Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Bepalen verzendmethode crasht boven bepaald bedrag
Bepalen verzendmethode crasht boven bepaald bedrag
12 dec 2024 15:58
Hoi, ik heb een vervelend probleem in mijn virtuemart omgeving.
Ik heb versie 4.4.0 11095 operationeel in een Joomla 4.4.8 omgeving. Ik heb maar 1 verzendfirma actief - dat is PostNL.
Om het probleem zo klein mogelijk te houden heb ik op dit moment maar 1 verzendtarief voor bestelling van 0 tot € 74.99 - Vanaf € 75 heb ik gratis verzending. Echter als ik boven de 75 euro kom dan verschijnt de foutmelding zoals in de bijlage. De enige optie van PostNL is dan ook niet meer zichtbaar.
In het invulformulier is standaard aangenomen dat de klant in Nederland woont. In de verzendoptie voor PostNL heb ik ook aangegeven dat het voor Nederlandse zendingen is. Eventueel verzend ik ook naar België. Daarvoor heb ik extra verzendwijzen voor ingesteld.
Enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden? Is dit een bug in VM? Is het misschien een instelling ergens?
Ik heb versie 4.4.0 11095 operationeel in een Joomla 4.4.8 omgeving. Ik heb maar 1 verzendfirma actief - dat is PostNL.
Om het probleem zo klein mogelijk te houden heb ik op dit moment maar 1 verzendtarief voor bestelling van 0 tot € 74.99 - Vanaf € 75 heb ik gratis verzending. Echter als ik boven de 75 euro kom dan verschijnt de foutmelding zoals in de bijlage. De enige optie van PostNL is dan ook niet meer zichtbaar.
In het invulformulier is standaard aangenomen dat de klant in Nederland woont. In de verzendoptie voor PostNL heb ik ook aangegeven dat het voor Nederlandse zendingen is. Eventueel verzend ik ook naar België. Daarvoor heb ik extra verzendwijzen voor ingesteld.
Enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden? Is dit een bug in VM? Is het misschien een instelling ergens?
- AlfredJK
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
12 dec 2024 16:11Logisch. PostNL is ingesteld tot een bedrag van 74,99. Je zou dan een tweede verzendmethode aan moeten maken met een minimaal orderbedrag van 75 euro en verzendkosten 0 euro.De enige optie van PostNL is dan ook niet meer zichtbaar.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 dec 2024 16:47
Klopt - ik heb de staffel in de verzendkosten weer aangezet. Daarin ook de verzendmethode vanaf € 75 met 0 verzendkosten. Echter het probleem blijft. Ik heb met extra testwerk denk ik nu ook de complicerende factor gevonden (denk ik??) Als ik geen kortingscode toepas dan werkt het helemaal zoals het hoort. Zet ik echter een kortingscode in dan crasht de winkelwagen. De berekening van het factuurbedrag klopt dan ook niet meer.
Eén van mijn staffels loopt van € 55.01 tot € 65 - Het totaal van de artikelprijzen valt in deze staffel. Echter als de korting in mindering wordt gebracht dan valt het uiteindelijke factuurbedrag in een andere staffel die loopt van € 40 tot € 55.
Eén van mijn staffels loopt van € 55.01 tot € 65 - Het totaal van de artikelprijzen valt in deze staffel. Echter als de korting in mindering wordt gebracht dan valt het uiteindelijke factuurbedrag in een andere staffel die loopt van € 40 tot € 55.
- AlfredJK
12 dec 2024 17:33 - 12 dec 2024 17:34
In mijn verdere speurtocht het volgende getest. Als ik in de VM configuratie - tabblad "Afrekenen" de optie "Activeer automatische keuze verzendmethode" op "Geen" instel dan ontstaat de fout niet opnieuw. Wat ik dan mis is dat de verzendmethode automatisch geselecteerd wordt.
- AlfredJK
12 dec 2024 17:51
Heb je ook de landen geblokkeerd waarvoor de verzendmethode niet geldt? Ben je wel ingelogd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 dec 2024 17:57
Ik heb 2 landen actief staan van waaruit een bestelling geplaatst kan worden - Nederland en België. Voor België heb ik aparte verzendmethode regels ingesteld. Zodra de klant in het registratieformulier van de winkelwagen komt is het land standaard ingesteld op Nederland.
- AlfredJK
13 dec 2024 16:52
Heb het probleem gevonden. Ik gebruik voor kortingcoupons de component en plugin van AWODEV. Deze heeft een modificatie voorgesteld voor /administrator/components/com_virtuemart/plugins/vmpsplugin.php - in de function getCartAmount Is een extra rekenregel opgenomen voor de variabele $cart_prices. Deze rekenregel is direct na de function opgenomen.
- AlfredJK
Tijd voor maken pagina: 0.660 seconden