- De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Waarschuwing: De combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord
29 dec 2024 21:23Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.
- Plaat
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
29 dec 2024 22:12Wat bedoel je met maker?van een maker (Kuboresha) welke een index
Ik neem aan dat je index.html bedoelt?
En ja, dit zijn allemaal normale logbestanden.
Als je echt 100% zeker weet dat je inloggegevens kloppen (case sensitiviteit voor het wachtwoord) dan lijkt het er toch op dat je site gehackt is.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 dec 2024 22:42 - 29 dec 2024 23:21En daar onder komt dan de lijst met de datum, tijd, ip-nr etc.
Ja ik weet dat de inlog gegevens 100% juist zijn want die had ik voor de verhuizing (goed) genoteerd. Toen op een gegeven moment de site weer wel beschikbaar was heb ik in de back end wat instellingen bekeken en de volgende dag was het ip-adres weer geblokkeerd. Hoe kan ik nu zien of dit een hack was en mogelijk door wie? Mijn (nieuwe) hosting provider zegt het niet te kunnen zien en met alle malware en virusscanners is ook niets te constateren.
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Plaat
- Nieuw op Joomla!NL
29 dec 2024 23:31 - 30 dec 2024 09:28Het zou kunnen dat je actuele log bestanden nu op een andere plaats staan. Heb je in februari je site verhuisd?
En ben er voor 99% zeker van dat je inloggegevens niet kloppen.
Vermoed dat je ook Admintools op je site hebt staan aangezien je aangeeft dat je ip geblokkeerd werd?
En wat is nu waar?
Toen op een gegeven moment de site weer wel beschikbaar was heb ik in de back end wat instellingen bekeken
Je geeft tegenstrijdige informatie. Lastig om je zo verder te helpen.Ik kwam op geen enkele mogelijkheid in de back-end
De link naar je site (in je profiel) werkt niet.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
30 dec 2024 12:52- kijk zeker de locatie van je logbestanden na.
- en als Admin Tools betrokken is: ik schakel Admin Tools altijd tijdelijk uit bij een verhuis of een restore van een back-up naar een subdomein of subfolder. Als dat het geval is, kijk de instellingen na en genereer eventueel eens opnieuw de .htaccess.
Tot slot een gok: ik heb ooit bij een gelijkaardige verhuis van een duurdere hosting naar een betere en goedkopere hosting ook rare gevolgen ondervonden. Blijkbaar werd er opnieuw een index.html gegenereerd. Hernoemen naar index.html_old (of iets dgl) was toen de oplossing. De hoster heeft mij toen gezegd dat Joomla enkel index.php nodig heeft.
- Luk
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
30 dec 2024 20:07Dus de Admintool blokkeert ook je eigen ip-adres?
Sinds de site verhuizing heb ik dit nu een aantal keer meegemaakt die onbereikbaarheid. Werd de site vrij gegeven en een paar dagen later weer geblokkeerd.
Mijn oorspronkelijke bedoeling was om de Joomla versie inhoud naar een WordPress site over te zetten.
Ik weet niet welke "link" je bedoeld Astrid. Als je de link bedoeld op mijn home pagina van mijn domein klopt dit want dit is een html pagina en de onderliggende verwijzingen zijn nog niet definitief.
Inmiddels is het domein weer vrijgegeven door de hosting provider en zoals jij zelf ook al schreef heeft het te maken met de inlog procedure. Het domein heeft geen virus, malware of is ook niet gehackt. Dus nu verder zoeken.
- Plaat
- Nieuw op Joomla!NL
30 dec 2024 20:27 - 30 dec 2024 20:36Als er iets mis is met je site dan kan dit niet op serverniveau opgelost worden.Inmiddels is het domein weer vrijgegeven door de hosting provider
Wat is de url van je site?
Overigens waarom al die moeite doen als je toch over wilt stappen naar WordPress?
sluiten
- Astrid
30 dec 2024 20:43Ik heb de sites (een 5-tal domeinen) verhuist omdat de prijs steeds hoger werd en de faciliteiten steeds minder. De nieuwe hoster is zeer snel in het reageren op vragen en "problemen" maar zoals ook bij de vorige hoster niet duidelijk in de adviezen voor een oplossing. Daar zijn volgens mij ook de specifieke Forums zoals dit van Joomla en de adviezen zoals gegeven door o.a. Astrid met zeer veel inhoudelijke kennis de aangegeven plaats voor.
Het domein (de site) is weer beschikbaar en ik ga verder zoeken naar de oorzaak.
- Plaat
- Nieuw op Joomla!NL
30 dec 2024 21:03Het "probleem" zit hem zoals je zelf ook al voor 99% vermoede het inloggen. Eerst via de Admintool gaat het goed maar naar de site gaat het fout.
De url is: www.plaatinfo.nl/Weerstation-Oosterzee-J3/ de J3 is de eerste Joomla versie geweest waar de weerstation gegevens voor gemaakt zijn en inmiddels verder ge-update.
Ik ben overgestapt ivm de steeds hogere kosten van de oude hoster en de steeds minder wordende ondersteuning. Ik wil ook bekijken of WordPress makkelijker te onderhouden en te muteren is. Ook heb ik bij collega weeramateurs mogelijkheden gezien welke ik (nog) niet eerder gezien op een Joomla site. Beide mogelijkheden zijn volgens mij goed samen te werken.
- Plaat
- Nieuw op Joomla!NL