Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Foutmelding bij importeren database
10 apr 2013 18:24
Ik weet niet hoe dat bij one.com werkt en of je ook beperkingen hebt in het aantal database. Maar gebruikelijk is dat je in je beheer account, (mogelijk Direct Admin) een nieuwe database kunt maken die je daarna via PhpMyadmin verder kunt bewerken (importeren).
Jan
Jan
- jan
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
10 apr 2013 18:58
Als je zoveel problemen ondervindt, is het misschien handiger om op je site op server 1 Akeeba backup te installeren en dan je complete site op server 2 te zetten met kickstart.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
10 apr 2013 19:36
Die termen zeggen me niets...
Wat trouwens wel vreemd is: vorige week heb ik bij wijze van test op server 2 Joomla! geinstalleerd en een basis website in elkaar gezet. De mapjes van deze website heb ik toen zonder problemen gedownload via Filezilla en vervolgens geupload naar server 1.
Dat werkte zonder problemen en de website zelf gaf geen enkele foutmelding.
Ik heb hiervoor niet eens een database hoeven te exporteren of importeren: gewoon drag'n drop!
Dus waarom het nu dan niet gaat, is mij een raadsel. Wel valt op dat het met name te maken heeft met Chronoform en enkele templates. Zou het kunnen zijn dat dit komt omdat het eigendom niet bij mij ligt maar bij de ontwikkelaar?
Wat trouwens wel vreemd is: vorige week heb ik bij wijze van test op server 2 Joomla! geinstalleerd en een basis website in elkaar gezet. De mapjes van deze website heb ik toen zonder problemen gedownload via Filezilla en vervolgens geupload naar server 1.
Dat werkte zonder problemen en de website zelf gaf geen enkele foutmelding.
Ik heb hiervoor niet eens een database hoeven te exporteren of importeren: gewoon drag'n drop!
Dus waarom het nu dan niet gaat, is mij een raadsel. Wel valt op dat het met name te maken heeft met Chronoform en enkele templates. Zou het kunnen zijn dat dit komt omdat het eigendom niet bij mij ligt maar bij de ontwikkelaar?
- David
- Heeft onderwerp gestart
- Webneus 2
10 apr 2013 20:40 - 10 apr 2013 20:41
Bij dezelfde hoster vermoed ik, je configuration.php heeft dan gebruik gemaakt van de bestaande database. Anders kan het niet werken. Zodra je naar een andere hoster gaat zal je configuration.php de database niet meer vinden en dat staat los van extensies.
Jan
Jan
- jan
11 apr 2013 01:01
Astrid heeft helemaal gelijk, Akaabee is de beste oplossing. Heb afgelopen week zonder problemen drie websites verhuist van 1 naar de andere server. Gewoon op de nieuwe server Joomla geinstalleerd (met een verse database) en de backup incl data geïmporteerd.
- TonGeul
- Bekend met Joomla!NL
-
11 apr 2013 08:18 - 11 apr 2013 08:20
Nu denk dat dit idd de beste oplossing is.
Wat heb ik hier allemaal voor nodig?
Is alleen Akeeba Backup voldoende? En welke versie moet ik dan hebben?
Of heb ik ook nog Akeeba Kickstart nodig? En welke versie?
Wat heb ik hier allemaal voor nodig?
Is alleen Akeeba Backup voldoende? En welke versie moet ik dan hebben?
Of heb ik ook nog Akeeba Kickstart nodig? En welke versie?
- David
- Webneus 2
11 apr 2013 08:32 - 11 apr 2013 08:40
Wilde het eigenlijk in bovenstaand bericht kwijt, maar hoe kan ik zien welke php-versie ik draai?
PHP weet ik inmiddels: 5.3.23
PHP weet ik inmiddels: 5.3.23
- David
- Webneus 2
11 apr 2013 08:56
Je hebt inderdaad zowel Akeeba backup (3.7.4(Stable)) nodig om een backup van je originele site te maken en kickstart om de site op de nieuwe server te zetten.
Aangezien je hebt besloten om gebruik te maken van Akeeba, is je oorspronkelijke probleem dus niet meer aan de orde. Ik sluit dit draadje. Als je vastloopt met Akeeba, kan je altijd een nieuwe vraag aanmaken.
Aangezien je hebt besloten om gebruik te maken van Akeeba, is je oorspronkelijke probleem dus niet meer aan de orde. Ik sluit dit draadje. Als je vastloopt met Akeeba, kan je altijd een nieuwe vraag aanmaken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.766 seconden