Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

[Verhuizen] Fout bij importeren database

20 jun 2012 12:10 - 20 jun 2012 12:10
Hey,

Ik wilde net onze geüpdate Joomlasite naar de officiële server verhuizen toen ik de volgende foutmelding kreeg bij het importeren van de database:
Code:
Error SQL query: -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabelstructuur voor tabel `d4cmf_usergroups` -- CREATE TABLE IF NOT EXISTS `d4cmf_usergroups` ( `id` INT( 10 ) UNSIGNED NOT NULL AUTO_INCREMENT COMMENT 'Primary Key', `parent_id` INT( 10 ) UNSIGNED NOT NULL DEFAULT '0' COMMENT 'Adjacency List Reference Id', `lft` INT( 11 ) NOT NULL DEFAULT '0' COMMENT 'Nested set lft.', `rgt` INT( 11 ) NOT NULL DEFAULT '0' COMMENT 'Nested set rgt.', `title` VARCHAR( 100 ) NOT NULL DEFAULT '', PRIMARY KEY ( `id` ) , UNIQUE KEY `idx_usergroup_parent_title_lookup` ( `parent_id` , `title` ) , KEY `idx_usergroup_title_lookup` ( `title` ) , KEY `idx_usergroup_adjacency_lookup` ( `parent_id` ) , KEY `idx_usergroup_nested_set_lookup` ( `lft` , `rgt` ) USING BTREE ) ENGINE = INNODB DEFAULT CHARSET = utf8 AUTO_INCREMENT =9; MySQL said: #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'USING BTREE ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 AUTO_INCREMENT=9' at line 17

Van MySQL heb ik totaal geen kaas gegeten en ik weet dus ook niet wat ik hier mee moet doen? Iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?
  • dconel
  • dconel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

20 jun 2012 12:17 - 20 jun 2012 12:19
dconel,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum. Welke MySQL versie gebruik je lokaal en naar welke MySQL versie wil je importeren.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

20 jun 2012 12:25
Op de testserver draait 5.5.23 en op de doelserver draait 5.0.51a-24+lenny5-log. Ze willen pas over enkele maanden gaan updaten.
  • dconel
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

20 jun 2012 12:31
Ik denk dat hier het probleem ligt. Dit betekent een nieuwe hoster zoeken of enkele maanden wachten.

20 jun 2012 12:47
Nope, dat is geen optie.

Ik heb op internet nog wel het een en ander gevonden, zoals deze bijvoorbeeld op joomla.org forum.

In de laatste post wordt geopperd om de tekst USING BTREE uit de tabel te halen. Dit kom ik meer tegen als google, maar hoe doe ik dit?
  • dconel
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

20 jun 2012 12:59 - 20 jun 2012 12:59
Ga naar je database en zoek hier d4cmf_usergroups op. Klik dan op het potloodje en verwijder dan BTREE uit de tabellen. maak eerst een backup van de database voordat je dit doet. Wat je wilt gaan doen is voor eigen risico en geen garantie dat het gaat werken.

20 jun 2012 13:00
Als je een tabel verwijderd uit de database, dan heb je de kans dat de website niet zo zal werken zoals hij in de omgeving waar deze is gebouwd draait.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

20 jun 2012 13:05
Ik heb het als volgt opgelost:

Ik heb het .sql bestand dat ik wil importen geopend met wordpad en gezocht naar de volgende lijn:

KEY `idx_usergroup_nested_set_lookup` (`lft`,`rgt`) USING BTREE)

Deze heb ik veranderd in:

KEY `idx_usergroup_nested_set_lookup` USING BTREE (`lft`,`rgt`))

Daarmee is het probleem opgelost. Ik hoop dat andere mensen met een soortgelijk probleem hier iets aan hebben.
  • dconel
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

20 jun 2012 13:19
Bedankt voor de terug koppeling. Goed dat het is opgelost.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.900 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie