Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Link via JCE geeft vreemde resultaten
Link via JCE geeft vreemde resultaten
02 dec 2025 19:31
Beste Joomla supporters,Ik gebruik Joomla! 5.4.0 Stable Website is
www.henk-weltje.nlIk
ben bezig met “alle” oude wegen in Apeldoorn te beschrijven. Paragrafen zijn dan niet zinvol. Dus heb ik een hoofd artikel gemaakt.
www.henk-weltje.nl/geschiedenis-apeldoor...eldoornse-wegen.html
Daarin staan alvast wat straatnamen en per straatnaam heb ik een link gemaakt vanuit dit hoofdartikel naar een artikel over die straat.Normaal gesproken bij een vroeger aangemaakte link via jce zie je de alias als volgt.
www.henk-weltje.nl/hoe-bereik-je-mij.html
Het probleem: Ik zie alle woorden die ook in de alias staan in het artikel geel worden.
www.henk-weltje.nl/?view=article&id=110:...Z2UiLCJiZXdvbmluZyJd
Als ik het artikel in de administrator bewerk en dan preview gebruik is de tekst wel normaal.Heeft iemand een idee?Kan het aan een nieuwe versie van JCE liggen? Ik heb uiteraard de cache geschoond en SEF staat aan.Gr.Henk
Discussie gesloten.
- Henk Weltje
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
02 dec 2025 20:32
Heb ik ook niet eerder gezien.
Mogelijk dat er iets in de instellingen van JCE niet goed staat bij je gebruikersprofiel, plugin-parameters en dan bij de Links.
Mogelijk dat er iets in de instellingen van JCE niet goed staat bij je gebruikersprofiel, plugin-parameters en dan bij de Links.
Groeten, Romke
| Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
02 dec 2025 22:06 - 02 dec 2025 22:18
De JCE instellingen lijken goed maar ik ben wat aan het puzzelen gegaan met de link naar de straten 
Driehuizerweg ok
www.henk-weltje.nl/?view=article&id=120:...iehuizerweg&catid=17
Ritbroekstraat fout
www.henk-weltje.nl/?view=article&id=119:...aXRicm9la3N0cmFhdCJd
Als ik dat verander in:
www.henk-weltje.nl/?view=article&id=119:...broekstraat&catid=17
is het goed.
Dus waarom wordt die "&highlight=WyJyaXRicm9la3N0cmFhdCJd" toegevoegd aan de link?
Die extra URL toevoeging zie ik overigens als ik onder Windows met Safari zo'n probleem artikel bekijk. Dat gebeurt dus niet bij alle artikelen zo.
IK denk dat dat de reden is voor de vreemde gele highlights.
Driehuizerweg ok
www.henk-weltje.nl/?view=article&id=120:...iehuizerweg&catid=17
Ritbroekstraat fout
www.henk-weltje.nl/?view=article&id=119:...aXRicm9la3N0cmFhdCJd
Als ik dat verander in:
www.henk-weltje.nl/?view=article&id=119:...broekstraat&catid=17
is het goed.
Dus waarom wordt die "&highlight=WyJyaXRicm9la3N0cmFhdCJd" toegevoegd aan de link?
Die extra URL toevoeging zie ik overigens als ik onder Windows met Safari zo'n probleem artikel bekijk. Dat gebeurt dus niet bij alle artikelen zo.
IK denk dat dat de reden is voor de vreemde gele highlights.
Laatst bewerkt 02 dec 2025 22:18 door Henk Weltje.
Discussie gesloten.
- Henk Weltje
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
03 dec 2025 10:22
De oorzaak is gevonden. Na het plaatsen van een aantal artikelen gebruikte ik de component Smart Search op mijn website om een bepaald artikel terug te zoeken. De link daaruit gebruikte ik. Die link bevatte ook een highlight optie die voor de onverwachte gele gedeeltes (de zoekterm) in het artikel te zien waren. De link is wel te gebruiken maar de string "&highlight=WyJyaXRicm9la3N0cmFhdCJd" moet dan wel verwijderd worden.
Discussie gesloten.
- Henk Weltje
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
opgelost Link via JCE geeft vreemde resultaten
03 dec 2025 10:54
Fijn dat het opgelost is.
Nog even als reactie:
Maar je kunt dan beter vanuit de JCE editor het linksymbool (kettingsymbool) gebruiken, je kunt dan vervolgens kiezen voor artikelen en dan 'navigeren' naar het desbetreffende artikel.
Nog even als reactie:
Maar je kunt dan beter vanuit de JCE editor het linksymbool (kettingsymbool) gebruiken, je kunt dan vervolgens kiezen voor artikelen en dan 'navigeren' naar het desbetreffende artikel.
Groeten, Romke
| Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Romke
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.795 seconden