Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Joomtestimonials
Joomtestimonials
11 feb 2025 22:26 - 11 feb 2025 22:30
Hoi,
Ik installeerde gisteren de module joomtestimonials met succes. Werkt goed. Ik kan toevoegen via backend, frontend. Ik kan sommige zaken aanpassen naar eigen wens.
Waar ik niet in slaag is de taal te veranderen. Ik kan dus de layout van het invulformulier niet vinden in Joomla noch wijzigen wat taal betreft. Gezocht naar html code omdat ik hoopte daar rectstreeks iets te kunnen doen maar ook dat vond ik niet. Tenzij ik er over kijk.
In bijlage het formulier. Uiterlijk kan ik het beperkt aanpassen maar de taal niet. Ik zoek ofwel de layout in joomla zelf of de file met de html code waar ik het eventueel rechtstreeks kan aanpassen.
Misschien moet ik zelf een volledig nieuw formulier maken?
Bij de getuigenissen staat ook onderaan een tekst om uit te vouwen "read more" en nadien "less". Waar kan ik dat aanpassen?
Iemand enig idee hoe en waar ik dat kan vinden en aanpassen?
Joomla! 4.4.10
www.time-for-you.be
joomtestimonial
Beste dank
Ik installeerde gisteren de module joomtestimonials met succes. Werkt goed. Ik kan toevoegen via backend, frontend. Ik kan sommige zaken aanpassen naar eigen wens.
Waar ik niet in slaag is de taal te veranderen. Ik kan dus de layout van het invulformulier niet vinden in Joomla noch wijzigen wat taal betreft. Gezocht naar html code omdat ik hoopte daar rectstreeks iets te kunnen doen maar ook dat vond ik niet. Tenzij ik er over kijk.
In bijlage het formulier. Uiterlijk kan ik het beperkt aanpassen maar de taal niet. Ik zoek ofwel de layout in joomla zelf of de file met de html code waar ik het eventueel rechtstreeks kan aanpassen.
Misschien moet ik zelf een volledig nieuw formulier maken?
Bij de getuigenissen staat ook onderaan een tekst om uit te vouwen "read more" en nadien "less". Waar kan ik dat aanpassen?
Iemand enig idee hoe en waar ik dat kan vinden en aanpassen?
Joomla! 4.4.10
www.time-for-you.be
joomtestimonial
Beste dank
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- Faan
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Joomtestimonials
11 feb 2025 23:27
Even een taalbestand aanmaken
www.joomboost.com/support/documentation/...nials-interface.html
Dit volgen, alleen in plaats van es-ES dus nl-NL gebruiken.
www.joomboost.com/support/documentation/...nials-interface.html
Dit volgen, alleen in plaats van es-ES dus nl-NL gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Joomtestimonials
11 feb 2025 23:40 - 11 feb 2025 23:45
Ok dankjewel. Dit probeer ik dan even.
Jammer toch dat dit niet simpeler kan in de backend .... bvb bij de opbouw van de layout van de invulform.
Ik merk dat er al een nl-NL bestaat?
Jammer toch dat dit niet simpeler kan in de backend .... bvb bij de opbouw van de layout van de invulform.
Ik merk dat er al een nl-NL bestaat?
- Faan
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Joomtestimonials
12 feb 2025 08:04
Ja, natuurlijk bestaat de map NL al (anders zou je site niet in het Nederlands zijn), maar je moet je bestand IN de map zetten. Dit is de manier waarop Joomla werkt zodat je ook meertalige sites kunt maken. Het is alleen jammer dat de ontwikkelaar geen taalbestanden aanlevert.
Overigens zie ik net door even op je site te kijken dat de instructie verouderd is.
Je moet het bestand com_joomtestimonials.ini in de map /language/en-GB downloaden, in Notepad of Notepad++ vertalen naar het Nederlands en het vertaalde bestand in de map language/nl-NL zetten. Als je je backend ook in het Nederlands wilt dan ook hetzelfde doen met het bestand uit de map administrator/language/en-GB.
Overigens zie ik net door even op je site te kijken dat de instructie verouderd is.
Je moet het bestand com_joomtestimonials.ini in de map /language/en-GB downloaden, in Notepad of Notepad++ vertalen naar het Nederlands en het vertaalde bestand in de map language/nl-NL zetten. Als je je backend ook in het Nederlands wilt dan ook hetzelfde doen met het bestand uit de map administrator/language/en-GB.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
Joomtestimonials
14 feb 2025 18:13
Ok dankje voor de duidelijke toelichting. Ik ga aan de slag .....
- Faan
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Joomtestimonials
14 feb 2025 18:41 - 14 feb 2025 18:49
Ik heb even met 2 bestanden geprobeerd:
mod_joomtestimonials_submit.ini
Hier wijzigde ik COM_JOOMTESTIMONIALS_SUBMIT_TESTIMONIAL="Geef uw feedback" omdat ik dacht dat dit de caption was van de knop. Niet dus en geen veranderering.
mod_joomtestimonials.ini
Hier wijzigde ik enkele die ik meteen herkende en hoopte dat deze enkele al zouden werken maar ook niets. Misschien deed ik toevellig de verkeerde. Maar ik pastte ook "read more" aan door "lees meer". Omdat deze telkens onder een getuigenis staan doch geen verandering. Wat doe ik verkeerd?
En in de GB map wijzigen doet ook niets.
Ik heb beide gedownload. Aangepast en nadien gekopieert in de NL map. Ik stel mij nu de vraag of JT wel weet dat het naar dit bestand moet kijken? Misschien blijft hij wel in GB kijken. Kan dit kloppen? Dan zou het vertaalde bestand in GB moeten gezet worden? Of zie ik dat verkeerd?
mod_joomtestimonials_submit.ini
Hier wijzigde ik COM_JOOMTESTIMONIALS_SUBMIT_TESTIMONIAL="Geef uw feedback" omdat ik dacht dat dit de caption was van de knop. Niet dus en geen veranderering.
mod_joomtestimonials.ini
Hier wijzigde ik enkele die ik meteen herkende en hoopte dat deze enkele al zouden werken maar ook niets. Misschien deed ik toevellig de verkeerde. Maar ik pastte ook "read more" aan door "lees meer". Omdat deze telkens onder een getuigenis staan doch geen verandering. Wat doe ik verkeerd?
En in de GB map wijzigen doet ook niets.
Ik heb beide gedownload. Aangepast en nadien gekopieert in de NL map. Ik stel mij nu de vraag of JT wel weet dat het naar dit bestand moet kijken? Misschien blijft hij wel in GB kijken. Kan dit kloppen? Dan zou het vertaalde bestand in GB moeten gezet worden? Of zie ik dat verkeerd?
- Faan
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Joomtestimonials
14 feb 2025 18:48
Je gebruikt toch de component? Ik ken de extensie verder niet maar het lijkt me geen module die je op je site hebt staan.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
- Faan
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Joomtestimonials
14 feb 2025 19:56
Ik bedoel dat mod_ iets anders is dan com_
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.697 seconden