Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Call to undefined method
Call to undefined method
03 nov 2025 21:22 - 04 nov 2025 08:53
Ik heb opeens.... de volgende melding als ik een bestaand artikel wil openen.
"Er heeft zich een fout voorgedaan.
0 Call to undefined method Joomla\Filesystem\File::getExt( "
Het gekke is dat dit niet gebeurd bij elk artikel en ook niet in 1 specifieke categorie, de meeste kan ik zomaar openen en bewerken, enkele dus niet.... Is natuurlijk geen drama, enkel mocht ik nou net dat artikel willen / moeten aanpassen is dat wel uitdaging...
Mijn huidige versie Joomla is 4.4.14
PHP 8.4
Nu had ik WEB-T geinstalleerd waar ik wat moeite mee had maar die heb ik ondertussen verwijdert waarna het probleem niet weg was. Vervolgens ook een backup erin gezet van voor installatie WEB-T en natuurlijk ook de database teruggezet...... Helaas Pindakaas dus..... ben dus nu op zoek naar een strohalmpje waar ik de boel weer werkend krijg voordat ik dan wil upgraden naar Joomla 5.
"Er heeft zich een fout voorgedaan.
0 Call to undefined method Joomla\Filesystem\File::getExt( "
Het gekke is dat dit niet gebeurd bij elk artikel en ook niet in 1 specifieke categorie, de meeste kan ik zomaar openen en bewerken, enkele dus niet.... Is natuurlijk geen drama, enkel mocht ik nou net dat artikel willen / moeten aanpassen is dat wel uitdaging...
Mijn huidige versie Joomla is 4.4.14
PHP 8.4
Nu had ik WEB-T geinstalleerd waar ik wat moeite mee had maar die heb ik ondertussen verwijdert waarna het probleem niet weg was. Vervolgens ook een backup erin gezet van voor installatie WEB-T en natuurlijk ook de database teruggezet...... Helaas Pindakaas dus..... ben dus nu op zoek naar een strohalmpje waar ik de boel weer werkend krijg voordat ik dan wil upgraden naar Joomla 5.
Laatst bewerkt 04 nov 2025 08:53 door Astrid.
Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.
- mapi
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Call to undefined method
04 nov 2025 08:54
Welke editor gebruik je? Is die up-to-date? Heb je het al eens met een andere editor getest?
Groetjes, Astrid
| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Call to undefined method
04 nov 2025 21:49Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.
- mapi
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Call to undefined method
06 nov 2025 09:31
Ik vermoed, maar niet 100% zeker, dat updaten naar Joomla 5 het probleem juist op zal lossen. Of je moet even kijken of je een externe extensie gebruikt om afbeeldingen (al dan niet met shortcodes) in je artikelen te tonen. Dat zou ook nog de boosdoener kunnen zijn.
Groetjes, Astrid
| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.892 seconden