Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De naam en de versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost foutmelding bij installeren extensies

foutmelding bij installeren extensies

09 dec 2021 10:10 - 10 dec 2021 10:00
#1
Als ik een extensie probeer te installeren via upload pakketbestand krijg ik de volgende melding:

Geen bestand geselecteerd en kan geen installatiepakket vinden.

Bij verschillende extensies krijg ik deze melding (akeeba backup en t4 framework). Beide geschikt voor joomla 4x. De maximum upload grootte staat op 1000 mb. Ik heb ook al de cache opgeschoond en de foutmelding op maximum gezet maar ik krijg geen andere meldingen. Waar zou het probleem aan kunnen liggen. Ik heb overigens de betreffende extensies ook op een andere site geïnstalleerd en dit leverde geen problemen op.
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 10 dec 2021 10:00 door Astrid.
  • Willy
  • Willy's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

foutmelding bij installeren extensies

09 dec 2021 17:19
#2
Hoi,

wat is het verschil tussen de site met het probleem en de sites zonder problemen?

Andere hosting? Andere PHP-versie?

Groetjesss :)
  • Janp
  • Janp's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

foutmelding bij installeren extensies

09 dec 2021 17:41
#3
Waar heb je de maximale uploadgrootte aangepast?
Ik vermoed alleen in Joomla.
Ga naar het beheerscherm van je hostingbedrijf en kijk daar of je de max. upload filesize kunt aan[passen.
In DirectAdmin valt dat onder Opties bij PHP selectie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

foutmelding bij installeren extensies

10 dec 2021 11:06
#4
Beide sites draaien bij hetzelfde hostingbedrijf. Beide sites maken gebruik van PHP 7.4.16. Ik heb de max_upload in het portaal van het hostingbedrijf aangepast. Ik ga proberen de upgrade van deze site opnieuw te doen. Misschien is er iets mis met de ujpgrade. Kijken of het probleem zich dan weer voor doet.
  • Willy
  • Willy's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

foutmelding bij installeren extensies

10 dec 2021 18:42
#5
Ik heb de laatste backup die ik had opnieuw in een submap van de site in joomla 3x geïnstalleerd; mij bleek dat ook deze backup dezelfde foutmelding geeft; ook de oorspronkelijke site in joomla 3x en eerdere backups die ik nog had geven dezelfde foutmelding; is dit een probleem in joomla? Zou het een oplossing zijn om een joomla 3x versie te downloaden, uit te pakken en via FTP over de joomla 3x versie in de submap te installeren? Een andere optie is misschien het installatiebestand uit een verse joomla versie via FTP in de map te plaatsen of maken deze mogelijke ideeën de problemen alleen maar groter? Als de laatste mogelijkheid een optie is zou ik graag even horen de juiste naam van het bestand. De mogelijkheid bestaat natuurlijk ook nog dat deze wordt veroorzaakt door iets anders buiten joomla zoals bijvoorbeeld toch de vermeldingen met betrekking tot upload in het portaal.
  • Willy
  • Willy's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

foutmelding bij installeren extensies

10 dec 2021 19:28
#6
Je kunt beter via de updatecomponent de core bestanden opnieuw installeren.
Kloppen de paden naar je tmp en logs map wel?
Heb je nog voldoende ruimte op de server?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

foutmelding bij installeren extensies

11 dec 2021 13:23
#7
Alvorens verdere aktie te ondernemen heb ik toch nog gekeken naar de instellingen. Mij bleek dat ik kennelijk bij het instellen van de max upload filesize een tikfout in een andere instelling heb gemaakt. Ik had het woordje on veranderd in op. Ik heb dit weer aangepast naar on en toen verdwenen de fouten. Probleem dan ook opgelost.
  • Willy
  • Willy's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50
Tijd voor maken pagina: 1.056 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie