Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 6.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Email template taal voor berichten
30 apr 2026 15:27
Hallo. Ik heb een website v6 met de talen nederlands en engels. In de standaard email templates staan ook beide versies. Als ik een gebruiker aanmaak, wordt er altijd een engels bericht verstuurd met de login data. Ik kan helemaal niet vinden hoe ik ervoor kan zorgen dat het nederlandse bericht verzonden wordt.
Discussie gesloten.
- Gertve
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
30 apr 2026 16:07
Heb je toevallig je backend taal op Engels staan? Hetzij bij algemene instellingen hetzij bij jou als gebruiker? Dat is de taal die voor dit soort e-mails wordt gebruikt namelijk.
Groetjes, Astrid
| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
01 mei 2026 21:05
Dank je Astrid. Het klopt dat het backend op Engels staat.
Eigenlijk is het wel vreemd dat ik dus voor een nieuwe gebruiker de taal niet kan kiezen.
Eigenlijk is het wel vreemd dat ik dus voor een nieuwe gebruiker de taal niet kan kiezen.
Discussie gesloten.
- Gertve
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
05 mei 2026 11:50
Niet wanneer je zelf een gebruiker aanmaakt via de backend. Snelste oplossing is om NL als backend taal standaard in te stellen.
Groetjes, Astrid
| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
05 mei 2026 14:09 - 05 mei 2026 14:37
Dank je Astrid. Dat is wel een snelle fix. Maar mijn Duitse gebruikers en die ene Engelse krijgen dan Nederlandse e-mails.
Het is kennelijk een nog niet ingevuld stukje design van Joomla om geregistreerde gebruikers een voorkeurstaalcode te geven.
we zulle deze case daarom maar op opgelost zetten.
Edit Astrid: Je had je topic afgesloten met de knop "Oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde post geen oplossing bevat, heb ik dit verwijderd en je draadje gesloten. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een bericht waarin de oplossing staat beschreven.
Het is kennelijk een nog niet ingevuld stukje design van Joomla om geregistreerde gebruikers een voorkeurstaalcode te geven.
we zulle deze case daarom maar op opgelost zetten.
Edit Astrid: Je had je topic afgesloten met de knop "Oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde post geen oplossing bevat, heb ik dit verwijderd en je draadje gesloten. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een bericht waarin de oplossing staat beschreven.
Laatst bewerkt 05 mei 2026 14:37 door Astrid.
Discussie gesloten.
- Gertve
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden