk. Vanuit ervaring hier op het forum kan ik je in ieder geval (even snel uit mijn hoofd) deze hosters afraden:
hosting2go
mijndomein
transip
yourhosting
one.com
godaddy
versio (toegevoegd zie #8 )

Dit wil niet per definitie zeggen dat het slechte hosters zijn en misschien vind je ook wel heel goede ervaringen op vergelijkingssites. Maar een goede hoster hoeft nog geen Joomla-vriendelijke hoster te zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 19 nov 2013 11:44 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Welke host wordt aangeraden?

19 nov 2013 11:39
#7
@Gahan: ik heb jouw link gevolgd, maar kan niets vinden over vergelijkingen en ervaringen.
Heb je misschien een directe link?

@Astrid: ik vraag ook naar de ervaringen van anderen. Het is namelijk makkelijk om op een website een bepaald bedrijf volledig met de grond gelijk te maken (denk aan Youp van 't Hek en Buckler) en daar vanuit te gaan. Daarom vind ik de antwoorden die ik hier zie van grote waarde omdat het echte ervaringen zijn.
Wat jij ook zegt: de hosts die jij noemt hoeven niet slecht te zijn (met een aantal heb ik zelf goede ervaringen), maar ik let er bij het aangeven van advies wel op dat de host minimaal PHP 5.3 ondersteunt omdat je anders met diverse plug-ins problemen kunt krijgen.
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

Welke host wordt aangeraden?

19 nov 2013 11:43 - 19 nov 2013 11:48
#8

maar ik let er bij het aangeven van advies wel op dat de host minimaal PHP 5.3 ondersteunt omdat je anders met diverse plug-ins problemen kunt krijgen.

Vind ik geen selectiecriterium. Tegenwoordig zou elke host dat minimaal aan moeten bieden en dan ook hoger dan 5.3.3. omdat je anders weer problemen krijgt met Joomla 3.
Je kunt beter kijken naar serverconfiguratie, daar schort het meestal aan bij de niet-Joomla vriendelijke hosters.

En ik heb met een aantal hosters ook geen problemen, maar je moet wel een aantal noodgrepen uithalen om je Joomla goed werkend te krijgen en waarom zou je daarvoor kiezen als het ook simpeler kan?

Misschien hier ?
En ik was nog vergeten om versio toe te voegen aan het lijstje van hosters die niet joomla-vriendelijk zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 19 nov 2013 11:48 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37059

Welke host wordt aangeraden?

19 nov 2013 13:43 - 19 nov 2013 13:44
#9

David schreef : @Gahan: ik heb jouw link gevolgd, maar kan niets vinden over vergelijkingen en ervaringen.
Heb je misschien een directe link?

Sorry, verkeerde domein, je moet deze hebben: Webhosters.nl
Gahan Zwart
CMSJoy
KVK: 01164886
Laatst bewerkt 19 nov 2013 13:44 door GahanZwart.

Welke host wordt aangeraden?

27 nov 2013 21:22
#10
Ik zit zelf bij Siteground.
Ze hebben ook in Nederland servers staan en zijn 24 uur per dag bereikbaar, ook in het Nederlands.
Siteground

Mij bevalt die prima, ze zijn ook snel met reageren.
Met vriendelijke groeten, Piet Manders

www.heijen.info
  • mandersp
  • mandersp's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 368

Welke host wordt aangeraden?

28 nov 2013 12:15
#11
Ik ben zeer tevreden over: www.keurigonline.nl/
Prettig geprijsd en een prima service.

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

Welke host wordt aangeraden?

29 dec 2013 08:39
#12
Toen ik net begon met websites bouwen en beheren startte ik bij Webreus. Dat was 10 jaar geleden een hele goede host voor een hele mooie prijs. De laatste jaren is het echt om te janken geworden, en trapte ik in een aanbieding van Versio. Dit bleek in het begin een hele goede hoster te zijn. Totdat 4 x downtime in de week geen uitzondering meer was.

Ik kreeg toen de tip van Antagonist. Daar eens gekeken...
Ik zit nu 2 jaar bij Antagonist, en dat is gewoon een hele goede hoster. Niet de goedkoopste, maar wel de beste die ik tot nu toe gehad heb. Stabiel, snel, support is goed. Ik blijf er nog wel even zitten.
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.956 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie