Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Verwijzingen / redirect plugin

29 jan 2026 11:33 - 29 jan 2026 11:42
Hallo, ik heb de plugin "Verwijzingen" actief staan.
In Systeem - verwijzingen staan meer dan 50.000 (!) verwijzingen die ik er uiteraard niet zelf in heb gezet. Ze staan ook allemaal disabled.
Van een groot aantal van deze verwijzingen is er geen nieuwe url of verwijzende pagina, en van een ander aantal is er wel een verwijzende pagina, maar die bestaat dan niet. En soms is dit intern, maar er staan ook externe url's in.
En van een aantal verwijzingen weet ik denk ik wel de oorzaak: ik heb een component verwijderd, de agenda. Daar zijn een aantal verwijzingen van, maar dat zijn er zeker geen 50.000.

Twee vragen: kan je beter de plugin uitzetten? Deze kan je toch gebruiken om oude menu's te verwijzen naar een eventuele nieuwe structuur?
En hoe komen deze verwijzingen erin?

Joomla 5.3.2 (ik wilde gaan updaten naar de laatste J5, maar kwam dit dus tegen).

Gr. Peter
Laatst bewerkt 29 jan 2026 11:42 door peterspie.

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• peterspie
  • peterspie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

29 jan 2026 12:29
Alle zogenaamde 404 fouten worden geregistreerd als je de plugin aanzet. Dus ook als hackers proberen via een bepaalde url op je site te komen. 
Maar als je wilt verwijzen via de component dan moet je hem wel aanzetten. Er zit bovenaan en knop "Opschonen uitgeschakeld". Daarmee verwijder je alle niet ingeschakelde "verwijzigingen". 
Heb je maar een paar verwijzingen, dan kan je er ook voor kiezen om hem uit te zetten en via .htaccess e.e.a. te verwijzen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.923 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie