Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
2.5.4 meteen lukt het niet
17 apr 2012 23:20
Nog een aanvulling:
Wellicht kan dan in de beschrijving bij welke browser, instelling, firewall e.d. het zo werkt als omschreven. De combi Mac snowleopard, Safari, geen firewall of scanner, zorgt er in ieder geval voor dat je voor elk contact dat met een server gemaakt wordt de cookies en de cache leeg moet maken. Ik kan mij zo voorstellen dat dat bij Windows machines ook regelmatig problemen oplevert.
Wellicht kan dan in de beschrijving bij welke browser, instelling, firewall e.d. het zo werkt als omschreven. De combi Mac snowleopard, Safari, geen firewall of scanner, zorgt er in ieder geval voor dat je voor elk contact dat met een server gemaakt wordt de cookies en de cache leeg moet maken. Ik kan mij zo voorstellen dat dat bij Windows machines ook regelmatig problemen oplevert.
- waaromwerktnooitietsgewoon
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
18 apr 2012 00:03
Er is een groot verschil tussen een site bouwen en installeren. Installeren kun je ca. 3 minuten...maar daarna begint het echte werk.
Als je ca. 1.000 Euro per dag kunt factureren dan kun je beter een ander de site laten maken.
Als ik nu naar je posts kijk, dan is het een hele stijle leercurve voor je.
Als je ca. 1.000 Euro per dag kunt factureren dan kun je beter een ander de site laten maken.
Als ik nu naar je posts kijk, dan is het een hele stijle leercurve voor je.
- Otto
- Bezoeker
18 apr 2012 00:25
Beste Otto,
Het installeren duurde alles bij elkaar nu zo'n 25 uur (in 3 a 4 dagen), a 40 euro is m.i. 1000,- (niet per dag, dan was ik natuurlijk nergens aan begonnen). Mede dankzij slechte voorlichting host en slechte standaard installatie beschrijvingen van joomla.org.
een werkende beschrijving uiteindelijk hier gevonden:
forum.joomla.org/viewtopic.php?p=1503221#p1503221
Inmiddels Chrome browser gebruikt ipv safari, maar weet niet of dat nou het verschil maakte. Moest nog steeds cookies en cache leeghalen. Bij mij zat de fout in het gebruik van 'localhost'. Wellicht voor gevorderden zoete koek, maar een beginner moet je echt vertellen dat daar de hostnaam van de db moet staan bij mij een format als volgt:
ldb402.XXX.XX.XXXXXXXXXXX.com
Ik weet niet hoe spannend dit is maar daar waar hier X staat, staan andere letters.
Stijle leercurve? Snap ik niet.
Het installeren duurde alles bij elkaar nu zo'n 25 uur (in 3 a 4 dagen), a 40 euro is m.i. 1000,- (niet per dag, dan was ik natuurlijk nergens aan begonnen). Mede dankzij slechte voorlichting host en slechte standaard installatie beschrijvingen van joomla.org.
een werkende beschrijving uiteindelijk hier gevonden:
forum.joomla.org/viewtopic.php?p=1503221#p1503221
Inmiddels Chrome browser gebruikt ipv safari, maar weet niet of dat nou het verschil maakte. Moest nog steeds cookies en cache leeghalen. Bij mij zat de fout in het gebruik van 'localhost'. Wellicht voor gevorderden zoete koek, maar een beginner moet je echt vertellen dat daar de hostnaam van de db moet staan bij mij een format als volgt:
ldb402.XXX.XX.XXXXXXXXXXX.com
Ik weet niet hoe spannend dit is maar daar waar hier X staat, staan andere letters.
Stijle leercurve? Snap ik niet.
- waaromwerktnooitietsgewoon
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
18 apr 2012 17:31 - 18 apr 2012 17:35
Misschien dus beter je informatie lezen die je van je hoster hebt gekregen. In het begin gebruik je al verkeerde wachtwoorden en nu geef je aan dat je bij jouw hoster dus een andere servernaam moet gebruiken. Of je hebt een waardeloze hoster die deze informatie niet aangeeft bij het aanmelden, maar ik vermoed dat je alles wel goed hebt ontvangen alleen zelf niet goed hebt gelezen. En bij 80% van de hosters is het gewoon localhost overigens.
Eigen configuratie van computer en gebruikte programma's en besturingssystemen kunnen zeker invloed hebben. Maar ik ken genoeg mensen die met een mac werken en binnen 5 minuten een joomla site hebben geinstalleerd.
Maar ik zie dat het inmiddels gelukt is, dus zal ik dit draadje sluiten.
Eigen configuratie van computer en gebruikte programma's en besturingssystemen kunnen zeker invloed hebben. Maar ik ken genoeg mensen die met een mac werken en binnen 5 minuten een joomla site hebben geinstalleerd.
Maar ik zie dat het inmiddels gelukt is, dus zal ik dit draadje sluiten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.681 seconden