Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Aanpassing css in child template
17 jan 2026 15:08
Betreffende je vraag waarom hier een child template gebruikt wordt is het antwoord heel simpel. In deze Joomla installatie liggen honderden foto bestanden die grotendeel door deze URL gebruikt worden. Er is een tweede URL die het 'hoofd-template' gebruikt, zelfde indeling maar met andere kleuren. Een deel van de foto's wordt door beide URLs gebruikt. Dat was ooit één website maar er waren redenen om dat te splitsen, maar te ingewikkeld / tijdrovend en ruimte gebrek om er twee Joomla installaties van te maken.
Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.
- Gertve
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
17 jan 2026 15:13
Hartelijk dank Astrid voor deze code, die ik geïmplementeerd heb in /media/templates/site/cassiopeia_orion/css/user.css
Ook nu weer zie ik er niets van terug als ik online kijk naar de hoofdpagina en op de boomkikker rechts klik en inspecteer kies.
Zo staat het nu online.
Als ik het weer weghaal uit /media/.../user.css en in /templates/.../user.css zet maat dit geen enkel verschil.
Ook nu weer zie ik er niets van terug als ik online kijk naar de hoofdpagina en op de boomkikker rechts klik en inspecteer kies.
Zo staat het nu online.
Als ik het weer weghaal uit /media/.../user.css en in /templates/.../user.css zet maat dit geen enkel verschil.
- Gertve
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
17 jan 2026 15:29
Zoals al eerder aangegeven: je child template en de daarbij behorende user.css wordt niet geladen.
Vandaar dus ook dat ik nog steeds niet snap waarom je een child hebt gemaakt en de default gebruikt.
Vreemde constructie.
Vandaar dus ook dat ik nog steeds niet snap waarom je een child hebt gemaakt en de default gebruikt.
Vreemde constructie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
17 jan 2026 16:37
Dag Astrid, Heb je mijn antwoord over de reden van het gebruik van een child template dat ik vandaag schreef om 15:08 niet gelezen of niet begrepen?
Ik ben nu een stap verder denk ik. Ik heb jouw code uit de user.css gehaald.
Bij nadere studie bleek dat binnen KickstartCassiopeia de mogelijkheid is om aanvullende user.css instructies in te vullen. Daar heb ik jouw code geplaatst en nu wordt het plaatje geschaald. Ik kan niet exact overzien met inspecteren maar ik denk dat nu wel jouw code meegenomen wordt. Kan jij dat bevestigen?
Ik ben nu een stap verder denk ik. Ik heb jouw code uit de user.css gehaald.
Bij nadere studie bleek dat binnen KickstartCassiopeia de mogelijkheid is om aanvullende user.css instructies in te vullen. Daar heb ik jouw code geplaatst en nu wordt het plaatje geschaald. Ik kan niet exact overzien met inspecteren maar ik denk dat nu wel jouw code meegenomen wordt. Kan jij dat bevestigen?
- Gertve
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
17 jan 2026 17:34
Als het werkt is het goed toch? Ik heb je verhaal gelezen, maar snap er niets van. Het is heel lastig, zoniet bijna onmogelijk om dat te doen wat je beschrijft (1 installatie voor 2 url's met verschillende templates).
En zoals je uit mijn afbeelding kunt zien, wordt je child template helemaal niet gebruikt. Je zou dan namelijk in het pad de naam van je child moeten zien. Dat is dus ook de reden dat een aanpassing van de user.css niet werkt.
En zoals je uit mijn afbeelding kunt zien, wordt je child template helemaal niet gebruikt. Je zou dan namelijk in het pad de naam van je child moeten zien. Dat is dus ook de reden dat een aanpassing van de user.css niet werkt.
Groetjes, Astrid
| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
17 jan 2026 20:35
1 Joomla installatie en meer dan 1 url staat gewoon gedocumenteerd op deze link
docs.joomla.org/Multiple_Domains_and_Web...Joomla!_installation en is niet moeilijk / werkt als gedocumenteerd.
Het child template wordt wel degelijk gebruikt en kan je checken door deze twee urls te openen
gertvaneck.com
gertvaneck-natuurfotografie.nl/
Als het child template niet gebruikt zou worden dan zouden beide sites dezelfde banner afbeelding hebben en dezelfde kleuren. En zou nu de banner afbeelding op dezelfde wijze behandeld worden, wat nu niet het geval is.
Het user.css probleem, wordt door KickstartCassiopeia veroorzaakt, omdat die kennelijk zijn versie genereert vanuit de input indie app.
docs.joomla.org/Multiple_Domains_and_Web...Joomla!_installation en is niet moeilijk / werkt als gedocumenteerd.
Het child template wordt wel degelijk gebruikt en kan je checken door deze twee urls te openen
gertvaneck.com
gertvaneck-natuurfotografie.nl/
Als het child template niet gebruikt zou worden dan zouden beide sites dezelfde banner afbeelding hebben en dezelfde kleuren. En zou nu de banner afbeelding op dezelfde wijze behandeld worden, wat nu niet het geval is.
Het user.css probleem, wordt door KickstartCassiopeia veroorzaakt, omdat die kennelijk zijn versie genereert vanuit de input indie app.
- Gertve
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.756 seconden