Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kan geen afbeelding toevoegen aan artikel( Joomla 2.5.1)
02 mrt 2012 23:58
Beste mensen,
Sinds een paar dagen probeer ik mijn website te bewerken, maar er werkt bijna niets.
Heb versie 1.5.4 verwijderd en bij de provider middels Installatron versie 2.5.1 geinstalleerd.
Omdat ik daarna onderstaande problemen kreeg heb ik dit via installatron ook weer verwijderd en daarna via FTP geinstalleerd, maar geeft hetzelfde resultaat.(met en zonder voorbeeldbestanden).
Het probleem is als volgt: als ik een artikel aanmaak en wat tekst toevoeg, is dit zichtbaar op de frontside.
Klik ik nu op "afbeelding" toevoegen, dan gebeurt er niets.
Ga ik naar "artikelbeheer opties" artikelen en wijzig daar iets, dan wil ik dat opslaan& sluiten.
Als ik daar op klik, dan gaat de "zandloper" alleen maar zeer snel heen en weer.
Kies ik voor annuleren, dan gebeurt er ook niets en kan ik de backend niet normaal afsluiten.
Mijn provider heeft PHP versie 5.2.17 geinstalleerd en dat zou dus minimaal 5.2.4 moeten zijn.
Zou dit de oorzaak van dit vreemde probleem kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Hans
Windows7 64 bits
www.staatsbedrijf.nl
Sinds een paar dagen probeer ik mijn website te bewerken, maar er werkt bijna niets.
Heb versie 1.5.4 verwijderd en bij de provider middels Installatron versie 2.5.1 geinstalleerd.
Omdat ik daarna onderstaande problemen kreeg heb ik dit via installatron ook weer verwijderd en daarna via FTP geinstalleerd, maar geeft hetzelfde resultaat.(met en zonder voorbeeldbestanden).
Het probleem is als volgt: als ik een artikel aanmaak en wat tekst toevoeg, is dit zichtbaar op de frontside.
Klik ik nu op "afbeelding" toevoegen, dan gebeurt er niets.
Ga ik naar "artikelbeheer opties" artikelen en wijzig daar iets, dan wil ik dat opslaan& sluiten.
Als ik daar op klik, dan gaat de "zandloper" alleen maar zeer snel heen en weer.
Kies ik voor annuleren, dan gebeurt er ook niets en kan ik de backend niet normaal afsluiten.
Mijn provider heeft PHP versie 5.2.17 geinstalleerd en dat zou dus minimaal 5.2.4 moeten zijn.
Zou dit de oorzaak van dit vreemde probleem kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Hans
Windows7 64 bits
www.staatsbedrijf.nl
- henschel
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
03 mrt 2012 00:11 - 03 mrt 2012 00:11
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Dat zou heel goed kunnen.Zou dit de oorzaak van dit vreemde probleem kunnen zijn?
- Lazy Garfield
-
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
03 mrt 2012 14:59
Bedankt voor de reactie.
Volgens de webhost kan het probleem niet veroorzaakt zijn door een oudere versie van php.
Hij vermoedt dat dit kan worden veroorzaakt door schrijfrechten.
Bij dezelfde webhost heb ik nog een website, die ik voor een goeie maand geleden geupgrade heb van 1.7 naar 2.5 en daar heb ik dit probleem niet.
Ik heb de schrijfrechten vergeleken, maar die zijn identiek: mappen 755, bestanden 644, behalve configuration.php=444.
Wat doe ik nu verkeerd?
Groet,
Hans
Volgens de webhost kan het probleem niet veroorzaakt zijn door een oudere versie van php.
Hij vermoedt dat dit kan worden veroorzaakt door schrijfrechten.
Bij dezelfde webhost heb ik nog een website, die ik voor een goeie maand geleden geupgrade heb van 1.7 naar 2.5 en daar heb ik dit probleem niet.
Ik heb de schrijfrechten vergeleken, maar die zijn identiek: mappen 755, bestanden 644, behalve configuration.php=444.
Wat doe ik nu verkeerd?
Groet,
Hans
- henschel
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
03 mrt 2012 16:39PHP 5.2.17 is recenter dan PHP 5.2.4. Joomla werkt prima met PHP 5.2.17.Mijn provider heeft PHP versie 5.2.17 geinstalleerd en dat zou dus minimaal 5.2.4 moeten zijn.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
-
- Joomla!NL vriend(in)
-
03 mrt 2012 16:46
Lijkt heel erg op een browser issue, (IE9) maar dan zou je dit probleem ook op je andere sites moeten hebben.
Zou nog te maken kunnen hebben met je ftp-laag. Vergelijk die instellingen eens met die andere site waar het wel werkt.
Zou nog te maken kunnen hebben met je ftp-laag. Vergelijk die instellingen eens met die andere site waar het wel werkt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
03 mrt 2012 19:09
Ja, sorry verkeerd begrepen.
Ik dacht versie 4.0 en versie 1.7, maar is overduidelijk 4.0 en 17.
Zojuist de (vermoedelijke) oplossing/verklaring van het probleem van de webhost ontvangen:
"Installeer via installatron in het controle paneel eens een nieuwe demoversie van joomla in een subdirectory en probeer het daar eens in. Als het daar wel in werkt dan kunnen we ieder geval het hostingpakket of instellingen daarvan uitsluiten.
Op deze wijze werkt het wel, maar ik hoop dat ik zo meteen nadere informatie krijg, waarin staat dat de website gewoon weer www. staatsbedrijf.nl zal gaan worden.
Mijn hartelijke dank, ook aan Astrid, dat jullie hierop zo snel hebben gereageerd.
Uiteraard zal ik de oplossing z.s.m. hier melden.
Ik dacht versie 4.0 en versie 1.7, maar is overduidelijk 4.0 en 17.
Zojuist de (vermoedelijke) oplossing/verklaring van het probleem van de webhost ontvangen:
"Installeer via installatron in het controle paneel eens een nieuwe demoversie van joomla in een subdirectory en probeer het daar eens in. Als het daar wel in werkt dan kunnen we ieder geval het hostingpakket of instellingen daarvan uitsluiten.
Op deze wijze werkt het wel, maar ik hoop dat ik zo meteen nadere informatie krijg, waarin staat dat de website gewoon weer www. staatsbedrijf.nl zal gaan worden.
Mijn hartelijke dank, ook aan Astrid, dat jullie hierop zo snel hebben gereageerd.
Uiteraard zal ik de oplossing z.s.m. hier melden.
- henschel
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
03 mrt 2012 19:11
Astrid mijn hartelijke dank.
Ik had ook moeten vermelden dat ik met Firefox werk en niet met IE.
Ik had ook moeten vermelden dat ik met Firefox werk en niet met IE.
- henschel
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
04 mrt 2012 00:21
Het antwoord van mijn webhost: Het zit hem dus in de installatie die u 'ergens' vandaan heeft. Wij weten ook niet wat daar mis in is, misschien heeft u niet alles overgenomen van de vorige host of zo. Probeer het eens opnieuw zou ik zeggen.
Ik heb de installatie via hun installatron gedaan en bij hun heb ik in 2010 de website/het domein aangevraagd.
Welnu, alweer een paar keer via ftp geupload en als ik daarna de website opstart, krijg ik het laatste scherm van de installatie waarbij ik de map Installatie moet verwijderen.
Heb ik dus totaal niets kunnen invullen en krijg dan uiteraard een Mysql database error.
Daarna nog een paar keer via installatron geinstalleerd.
Via extensiebeheer: controleer database: Waarschuwing:database is niet up to date.
Databaseschema versie(geen) komt niet overeen met cms versie 2.5.1
Gekozen voor Repareren.
Resultaat:
62 database wijzigingen controleren geslaagd.
16 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Volgens mij ben ik weer terug bij af.
Groet,
Hans
Ik heb de installatie via hun installatron gedaan en bij hun heb ik in 2010 de website/het domein aangevraagd.
Welnu, alweer een paar keer via ftp geupload en als ik daarna de website opstart, krijg ik het laatste scherm van de installatie waarbij ik de map Installatie moet verwijderen.
Heb ik dus totaal niets kunnen invullen en krijg dan uiteraard een Mysql database error.
Daarna nog een paar keer via installatron geinstalleerd.
Via extensiebeheer: controleer database: Waarschuwing:database is niet up to date.
Databaseschema versie(geen) komt niet overeen met cms versie 2.5.1
Gekozen voor Repareren.
Resultaat:
62 database wijzigingen controleren geslaagd.
16 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Volgens mij ben ik weer terug bij af.
Groet,
Hans
- henschel
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
04 mrt 2012 09:10
Het verhaal wordt voor mij een beetje warrig.
Als je via Installatron in een submap installeert werkt dan alles zoals het zou moeten?
Je installeert dan een kale joomla 2.5.1 en/of een joomla 2.5.1 met voorbeelddata?
Als je hetzelfde probeert via ftp, dan lukt het niet?
Heeft die 1.5.4 site er nog iets mee te maken of niet?
Als je via Installatron in een submap installeert werkt dan alles zoals het zou moeten?
Je installeert dan een kale joomla 2.5.1 en/of een joomla 2.5.1 met voorbeelddata?
Als je hetzelfde probeert via ftp, dan lukt het niet?
Heeft die 1.5.4 site er nog iets mee te maken of niet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
04 mrt 2012 09:30
Ja Astrid, als ik in een submap installeer, dan werkt het zoals het moet.
Via ftp werkt het de ene keer wel en de andere keer niet, maar ook dan kan ik geen afbeelding toevoegen enz.
Of de 1.5.4. site ergens nog bestanden heeft laten staan zou best mogelijk kunnen zijn, maar dan moeten ze wel "hidden" zijn en had ik van de webhost meer kennis van zaken verwacht.
Sinds ik begonnen ben in 2008 met Joomla, heb ik toch al 7 websites gemaakt, waarvan 5x 1.5, 1x 1.7 en dan de laatste 2.5, maar wat me nu overkomt is een raadsel.
De webhost krijgt tot morgen nog de tijd om met de oplossing te komen, anders ga ik het domein verhuizen.
Bedankt en groeten,
Hans
Via ftp werkt het de ene keer wel en de andere keer niet, maar ook dan kan ik geen afbeelding toevoegen enz.
Of de 1.5.4. site ergens nog bestanden heeft laten staan zou best mogelijk kunnen zijn, maar dan moeten ze wel "hidden" zijn en had ik van de webhost meer kennis van zaken verwacht.
Sinds ik begonnen ben in 2008 met Joomla, heb ik toch al 7 websites gemaakt, waarvan 5x 1.5, 1x 1.7 en dan de laatste 2.5, maar wat me nu overkomt is een raadsel.
De webhost krijgt tot morgen nog de tijd om met de oplossing te komen, anders ga ik het domein verhuizen.
Bedankt en groeten,
Hans
- henschel
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
04 mrt 2012 09:33
Als je hoster Installatron heeft dan heb je waarschijnlijk ook DirectAdmin.
Ga daar eens naar de filemanager en kijk eens of je zelf eigenaar bent van alle mappen en bestanden. Als daar ergens Apache staat i.p.v. jouw gebruikersnaam dan moet je van die mappen/bestanden even de rechten resetten.
Ga daar eens naar de filemanager en kijk eens of je zelf eigenaar bent van alle mappen en bestanden. Als daar ergens Apache staat i.p.v. jouw gebruikersnaam dan moet je van die mappen/bestanden even de rechten resetten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.284 seconden