Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Verwijderen van Joomla 1.0.12 en versie 2.5 installeren

27 feb 2012 16:58
Sinds vorige week ondersteunt mijn webserver "Mijndomein" mijn website niet meer.
Mijn website heb ik in 2006 aangemaakt in Joomla 1.0.12 en deze nooit geupgrade omdat alles prima werkte voor mijn doel.

Ik zou nu 1.0.12 moeten vervangen voor de laatste versie die wel PHP 5.3 compatibel is zijnde Joomla 2.5

Dat lukt mij niet, wie kan mij vertellen hoe dat te doen.

b.v.d.

27 feb 2012 17:27
wat lukt jouw dan niet?
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

28 feb 2012 12:28 - 28 feb 2012 12:31
Even ter info,
Het probleem is dat mijn website in Joomla 1.0.12 sinds vorige week ineens niet meer werkte.
Bij het openen hiervan kon ik niet meer als administrator inloggen en was mijn site een janboel,alle teksten en foto's waren niet meer zichtbaar.

Na navraag hierover bij mijn webserver(Mijndomein) werd mij gemaild dat ze naar een ander platform waren verhuisd die mijn versie niet meer ondersteunde.

Ik heb gisteren na vragen mijnerzijds bericht gekregen van mijn webserver dat ze mijn website tijdelijk terug hebben gezet op het oude platform om mij de gelegenheid te geven om mijn site te upgraden naar een versie die wel PHP 5.3 compatibel is.

Hiervoor hebben zij mij tot eind februari oftewel tot morgen de tijd gegeven omdat te doen. Lukt het niet om Joomla te upgraden, dan kan ik tegen betaling gebruik maken van hun websitemaker. Vooralsnog voel ik daar niets voor want ik ben tot op heden tevreden met Joomla.

Ik heb uiteraard wel het e.e.a. geprobeerd, maar ik kom er niet achter en weet niet hoe ik versie 1.0.12 los kan koppelen van mijn huidige FTP gegevens waar nu Joomla 1.0.12 mee aan mijn webserver is gekoppeld. Ik wil deze dus verwijderen om dan vervolgens de door mij reeds gedownloade versie 2.5 daar aan te linken, zodat ik weer gewoon met Joomla mijn site kan beheren.

Het is mij in 2006 wel gelukt om het e.e.a. op het web te krijgen en vanaf die tijd mijn eenvoudige site te beheren en regelmatig bij te werken.

Ik ben niet echt een IT'er zoals je begrijpt, maar een AOW'er die op deze wijze de resultaten van zijn hobby deel met andere liefhebbers/geïnteresseerden.

Hopelijk kan iemand mij op korte termijn bijstaan/adviseren wat te doen.

28 feb 2012 12:47
wil je helemaal opnieuw beginnen met joomla 2.5 of wil je een migratie/update uitvoeren van Joomla 1.0.12 naar 2.5.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland

28 feb 2012 17:46
Het mooist zou zijn dat ik mijn bestaande site zou kunnen mee kopieren naar Joomla 2.5, zo niet dan zit er niets anders op dat ik opnieuw beginnen in Joomla 2.5

Mijn webserver gaf overigens aan dat ik alles zou moeten kopieren naar mijn nieuwe extensie?

Wat er ook gebeurt, ik zou graag z.s.m mijn site weer op het web hebben, dit i.v.m. met mijn gebruikelijke verslagen die ik in deze perioede publiceer.

28 feb 2012 17:53
Uiterlijk morgen een migratie klaar hebben zal niet lukken vrees ik.
Als je de ftp-gegevens hebt dan zou ik in ieder geval even de hele inhoud van (volgens mij httpdocs bij mijndomein) met ftp overzetten naar je computer.
Dan via het controlepaneel van mijndomein een backup maken van je database (weet zo niet hoe dat bij hen werkt, maar ze hebben wel redelijke helppagina's).
Die ook ergens op je eigen computer opslaan.
Dan heb je iig alles gebackupt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.058 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie