Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
via FTP site overgezet nu een foutmelding
14 mei 2013 22:02
Beste allen,
Ik heb via FTP-server een site die ik lokaal had opgeslagen (van de ene webbouwer naar de andere voor opdracht) ge-upload naar mijn domein.
Dus in een leeg webdomein de mappenstructuur gekopieerd. Ik heb daar dus geen joomla o.i.d. geinstalleerd.
Nu krijg ik op de url de volgende foutmelding:
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Wat moet ik doen?
Ik heb via FTP-server een site die ik lokaal had opgeslagen (van de ene webbouwer naar de andere voor opdracht) ge-upload naar mijn domein.
Dus in een leeg webdomein de mappenstructuur gekopieerd. Ik heb daar dus geen joomla o.i.d. geinstalleerd.
Nu krijg ik op de url de volgende foutmelding:
Database connection error (2): Could not connect to MySQL.
Wat moet ik doen?
- Edwinbroekhuizen
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
14 mei 2013 22:07
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Alleen via FTP de site overzetten is niet genoeg.
Ook moet je de database meenemen en je configuration.php aanpassen aan de nieuwe omgeving.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Alleen via FTP de site overzetten is niet genoeg.
Ook moet je de database meenemen en je configuration.php aanpassen aan de nieuwe omgeving.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
14 mei 2013 22:17
Hai,
Ok. Dat klinkt helder.
Maar....
Mijn vorige webbouwer heeft "alles" geback-upd en via wetransfer aan mij verzonden.Naar zijn zeggen zit alles erbij wat hij heeft.
Hoe weet ik dan wat de database gegevens zijn?
Ok. Dat klinkt helder.
Maar....
Mijn vorige webbouwer heeft "alles" geback-upd en via wetransfer aan mij verzonden.Naar zijn zeggen zit alles erbij wat hij heeft.
Hoe weet ik dan wat de database gegevens zijn?
- Edwinbroekhuizen
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
14 mei 2013 22:25 - 14 mei 2013 22:48
Een joomla site draait op een database dit is het hart van je site.
Deze database kan je importeren met bijvoorbeeld phpMyAdmin die meestal aanwezig is in de admin van je host.
Deze database heet een .sql file.
Ook zal je dus aanpassingen moeten maken in de configuration.php om te kunnen werken in een nieuwe omgeving.
Maar heb helaas nu even de indruk dat je niet weet hoe je te werk moet gaan met oog op het online zetten van een joomla site.
Lees dit eens door ( bij punt 3 beginnen ) misschien helpt het je of vraag de vorige webbouwer.
Deze database kan je importeren met bijvoorbeeld phpMyAdmin die meestal aanwezig is in de admin van je host.
Deze database heet een .sql file.
Ook zal je dus aanpassingen moeten maken in de configuration.php om te kunnen werken in een nieuwe omgeving.
Maar heb helaas nu even de indruk dat je niet weet hoe je te werk moet gaan met oog op het online zetten van een joomla site.
Lees dit eens door ( bij punt 3 beginnen ) misschien helpt het je of vraag de vorige webbouwer.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
21 mei 2013 16:14
Je hebt je vraag op op opgelost gezet, zonder terugkoppeling te geven. Graag eerst aangeven hoe het probleem opgelost is, en dan pas de knop gebruiken. Zo help je indirect andere leden ook weer.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.632 seconden