- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand
31 jul 2012 12:24ik krijg deze melding:"JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden" bij het installeren van een extensie, bij elke extensie.
Ik heb het hele forum al doorgelezen, en diverse onderwerpen hierover gevonden, maar niets wat bij mijn probleem past. Ik heb de gehele joomla website al een aantal keer opnieuw geinstalleerd, alles verwijderd van de oude installatie, database weggegooid, opnieuw geinstalleerd, en meteen geprobeerd, maar telkens weer deze melding.
Ik heb deze extensies op diverse andere websites geinstalleerd, maar daar geen probleem.
Kan iemand mij helpen met mijn probleem?
Alvast bedankt,
Sven
Login of registreer om deze te zien.
- swb1971
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
31 jul 2012 13:10Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ook op 2.5 websites? Is de extensie wel geschikt voor je joomla versie?Ik heb deze extensies op diverse andere websites geinstalleerd, maar daar geen probleem.
Kan je wel andere extensies installeren?
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
31 jul 2012 13:22Maar trouwens kan ik geeneen extensie installeren, en ook een artisteer template die ik eerder al had geinstalleerd, doet het nu ook niet, alleen daar de volgende melding: Waarschuwing: bestand verplaatsen is mislukt!. Zie bijgevoegd document voor de rechten, allemaal op 755 en bestanden op 644.
Ik draai op php 5.3.14
Ik kan dus geen enkele extensie of template installeren.
Nu krijg ik ook de melding: Waarschuwing: bestand verplaatsen is mislukt! bij het installeren van JCKeditor.
Als je nog een idee hebt?
- swb1971
- Nieuw op Joomla!NL
31 jul 2012 13:28Enige dat ik nog zou kunnen bedenken dat je kunt controleren:
- Je ftp laag staat aan terwijl hij bij deze configuratie uit moet staan
- Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
31 jul 2012 13:37volgens mij moet ik op allebei je vragen nee antwoorden.
Je ftp laag staat aan terwijl hij bij deze configuratie uit moet staan
Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed
Dus, volgens mij staat alles goed.
Ik kan ook niet bedenken waar dit aan ligt, ik heb al vaker probleempjes gehad, maar dat waren over het algemeen van die "oh ja" dingetjes, maar hier snap ik nu niets van.
Ik had vanmorgen een website draaien via installatron, maar daar zitten nog wat beperkingen aan, dus dacht ik ik ga even schoon joomla installeren, maar sindsdien dit soort problemen.
- swb1971
- Nieuw op Joomla!NL
31 jul 2012 13:58Heb dus niet echt veel opties meer.
- Compleet installatiepakket met ftp overzetten (zonder map installation). Misschien dat er toch ergens een bestandje niet goed overgekomen is.
- Database repair doen in de backend en een keer bij Ontdekken kijken.
sluiten
- Astrid
31 jul 2012 14:05 - 31 jul 2012 14:05Ik zie nu iets wat er eerder nog niet stond(bij waarschuwingen):
Warning: is_writeable() [function.is-writeable]: open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/home) in /home/sbadmin/domains/sbwebdesign.nl/public_html/administrator/components/com_installer/models/warnings.php on line 78
De PHP tijdelijke map is niet schrijfbaar
De PHP tijdelijke map is niet schrijfbaar voor Joomla!, hetgeen problemen kan veroorzaken bij het uploaden van extensies naar Joomla!. Als u problemen ondervindt bij het uploaden van extensies, controleer de '/tmp' en stel het in op schrijfbaar, kijk vervolgens of dit het probleem oplost.
Alleen als ik hier kijk:
lijkt dat allemaal goed te staan.
Heb jij nog een idee?
- swb1971
- Nieuw op Joomla!NL
31 jul 2012 15:18Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
31 jul 2012 15:27Want als ik de website met installatron installeer dan werkt wel alles...
- swb1971
- Nieuw op Joomla!NL
31 jul 2012 15:28Maar heb al telefoon van de hoster gehad en denk dat ik snel een oplossing heb.
sluiten
- Astrid
31 jul 2012 17:35Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
31 jul 2012 18:05Jij hebt ook nog niets gehoord?
- swb1971
- Nieuw op Joomla!NL