Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

06 aug 2022 16:04
#1
Ik ben overgegaan naar Joomla 4.1.5. Gebruikers krijgen nu bij het uitloggen de boodschap dat de "uitlogpagina" die ik heb ingesteld niet gevonden kan worden. Ook blijft de gebruiker ingelogd. De uitlogpagina ("Laatste nieuws", tevens de startpagina) heeft toegangsniveau "public" en kan via het hoofdmenu gewoon geladen worden.

De URL die Joomla genereert voor de uitlogpagina bevat echter 2x de URL van mijn website: https: //tomsuters.nl/tomsuters.nl/index.php?option=com_users&task=user.logout&...... Als ik een van deze twee "tomsuters.nl" weghaal werkt alles wel.

Zie bijlage voor diverse screenshots ter verduidelijking. Wat gaat hier verkeerd en hoe los ik het op of is dit een Joomla probleem?
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


Tom Suters

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • tom.suters
  • tom.suters's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

06 aug 2022 17:03
#2
Hoi Tom,

gebruik je een extensie voor SEF URL's? Zo ja zet deze eens uit.

En je .htaccess file is dit originele die bij Joomla 4 wordt meegeleverd? Of heb je er nog code aan toegevoegd?

Groetjesss :)
  • Janp
  • Janp's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

06 aug 2022 17:53 - 06 aug 2022 19:45
#3
Hallo Jan,

ik heb SEF helemaal uitstaan in systeeminstellingen dus ik neem aan ook geen extensies? in ,.htaccess is code toegevoegd na de migratie van 3.9.5 (via 3.10.10) naar 4.1.5 op aanraden van Joomla zelf voor security

tegen directory listings
Code:
<IfModule mod_autoindex.c> IndexIgnore * </IfModule>

en tegen svg cross scripting.
Code:
<FilesMatch "\.svg$"> <IfModule mod_headers.c> Header always set Content-Security-Policy "script-src 'none'" </IfModule> </FilesMatch>

Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag even zelf doen.
Laatst bewerkt 06 aug 2022 19:45 door Jelle.
  • tom.suters
  • tom.suters's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

06 aug 2022 19:27
#4
Als je SEF uitzet heeft .htaccess ook geen nut. Ik zou het juist aanzetten en voor de zekerheid de htaccess.txt uit een installatiepakket van Joomla 4.1.5 uploaden en die hernoemen naar .htaccess. Ik zie namelijk url's die deels SEF en deels niet SEF zijn en daardoor niet werken.
Voorbeeld
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37107

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

07 aug 2022 22:29
#5
heb SEF weer aangezet. Geen achtervoegsels. Zie bijgevoegd bestand voor screenshot. Heb ook het .htaccess bestand gebruikt uit de 4.1.5 download zoals jullie suggereerden maar bleef dezelfde fout houden. Bijgevoegd ook het .htaccess bestand zoals dat door mijn hostingprovider is aangepast nadat ik naar 4.1.5 was gemigreerd. Er zijn wel verschillen, voornamelijk zijn er dingen weggelaten waarschijnlijk op basis van de server settings van mijn provider. Als jullie hier wat vreemds aan zien hoor ik het graag. De problemen bleven hetzelfde ongeacht welk htaccess bestand ik gebruikte en de SEO settings.

Waarom staat er 2x tomsuters.nl in de URL van het uitlogmenu? Dat is volgens mij de oorzaak van alle problemen. Zijn er ook mensen bij wie dit wel werkt? Graag

Ik heb wel een soort van workaround gevonden door als afmeldmenu een interne URL te gebruiken: index.php?option=com_users&view=login&layout=logout. Je krijgt dan een logout knop te zien die werkt. Alleen kun je dan niet meer kiezen naar welke pagina je gaat maar kom je standaard op de homepage.

Overigens nadat ik het htaccess bestand van mijn provider omgewisseld had met die van Joomla meldt het notifications deel van het Controlepaneel dat er een fout is opgetreden bij het controleren van de status van Joomla, de templates en de extensies en de privacy verzoeken. Zie screenshots in de bijlage. Dit blijft zo ook als ik het htaccess bestand van mijn provider weer terugzet.

Elke hulp of suggestie wordt zeer op prijs gesteld!

Tom Suters

Dit bericht bevat bestanden als bijlagen
Log in of registreer om die te bekijken

  • tom.suters
  • tom.suters's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

08 aug 2022 07:36 - 08 aug 2022 16:38
#6
Ik begrijp niet waarom je hoster een .htaccess bestand van Joomla aanpast. Dit zou niet nodig moeten zijn. Kijk eens wat er gebeurt als je tijdelijk even een inlogmodule ergens neerzet en daar dan op de knop afmelden klikt nadat je ingelogd bent.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 08 aug 2022 16:38 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37107

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

08 aug 2022 07:42
#7
Misschien begrijp ik het niet goed maar je schrijft bij uitloggen dus gaat er van uit dat je de login module gebruikt.
Hen je nog wel eens goed gekeken of de alle instellingen bij Modules: Login nog wel goed zijn ingesteld(of stel die opnieuw in).
  • Leen2012
  • Leen2012's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 319

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

08 aug 2022 15:31 - 08 aug 2022 15:35
#8
zie de screenshots in de bijlagen hierboven voor de instellingen van de login formulier en het logout menu. Ik vind het trouwens vreemd dat je bij bij beiden de logout doorverwijspagina moet opgeven. Geeft dit wellicht problemen?

PS heb jij dit probleem ook of juist niet? Zijn jouw instellingen anders? Genereert jouw site niet de dubbele website URL als je op het logout menu item klikt?

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 08 aug 2022 15:35 door tom.suters.
  • tom.suters
  • tom.suters's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

08 aug 2022 15:58 - 08 aug 2022 15:59
#9
voor zover ik het begrip en kan zien aan het commentaar in htaccess staan daarin regels die je wel of niet nodig hebt afhankelijk van de server settings van de hoster. Verder gaf Joomla zelf na migratie naar 4.1.5 aan dat bepaalde settings nodig waren dus heeft mijn hoster dat gecontroleerd en aangepast aan hun Apache server settings.

Heb je suggestie geprobeerd en de standaard aanmeldmodule werkt wel! De aan- en afmeld items in het hoofdmenu worden gemaakt door de extensie DJ-Megamenu en daar werkt het dus blijkbaar niet. Dat is in ieder geval al een resultaat maar nog geen oplossing.
Laatst bewerkt 08 aug 2022 15:59 door tom.suters.
  • tom.suters
  • tom.suters's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 13

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

08 aug 2022 16:44 - 08 aug 2022 16:44
#10
Daarom ook mijn advies om een htaccess uit Joomla 4 te gebruiken. Dan weet je zeker dat die goed is.
Ik vermoed dat het dan aan je menu extensie ligt. Die heb je ook helemaal niet nodig bij Cassiopeia. Vermoed dat het opgelost is met het standaard menu en een standaard .htaccess
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 08 aug 2022 16:44 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37107

Joomla 4.1.5: pagina na uitloggen gebruikers niet gevonden

08 aug 2022 16:51
#11
Als in mijn (Joomla4) hoofdmenu een Menu-item > Inlogformulier kiest kan ik bij tabblad Opties
Kies type doorverwijzen inloggen op menu-item zetten of Interne URL
en als ik dan naar onder scroll heb je ook de instelling voor uitloggen
en daar kan je ook kiezen of een menu of interne url.
dus eigenlijk heb je maar een inlog/uitlog menu item nodig
(maar ik begrijp dat er dus 2 menu-items zijn gemaakt een voor inloggen en as je ingelogd ben komt uitlog menu tevoorschijn
maar mogelijk kan je dat in jou dj megamenu ook nog wijzigen ? )

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Leen2012
  • Leen2012's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 319
Tijd voor maken pagina: 0.871 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie