Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Updaten van 2.5 site liep vast
Updaten van 2.5 site liep vast
22 mei 2013 16:10
Hallo,
Tijdens de update binnen halen van 2.5 is de site "vast komen te staan'
Inloggen wil hierna niet lukken, ik zie nog wel de inlogregels maar als ik inlog gebeurt er niets meer.
Is er een methode om de update af te maken? Of kan ik op een andere manier proberen in te loggen?
Tijdens de update binnen halen van 2.5 is de site "vast komen te staan'
Inloggen wil hierna niet lukken, ik zie nog wel de inlogregels maar als ik inlog gebeurt er niets meer.
Is er een methode om de update af te maken? Of kan ik op een andere manier proberen in te loggen?
- pdaalmeer
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
22 mei 2013 16:54
Stap 1 bij het starten van de migratie is altijd het maken van een backup.
Heb je die en kun je die gebruiken om de site weer te herstellen.
Ook gebruiken de meeste migratietools zoals jUpgrade altijd een eigen map om de gemigreerde site in weg te schrijven. Dat gebeurt nooit over een bestaande website heen.
Welke methode heb je toegepast voor de migratie?
Ik ga er bij het bovenstaande wel vanuit dat je migreert van 1.5 naar 2.5.
Of was je bezig met een update van een 2.5.x naar de laatste 2.5.11?
Heb je die en kun je die gebruiken om de site weer te herstellen.
Ook gebruiken de meeste migratietools zoals jUpgrade altijd een eigen map om de gemigreerde site in weg te schrijven. Dat gebeurt nooit over een bestaande website heen.
Welke methode heb je toegepast voor de migratie?
Ik ga er bij het bovenstaande wel vanuit dat je migreert van 1.5 naar 2.5.
Of was je bezig met een update van een 2.5.x naar de laatste 2.5.11?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
22 mei 2013 17:16 - 22 mei 2013 19:36
Hallo,
Sorry ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik was bezig met een update van joomla 2.5.5 naar 2.5.6 gaf hij geloof ik aan. Het ging dus niet om migratie, maar om een update van de joomla software. Vervolgens ging 40 % goed, maar bleef de zandloper daarna een half uur hangen, toen heb ik hem maar afgebroken. De site ziet er nog goed uit, maar het inloggen lukt niet, vroeger kon je gewoon met ftp de goede versie eroverheen kopieeren, maar dat mag geloof ik met 2.5 niet meer?
Is heir nog een oplossing voor.
Edit WoodyF4u: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Sorry ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik was bezig met een update van joomla 2.5.5 naar 2.5.6 gaf hij geloof ik aan. Het ging dus niet om migratie, maar om een update van de joomla software. Vervolgens ging 40 % goed, maar bleef de zandloper daarna een half uur hangen, toen heb ik hem maar afgebroken. De site ziet er nog goed uit, maar het inloggen lukt niet, vroeger kon je gewoon met ftp de goede versie eroverheen kopieeren, maar dat mag geloof ik met 2.5 niet meer?
Is heir nog een oplossing voor.
Edit WoodyF4u: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel mij onduidelijk leek voor andere lezers.
- pdaalmeer
- Webneus 2
22 mei 2013 19:40
Nu is je verhaal duidelijker. Bedankt.
Maar ik heb geen antwoord op de vraag of je van te voren een back-up hebt gemaakt.
Als je die hebt kun je die gebruiken om de site te herstellen.
Heb je die niet?
Dan wordt het kijken wat er nog te herstellen is.
Onder de noemer baadt het niet, dan schaadt het niet, kun je toch eens proberen om een compleet pakket van Joomla 2.5.11 (zonder de map Installation) met FTP over je mappen en bestanden heen te zetten.
Zoals je al aangaf is dat niet de bedoeling om een 2.5-site te updaten, maar voor nu ligt dat op jouw site anders.
Ik ben benieuwd of deze eerste stap je helpt.
Ook ben ik benieuwd waar je de oorspronkelijke instalatiebestanden ooit hebt gedownload. We zitten nu namelijk op 2.5.11
Dus dat je een update kreeg naar 2.5.6 verbaast mij.
Maar ik heb geen antwoord op de vraag of je van te voren een back-up hebt gemaakt.
Als je die hebt kun je die gebruiken om de site te herstellen.
Heb je die niet?
Dan wordt het kijken wat er nog te herstellen is.
Onder de noemer baadt het niet, dan schaadt het niet, kun je toch eens proberen om een compleet pakket van Joomla 2.5.11 (zonder de map Installation) met FTP over je mappen en bestanden heen te zetten.
Zoals je al aangaf is dat niet de bedoeling om een 2.5-site te updaten, maar voor nu ligt dat op jouw site anders.
Ik ben benieuwd of deze eerste stap je helpt.
Ook ben ik benieuwd waar je de oorspronkelijke instalatiebestanden ooit hebt gedownload. We zitten nu namelijk op 2.5.11
Dus dat je een update kreeg naar 2.5.6 verbaast mij.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
23 mei 2013 08:58
hallo,
Ik had de update van 2.5.11 gedownload, echter gaf hij aan dat er een nieuwe update nodig was; 2.5.6
Ik zal dat proberen met een ftp zonder install.
Er was een hack geconstateerd, maar nu hebben we een oude backup terug geplaatst waar deze nog niet aanwezig was.
De site werkt goed, echter bij de administrator inlog komt nu;
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, webmaster@mdsproductions.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Misschien dat hiervoor iets anders mogelijk is?
Ik had de update van 2.5.11 gedownload, echter gaf hij aan dat er een nieuwe update nodig was; 2.5.6
Ik zal dat proberen met een ftp zonder install.
Er was een hack geconstateerd, maar nu hebben we een oude backup terug geplaatst waar deze nog niet aanwezig was.
De site werkt goed, echter bij de administrator inlog komt nu;
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, webmaster@mdsproductions.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Misschien dat hiervoor iets anders mogelijk is?
- pdaalmeer
- Webneus 2
23 mei 2013 09:02
Op welke manier heb je de back-up gemaakt en met welke methode heb je de backup terug gezet?
Joomla! werkt met een database en met bestanden/mappen.
Als je een restore doet van een back-upbestand, moet je ook altijd via phpMyAdmin de tabellen uit je database verwijderen.
Doe je dat niet, dan herstel je eigenlijk alleen de bestanden/mappen.
Dus ben ik benieuwd hoe jij de acties hebt uitgevoerd.
Joomla! werkt met een database en met bestanden/mappen.
Als je een restore doet van een back-upbestand, moet je ook altijd via phpMyAdmin de tabellen uit je database verwijderen.
Doe je dat niet, dan herstel je eigenlijk alleen de bestanden/mappen.
Dus ben ik benieuwd hoe jij de acties hebt uitgevoerd.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
27 mei 2013 14:46
Updaten met overschrijven (ftp) lukte niet. Ik heb nu de backup terug geplaatst, hierna ging de update wel goed, is denk ik een incident geweest. Bedankt voor de hulp.
- pdaalmeer
- Webneus 2
Tijd voor maken pagina: 0.699 seconden