Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Gearchiveerde artikelen
Gearchiveerde artikelen
24 aug 2025 13:00 - 24 aug 2025 13:06
Ik heb Joomla! versie 5.3.3. Als ik een artikel archiveer dan blijft de url toch gewoon zichtbaar of wordt dit dan een 404 pagina?
Laatst bewerkt 24 aug 2025 13:06 door dph.
Discussie gesloten.
- dph
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
-
Gearchiveerde artikelen
24 aug 2025 20:01
Toegang via directe URL:
De URL zal nog steeds op het internet bestaan, maar het tonen van de content zal anders reageren dan voorheen. Het is niet gegarandeerd een 404-pagina; het kan zijn dat de pagina leeg wordt weergegeven of een melding toont dat het artikel niet (meer) bestaat, omdat het niet meer actief is.
De URL zal nog steeds op het internet bestaan, maar het tonen van de content zal anders reageren dan voorheen. Het is niet gegarandeerd een 404-pagina; het kan zijn dat de pagina leeg wordt weergegeven of een melding toont dat het artikel niet (meer) bestaat, omdat het niet meer actief is.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Gearchiveerde artikelen
24 aug 2025 22:22
Ik zou toch zweren dat mijn gearchiveerde artikelen nog steeds via de url zichtbaar waren en de content ook gewoon leestbaar was. Nu heb ik van de week de update naar 5.3.3. gedaan, Ik heb een tooltje draaien die aangeeft wanneer er een 404 error op mijn site is en deze geeft nu dus aan dat de gearchiveerde artikelen een 404 error tonen.
Het kan toeval zijn en ik kan mij vergissen maar ik ben toch vrij zeker van mijn zaak.
Het kan toeval zijn en ik kan mij vergissen maar ik ben toch vrij zeker van mijn zaak.
Discussie gesloten.
- dph
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
-
Gearchiveerde artikelen
25 aug 2025 10:38
Wat is de reden dat je de artikelen archiveert? Blijkbaar toon je ze dus niet direct op je site.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Gearchiveerde artikelen
25 aug 2025 20:10
Twee redenen.
1. Sommige artikelen wil ik niet direct tonen in hun categorie op de website vanwege juridische aspecten. Ik wil echter wel voor de onderliggende keywords geindexeerd en gevonden worden in Google. Dat werkt ook prima zo.
2. Sommige artikelen zijn echt oud (10+ jaar) en die wil ik niet meer tonen voor mijn bezoekers. Als ik ze archiveer zijn ze niet meer zichtbaar op de categorieënpagina's. Het is ook letterlijk oud nieuws. Voor mijn SEO zijn ze wel degelijk nog interessant. Enkele hebben zeer goede backlinks en die wil ik niet kwijt of redirecten naar een algemene pagina.
Vandaar.
Maar ze waren dus altijd gewoon zichtbaar en nu ineens krijg ik die 404 errors.
1. Sommige artikelen wil ik niet direct tonen in hun categorie op de website vanwege juridische aspecten. Ik wil echter wel voor de onderliggende keywords geindexeerd en gevonden worden in Google. Dat werkt ook prima zo.
2. Sommige artikelen zijn echt oud (10+ jaar) en die wil ik niet meer tonen voor mijn bezoekers. Als ik ze archiveer zijn ze niet meer zichtbaar op de categorieënpagina's. Het is ook letterlijk oud nieuws. Voor mijn SEO zijn ze wel degelijk nog interessant. Enkele hebben zeer goede backlinks en die wil ik niet kwijt of redirecten naar een algemene pagina.
Vandaar.
Maar ze waren dus altijd gewoon zichtbaar en nu ineens krijg ik die 404 errors.
Discussie gesloten.
- dph
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
-
Gearchiveerde artikelen
26 aug 2025 08:20
Er is niets veranderd in Joomla 5.3.3, dus ik vermoed toch dat je zelf iets hebt aangepast.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Gearchiveerde artikelen
26 aug 2025 09:58
Tja wellicht. Wat zou een reden kunnen zijn dat een gearchiveerd artikel opeens niet meer zichtbaar is? En met zichtbaar bedoel ik dat het gearchiveerde artikel een 404 error geeft?
Discussie gesloten.
- dph
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
-
Gearchiveerde artikelen
26 aug 2025 13:47
Doordat de link naar een artikel niet meer bestaat of de link zelf een fout bevat, bijvoorbeeld een typefout in de URL of omdat het artikel permanent is verwijderd uit de categorie waar het naar werd gelinkt. Om dit op te lossen, moet je de koppeling in het menu controleren en zeker weten dat het artikel nog in de juiste categorie staat of opnieuw worden gemaakt.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Gearchiveerde artikelen
26 aug 2025 14:11
Dat staat allemaal ook goed Jelle maar ik ben na een paar uur zoeken erachter waar het aan lag.
Ik had gewoon gelijk even moeten debuggen dan zie je waar het aan ligt. Een custom module is onlangs geüpdatet en om een of andere reden kan die module niet meer met gearchiveerde artikelen omgaan. Als ik deze module depubliceer dan zijn de gearchiveerde artikelen weer zichtbaar. Nu alleen de code nog even laten aanpassen!
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Ik had gewoon gelijk even moeten debuggen dan zie je waar het aan ligt. Een custom module is onlangs geüpdatet en om een of andere reden kan die module niet meer met gearchiveerde artikelen omgaan. Als ik deze module depubliceer dan zijn de gearchiveerde artikelen weer zichtbaar. Nu alleen de code nog even laten aanpassen!
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Discussie gesloten.
- dph
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 4.243 seconden