- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Vast bij stap 1 + paar warningen
09 nov 2012 14:27Dit is een andere error en heeft wel iets met de rechten te maken./vhosts/bijsterveld-communicatie.nl/httpdocs/libraries/joomla/session/session.php on line 492
Hier staat een zelfde foutmelding en een oplossing in het laatste bericht, misschien heb je er wat aan.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
09 nov 2012 14:57 - 09 nov 2012 15:03Jelle.D schreef :
Dit is een andere error en heeft wel iets met de rechten te maken./vhosts/bijsterveld-communicatie.nl/httpdocs/libraries/joomla/session/session.php on line 492
Hier staat een zelfde foutmelding en een oplossing in het laatste bericht, misschien heb je er wat aan.
Bedankt voor je reactie..
kan alleen niet de map vinden die hij omschrijft.
"The problem was the permissions on the folder where php saves the session cookie (/var/lib/php/session)." Gevonden ik heb de mappen op 775 gezet en nog steeds geen sucses.
- melletje01
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
09 nov 2012 15:35Ik weet niet waar het op stond maar probeer eens 755, maar ik denk toch dat je contact op moet nemen met je host de configuratie van de server lijkt mij niet goed.
De php.ini file moet meestal aangepast worden door de host.
Session save path unwritable error - while installing Joomla
We can resolve this issue by simply changing the session.save_path variable in the php.ini file as follows.
1. Open the php.ini file
vi php.ini
2. Find the line of code 'session.save_path = /var/lib/php/session' on it
3. replace the line of code 'session.save_path = /var/lib/php/session' as follows.
session.save_path = /tmp
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
09 nov 2012 15:50Jelle.D schreef : Oké,
Ik weet niet waar het op stond maar probeer eens 755, maar ik denk toch dat je contact op moet nemen met je host de configuratie van de server lijkt mij niet goed.
De php.ini file moet meestal aangepast worden door de host.Session save path unwritable error - while installing Joomla
We can resolve this issue by simply changing the session.save_path variable in the php.ini file as follows.
1. Open the php.ini file
vi php.ini
3. replace the line of code 'session.save_path = /var/lib/php/session' as follows.
session.save_path = /tmp
Ik heb contact genomen met mijn hoster, en ik wacht het even af op zijn reactie.
Ik hoop dat dit snel veranderd kan worden.
- melletje01
- Bekend met Joomla!NL
12 nov 2012 09:01 - 12 nov 2012 09:02melletje01 schreef :
Jelle.D schreef : Oké,
Ik weet niet waar het op stond maar probeer eens 755, maar ik denk toch dat je contact op moet nemen met je host de configuratie van de server lijkt mij niet goed.
De php.ini file moet meestal aangepast worden door de host.Session save path unwritable error - while installing Joomla
1. Open the php.ini file
vi php.ini
session.save_path = /tmp
Sorry voor dubbele antwoord..
Hier het antwoord voor mijn vraag.
Als u in het bestand 'httpdocs/libraries/joomla/session/session.php' op
> regel 104 'files' vervangt door 'memcache' is het probleem verholpen.
En inderdaad de errors zijn weg.
Slotje !
Ik heb contact genomen met mijn hoster, en ik wacht het even af op zijn reactie.
Ik hoop dat dit snel veranderd kan worden.
- melletje01
- Bekend met Joomla!NL