Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Ajax error tijdens upgrade van versie 2.5.8 > 2.5.9
08 feb 2013 09:32
Ik heb thuis een NAS (Synology DS212j) en heb hier meerdere websites op draaien.
Vanmorgen heb ik op de eerste site zonder problemen de directe update van 2.5.7 naar 2.5.9 gedraaid.
Daarna wilde ik op de tweede website waar ik versie 2.5.8 op had draaien de directe update uitvoeren naar 2.5.9 maar kreeg ik na 11% in het proces een "ajax error" melding. Hierna bleef de update hangen en kon ik verder niets meer doen.
Uiteindelijk heb ik de backup (toch maar goed dat ik die altijd vooraf eerst maak! ) terug gezet waardoor ik nu weer de site heb draaien zoals het was.
Ook op de tweede website met dezelfde versie lukt het niet om voorbij die 11% te geraken.
Ik krijg verder geen foutmelding of zo anders dan een popup "ajax error".
Vanmorgen heb ik op de eerste site zonder problemen de directe update van 2.5.7 naar 2.5.9 gedraaid.
Daarna wilde ik op de tweede website waar ik versie 2.5.8 op had draaien de directe update uitvoeren naar 2.5.9 maar kreeg ik na 11% in het proces een "ajax error" melding. Hierna bleef de update hangen en kon ik verder niets meer doen.
Uiteindelijk heb ik de backup (toch maar goed dat ik die altijd vooraf eerst maak! ) terug gezet waardoor ik nu weer de site heb draaien zoals het was.
Ook op de tweede website met dezelfde versie lukt het niet om voorbij die 11% te geraken.
Ik krijg verder geen foutmelding of zo anders dan een popup "ajax error".
- Hawkeye_nl
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
08 feb 2013 10:08
hmmmm, ik heb net via extensiebeheer geprobeerd om de update uit te voeren met het gevolg dat het wederom fout ging.
Nu kreeg ik een volledig witte pagina te zien op het moment dat ik naar de administratie/index.php pagina wilde gaan.
Wederom op te lossen door de oude website terug te plaatsen maar hiermee krijg ik dus de update niet voor elkaar.
De enige optie is misschien om de handmatige update uit te voeren zoals voorheen altijd het geval was?
Nu kreeg ik een volledig witte pagina te zien op het moment dat ik naar de administratie/index.php pagina wilde gaan.
Wederom op te lossen door de oude website terug te plaatsen maar hiermee krijg ik dus de update niet voor elkaar.
De enige optie is misschien om de handmatige update uit te voeren zoals voorheen altijd het geval was?
- Hawkeye_nl
- Nieuw op Joomla!NL
08 feb 2013 10:18
Hallo Hawkeye_nl,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Misschien toch eens je serverconfiguratie onder de loep nemen. Handmatig kan natuurlijk altijd, maar is wel lastiger.
Ik denk aan max upload en memory limit bijvoorbeeld.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Misschien toch eens je serverconfiguratie onder de loep nemen. Handmatig kan natuurlijk altijd, maar is wel lastiger.
Ik denk aan max upload en memory limit bijvoorbeeld.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 feb 2013 10:31
Dank je wel maar ik twijfel of daar het probleem in zit!
Ik heb een eigen NAS zoals ik al aangaf en heb geen restricties op upload of memory gebruik.
Zowel de automatische update als ook via extensiebeheer geven fouten. Ik ben nu met de handmatige update begonnen en zal dus weldra weten of het dan ook fout gaat.
Bedankt voor het welkom en de snelle respons. Of eigenlijk, wederom welkom.
Ik ben al eerder aangemeld geweest maar om de één of andere reden werd mijn account niet herkend.
Ik heb een eigen NAS zoals ik al aangaf en heb geen restricties op upload of memory gebruik.
Zowel de automatische update als ook via extensiebeheer geven fouten. Ik ben nu met de handmatige update begonnen en zal dus weldra weten of het dan ook fout gaat.
Bedankt voor het welkom en de snelle respons. Of eigenlijk, wederom welkom.
Ik ben al eerder aangemeld geweest maar om de één of andere reden werd mijn account niet herkend.
- Hawkeye_nl
- Nieuw op Joomla!NL
08 feb 2013 10:37
De update is klaar. Ik heb nu versie 2.5.9 zonder enig probleem draaien.
De oplossing: gewoon de update met de hand uitvoeren en klaar!
Totale tijd voor de update was 3 minuten.
Volgens mij kan het topic dus weer gesloten worden!
De oplossing: gewoon de update met de hand uitvoeren en klaar!
Totale tijd voor de update was 3 minuten.
Volgens mij kan het topic dus weer gesloten worden!
- Hawkeye_nl
- Nieuw op Joomla!NL
08 feb 2013 10:39
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.669 seconden