Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 16:33 - 26 aug 2014 10:23
#1
Misschien hoort dit onderwerp wel helemaal niet thuis in deze forumsectie, maar ik moet even m'n frustraties kwijt.

De kwestie is deze
- ik heb een site XX draaien vanaf medio 2008 bij providor A, (aanvankelijk als Mambo, daarna als Joomla! 1.5, 1.6, 1.7, en nu als 2.5.xx tot xx=20); ik heb altijd kunnen upgraden, tot mei/juni dit jaar: vanaf versie 2.5.20 zijn plotseling problemen bij providor A; hoewel er in principe een structureel probleem blijkt te zijn word ik in eerste instantie door providor A geholpen: zijn doen de update naar 2.5.22 voor mij. Daarna loop ik afgelopen weken als nog tegen het probleem aan als de update naar 2.5.24 afgelopen weken niet mogelijk is. Dan pas komt providor A met de echte reden naar voren: ''een server met DirectAdmin''.
- Ook een nieuwe site YY draait vanaf nov/dec 2013 bij providor A, is gestart/geïnstalleerd daar als 3.2.0, op een DirectAdmin-server; ook daar blijkt updaten niet (meer) mogelijk.

Even afgezien van de 'streek' die de providor mij levert en de tijd die het me heeft gekost en nog gaat kosten: wat is er blijkbaar aan de hand/ veranderd in Joomla! dat ik nu tegen dit probleem aanloop?

Vrgr, Wietze
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 26 aug 2014 10:23 door Astrid.
  • wbvds
  • wbvds's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 84

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 16:44
#2
Er is niets veranderd. En Direct Admin is een klantenbeheer paneel (een soort Joomla backend zeg maar), waar je bepaalde zaken in kunt stellen. Dus ik vermoed dat je hoster zijn serverconfiguratie niet op orde heeft. Dit heeft in ieder geval niet met Direct Admin te maken. Mogelijk met bepaalde instellingen van Direct Admin, maar daar weet ik te weinig van af om dat met zekerheid te kunnen zeggen.
Dit forum draait ook op een server met Direct Admin en die draait als een zonnetje, inclusief updates.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 16:45
#3
Beste Wietze,
Voor zover ik weet is er in Joomla! niet meer veranderd dan de reguliere updates.
Als iedereen er last van had gehad waren er nooit updates uitgekomen voordat de problemen waren opgelost voor de hele wereld.
Gelukkig voor vrijwel alle anderen hebben die niet de problemen die jij beschrijft.
Het lijkt dus een ongelukkige samenloop van omstandigheden die jij (toevallig) ervaart bij deze provider A.

Als de frustratie zo hoog zit, lijkt mij het advies om je aan te raden te verhuizen naar een goede provider het enige juiste.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 18:08
#4
Hoe rijmt dat (geen veranderingen in Joomla) dan met datgene wat providor A mij doorgeeft:

Momenteel lopen we tegen het probleem aan dat er op de DirectAdmin-server geen FastCGI/SuPHP actief is, dit is omdat dit op deze server nooit aanwezig is geweest


Één van beide sites draait al bij deze hoster vanaf 2008
  • wbvds
  • wbvds's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 84

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 18:42
#5
Als er geen fast-cgi of suphp is, dan moet je waarschijnlijk je ftp laag aanzetten binnen Joomla.
Dus geen Joomla-vriendelijke hoster zoals Wouter ook al opmerkte. En verder een hoster die volgens mij niet begrijpt waar hij over praat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 18:59
#6
Nee, geen ftp-laag op aan, en vooral: de site draait al vanaf 2008 bij deze hoster!
Voor mei/ juni geen problemen.
  • wbvds
  • wbvds's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 84

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 19:17
#7
Om de boel bij die hoster A. werkend te krijgen is het noodzakelijk om de FTP-laag aan te zetten.
Had de hoster zijn zaakjes goed voor elkaar, dan had je waarschijnlijk ook niet deze problemen gehad.
Het heeft in ieder geval geen zin om het CMS Joomla! hierop aan te vallen.
Want nogmaals....
dan had dit forum en alle andere fora voor Joomla!gebruikers al lang bol gestaan van vergelijkbare klachten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 19:29
#8
Is dit bezigheidstherapie voor forumleden? Hier heb je hetzelfde probleem al aangekaart.
Het heeft geen zin om hier steeds hetzelfde probleem aan te kaarten, je krijgt ook steeds dezelfde oplossing: ga op zoek naar een hoster die zijn zaakjes wel voor elkaar heeft!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 20:15 - 25 aug 2014 20:21
#9
Sorry, ik probeer alleen voor mezelf dingen op een rijtje te krijgen; heb ook bepaald niet de behoefte forumleden bezig te houden , tegen het Joomla! CMS aan te schoppen, of dezelfde problemen weer neer te zetten; ik waardeer te zeer jullie inspanningen en antwoorden!

Ik krijg alleen niet boven water waarom een site jarenlang niet dit soort update-problemen geeft en de laatste 3 maand wél. Ook omdat ik een derde site heb (een 2.5.22, bij een tweede hoster, ook DirectAdmin), die nu het hetzelfde probleem geeft. (en ftp nu op: aan, loste het ook niet op; dat had ik reeds getest)

Ggroet, Wietze
Laatst bewerkt 25 aug 2014 20:21 door wbvds.
  • wbvds
  • wbvds's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 84

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 20:25 - 25 aug 2014 20:27
#10
Goed lezen svp. Direct Admin heeft niets met Joomla! te maken.
Direct Admin is het beheerprogramma dat op de server staat om enkele server-instellingen te beheren. Meer niet.
Veel belangrijker is het te weten welke PHP-versie en welke MySQL-versie de hoster op zijn servers aanbiedt.
Het kan zijn dat jouw hoster niet voldoende meegaat met updates van deze serversoftware.
Joomla! heeft een controlesysteem ingebouwd zitten dat niet wil updaten als er niet aan de minimale vereisten wordt voldaan.
De reden daarachter is dat als de server niet wordt voorzien van de meest recente software, dat je site daarmee onveilig is. Ook al zou je Joomla! wel actueel hebben tot de laatste versie.

Controleer dus eens welke versie van PHP en MySQL je hoster aanbiedt. Dat is te zien via Systeem informatie binnen je Joomla!-backend.
Daarna even vergelijken met Joomla! Technical Requirements

Ik ben benieuwd of daar de oorzaak mee boven water komt.
Als blijkt dat je hoster niet is meegegaan, dan zou ik direct gaan verhuizen, want dan speelt je hoster met veiligheid van zijn eigen servers.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 25 aug 2014 20:27 door WoodyF4u.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 20:56 - 25 aug 2014 21:03
#11
Ik weet wel zo ongeveer wat DirectAdmin wel/niet doet, en wat je er wel/niet mee kunt. Maar blijkbaar is er toch een relatie met DA
of in de randvoorwaarden waarmee DA draait.

MySQL en PHP had ik al gecheckt, ik wist van PHPrestrictie:
2.2.22site: mysql Client API version 5.5.27, PHP: PHP Version 5.3.18
3.2.0site: mysql Client API version 5.5.27, PHP: PHP Version 5.4.26

Valt me op dat er geen reactie is op het punt dat de 2.2.22-site al vanaf 2008 draait en het problemen voor het eerst naar voren komt mei/juni jl als ik naar 2.2.22 update.
Ik heb die vraag -samen met een aantal andere- ook al bij de hoster gedropped.
Laatst bewerkt 25 aug 2014 21:03 door wbvds.
  • wbvds
  • wbvds's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 84

update probleem 3.2.0 site (en een site 2.5.20)

25 aug 2014 21:08
#12
Enig mogelijke oorzaak is een onzorgvuldige (om het netjes te houden) server update van je hoster. Php 5.3.18 bestaat pas sinds oktober 2012, dus sinds 2008 is er in ieder geval iets veranderd op die server
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.345 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie