Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Artikelen syncen tussen live en dev. site

06 nov 2012 15:51
Voor mijn website maak ik gebruik van joomla 2.5.x. Ik heb voor het opzetten gekozen voor twee separate sites. Eentje staat live bij een host-er en eentje staat lokaal. Op de lokale site bouw ik nieuwe functionaliteit in en test deze. Als ik tevreden ben met het resultaat kopieer ik de live site en exporteer ik de volledig db naar mijn host-er en voila... klaar ben ik

Nu wil ik mijn lokale site opnieuw live zetten, echter is er inmiddels behoorlijk wat content toegevoegd aan de live site. Ook zijn er nieuwe accounts aangemaakt etc. Deze wil ik niet kwijt. Als ik nu de live site update met de lokale database raak ik deze artikelen kwijt.
1 - Hoe kan ik de nieuwe artikelen syncen met de lokale site?
2 - Is mijn manier van werken handig? zijn er suggesties om dit beter/anders te doen?

tnx
  • bzt77
  • bzt77's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

06 nov 2012 16:33 - 06 nov 2012 16:35
Hoi,

Je hebt een paar opties:

1. JFusion
2. Multi Sites

Het zijn beide vrij gecompliceerde extensies.

Aanvulling: vond nog een draadje voor je:

forum.joomla.org/viewtopic.php?f=471&t=473666
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

06 nov 2012 17:32 - 06 nov 2012 17:32
Hallo bzt77,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Op de lokale site bouw ik nieuwe functionaliteit in en test deze

Wat bedoel je hier precies mee? Installeren van extensies en ze configureren? Of eigengemaakte scripts/functionaliteiten inbouwen?

Hoe je nu moet gaan syncen wordt een beetje lastig denk ik, maar kan je niet kleine handelingen lokaal testen en ze dan meteen doorvoeren op de live omgeving?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

06 nov 2012 20:21
hallo Astrid,

ad 1. Met name het installeren en configureren van extensies. Incidenteel maak ik zelf eens een form of id.

ad 2. Normaal werk ik op die manier, maar nu heb ik een aantal grotere wijzigingen klaarstaan voor de live-site. Daarom vind ik het vervelend om de users en artikelen te moeten scrappen als ik deze live zet.

@otto
dank je, maar deze extensies zijn een beetje overkill voor wat ik wil bereiken. Ik zoek met name een handige werkwijze om een site live te hebben terwijl ik vrij kan ontwikkelen/configureren/testen/live-zetten zonder dat ik content/users van de live site verlies.
  • bzt77
  • bzt77's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

06 nov 2012 20:41
Hoi btz77,

Ik doe het meestal zo met klanten sites.

Ik maak een backup en spreek af dat men voor de periode dat ik ontwikkel niets wijzigt.
Op het moment dat ik klaar ben, dan restore ik een backup van de ontwikkel omgeving naar de live omgeving.

Zo ben je op een eenvoudige manier klaar.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.730 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie