Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Joomla 5.4.0 update
Joomla 5.4.0 update
30 nov 2025 16:56
Hoi
Ik kwam eergisteren tot de schrikbarende ontdekking dat mijn website www.2waves.nl niet meer
in de lucht was, dus even gekeken naar de foutmelding die uit Chaptea kwam configuration.php moest van r--r--r-- naar rw-r--r-- dus chmod 444 naar 644.
Dit geprobeerd toen begon de ellende pas goed. Ik kom helemaal niet meer op de website, via vimexx backup's trachten terug te zetten alles zonder resultaat.
De site is en blijft onbereikbaar.
Kan iemand mij nog wat tips geven of moet ik mijn site weer opnieuw gaan bouwen?
Ik kwam eergisteren tot de schrikbarende ontdekking dat mijn website www.2waves.nl niet meer
in de lucht was, dus even gekeken naar de foutmelding die uit Chaptea kwam configuration.php moest van r--r--r-- naar rw-r--r-- dus chmod 444 naar 644.
Dit geprobeerd toen begon de ellende pas goed. Ik kom helemaal niet meer op de website, via vimexx backup's trachten terug te zetten alles zonder resultaat.
De site is en blijft onbereikbaar.
Kan iemand mij nog wat tips geven of moet ik mijn site weer opnieuw gaan bouwen?
Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.
- gipje
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Joomla 5.4.0 update
30 nov 2025 19:15
Tip 1: Maak naast de back-ups van je hoster bijvoorbeeld ook wekelijks zelf een back-up met Akeeba Back-up.
Tip 2: Bioj het terugzetten van een back-up bij Vimexx moet je de root-map altijd eerst leegmaken. Ander wordt er oud over nieuw geschreven en zet je niet alles goed terug.
De database wordt bij Vimexx wel overschreven als je een restore uitvoert.
Tip 2: Bioj het terugzetten van een back-up bij Vimexx moet je de root-map altijd eerst leegmaken. Ander wordt er oud over nieuw geschreven en zet je niet alles goed terug.
De database wordt bij Vimexx wel overschreven als je een restore uitvoert.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
| Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Joomla 5.4.0 update
01 dec 2025 14:48
Hallo,
Ik heb door Vimexx een backup terug laten zetten en daat de onderstaande fout uit kunnen halen.
Maar nu weet ik nog niet hoe ik deze kan herstellen.
Kunnen jullie me hierbij helpen?
Ik heb door Vimexx een backup terug laten zetten en daat de onderstaande fout uit kunnen halen.
Maar nu weet ik nog niet hoe ik deze kan herstellen.
Kunnen jullie me hierbij helpen?
- gipje
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Joomla 5.4.0 update
01 dec 2025 16:41
Je kunt bij Vimexx tot een maand terug.
Was er niet een back-up terug te zetten waarin je website nog goed werkte?
Je kunt dit overigen zelf doen via DirectAdmin.
Was er niet een back-up terug te zetten waarin je website nog goed werkte?
Je kunt dit overigen zelf doen via DirectAdmin.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Joomla 5.4.0 update
01 dec 2025 21:01
Nee helaas dit is de oudste backup (60 dagen) die ze terug konden zetten
- gipje
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Joomla 5.4.0 update
01 dec 2025 22:20 - 01 dec 2025 22:34
configuration mag wel op 444 . Na verloop van tijd zet de webhoster dit weer naar 444 automatisch is mijn ervaring. Het veranderen naar 644 en daarna dat de ellende begon is niet de oorzaak van de ellende. Ik zie nu een 500 error op de site. Je hoeft zeker niet de site opnieuw te installeren op basis van wat je aangeeft. Eerst in de administrator kijken wat daar te vinden is. Het kan een kleinigheidje zijn. Stuur mij een email dan help ik je verder
Uit je afbeelding maak ik op dat er iets met de query misgaat bij het genereren van het menu ( het lijkt joomla core). Het kan gaan om een plugin of misschien een raar ongewenst teken in de alias van een menu item. En die error ontstond na je laatste update van joomla waarschijnlijk, maar heb je gemist vanwege actieve oude cache. Kan het mis hebben, maar intuïtie.
Uit je afbeelding maak ik op dat er iets met de query misgaat bij het genereren van het menu ( het lijkt joomla core). Het kan gaan om een plugin of misschien een raar ongewenst teken in de alias van een menu item. En die error ontstond na je laatste update van joomla waarschijnlijk, maar heb je gemist vanwege actieve oude cache. Kan het mis hebben, maar intuïtie.
WebsiteMet
Laatst bewerkt 01 dec 2025 22:34 door Gebruikersnaam. Reden: inzicht nav afbeelding error
- Gebruikersnaam
-
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Joomla 5.4.0 update
02 dec 2025 11:17
Hoi en bedankt voor bovenstaande commentaar, maar het probleem is ook dat ik niet op de beheerssite kan komen.
Ik zie alleen de error melding en dan houdt het op voor mij.
Verder heb ik precies gedaan wat er in de J docs van Joomla staat om te kijken of ik achter de fout kon komen.
Bij Vimexx hebben ze aangegeven dat ze er verder niets aan kunnen doen.
Dus graag advies wat ik nog meer kan doen
Ik zie alleen de error melding en dan houdt het op voor mij.
Verder heb ik precies gedaan wat er in de J docs van Joomla staat om te kijken of ik achter de fout kon komen.
Bij Vimexx hebben ze aangegeven dat ze er verder niets aan kunnen doen.
Dus graag advies wat ik nog meer kan doen
- gipje
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Joomla 5.4.0 update
02 dec 2025 11:28
Had je dit ook al gedaan om achter de oorzaak te komen?
Als je beheerdersinterface niet werkt, bewerk dan het bestand configuration.php in de hoofdmap van uw Joomla-website.
Wijzig de rechten van 444 of -r--r--r-- (niemand mag naar het bestand schrijven) naar 644 of -rw-r--r-- (alleen de eigenaar mag schrijven).
Stel in het bestand $debug in op true en $error_reporting op maximaal.
Sla het bestand op.
Ik ben benieuwd wat de error-reporting je dan toont.
Als je beheerdersinterface niet werkt, bewerk dan het bestand configuration.php in de hoofdmap van uw Joomla-website.
Wijzig de rechten van 444 of -r--r--r-- (niemand mag naar het bestand schrijven) naar 644 of -rw-r--r-- (alleen de eigenaar mag schrijven).
Stel in het bestand $debug in op true en $error_reporting op maximaal.
Sla het bestand op.
Ik ben benieuwd wat de error-reporting je dan toont.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Joomla 5.4.0 update
02 dec 2025 11:59
Dat is vervelend. Wat ik dan als eerste probeer is eerst de cache map op te zoeken en te legen via ftp of file manager van je webhost. in de root en In de administrator map zit ook een cache map. Alles in de cache map mag daar delete (behalve de lege html file). Ook de tmp map (in de root) legen. Daarna browser refresh. Soms werkt dat. . Soms, heel misschien nog, htaccess bestand hernoemen naar htaccess.txt. Als dat niet helpt (refresh je browser eerst) direct weer terug hernoemen (.htaccess). Als dat allemaal niet werkt de error logs raadplegen of via de database enkele gegevens tijdelijk aanpassen. In ieder geval NIET de site opnieuw maken. Controleer ook of je de juiste php versie staat ingesteld bij je webhoster cpanel. Doe dat maar eens eerst.
WebsiteMet
- Gebruikersnaam
-
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Joomla 5.4.0 update
02 dec 2025 15:19
Hallo,
Ik heb ondertussen de Cache overal leeggegooid.
Ook de tmp directory die was leeg dus niet aangekomen.
Browser gereset.
Maar hij blijft met de fout 500 terug komen
Ik heb nog even de fout die ik gisteren kreeg toegevoegd en zo te zien is het DB error.
De PHP versie is 8.3
Ik heb ondertussen de Cache overal leeggegooid.
Ook de tmp directory die was leeg dus niet aangekomen.
Browser gereset.
Maar hij blijft met de fout 500 terug komen
Ik heb nog even de fout die ik gisteren kreeg toegevoegd en zo te zien is het DB error.
De PHP versie is 8.3
- gipje
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Joomla 5.4.0 update
02 dec 2025 16:39
Heb je de tip van woodyF4u ook gedaan (root bestand configuration.php
public $debug = true;
public $error_reporting = 'maximum';
Dan zie je meer info op de site waar de error verschijnt. copy paste die infoZorg dat je dit alleen tijdelijk doet op een live site; anders kunnen bezoekers: PHP-warnings zien en padnamen / serverinformatie zien. Na dezedebug en notatie van de (error) gegevens weer op de default waardes zetten:
public $debug = false;
public $error_reporting = 'default';
public $debug = true;
public $error_reporting = 'maximum';
Dan zie je meer info op de site waar de error verschijnt. copy paste die infoZorg dat je dit alleen tijdelijk doet op een live site; anders kunnen bezoekers: PHP-warnings zien en padnamen / serverinformatie zien. Na dezedebug en notatie van de (error) gegevens weer op de default waardes zetten:
public $debug = false;
public $error_reporting = 'default';
WebsiteMet
- Gebruikersnaam
-
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Joomla 5.4.0 update
03 dec 2025 15:36
Hallo,
Deze actie heb ik ook uitgevoerd en ik heb je een plaatje gestuurd van de error.
Deze actie heb ik ook uitgevoerd en ik heb je een plaatje gestuurd van de error.
- gipje
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.911 seconden