Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
phocaguestbook
phocaguestbook
14 jul 2013 21:02
Hallo allemaal,
Ik heb sinds vanochtend dat ik mijn phocaguestbook niet meer kan installeren na een update van versio.
Ik heb met versio contact gehad en ik heb na gekeken of in het .htaccesse bestand code 53 .php staat dat is het geval ik heb google en kwam dit tegen dat ik bestandsrechten moest aan passen
Activeer dan de FTP-laag of zet via FTP de map \components en de map \administrator\components de bestandsrechten op 707. Dit heb ik ook gedaan maar het lukt me nog steeds niet om hem te kunnen installeren.
Ik heb sinds vanochtend dat ik mijn phocaguestbook niet meer kan installeren na een update van versio.
Ik heb met versio contact gehad en ik heb na gekeken of in het .htaccesse bestand code 53 .php staat dat is het geval ik heb google en kwam dit tegen dat ik bestandsrechten moest aan passen
Activeer dan de FTP-laag of zet via FTP de map \components en de map \administrator\components de bestandsrechten op 707. Dit heb ik ook gedaan maar het lukt me nog steeds niet om hem te kunnen installeren.
- Rene1979
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
phocaguestbook
14 jul 2013 21:05
Hallo,
Als je code daar staat moet je de FTP layer( laag ) niet aan zetten!
Kijk hier eens voor de oplossing van phocaguestbook.
Als je code daar staat moet je de FTP layer( laag ) niet aan zetten!
Kijk hier eens voor de oplossing van phocaguestbook.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
phocaguestbook
14 jul 2013 21:07
Bedankt voor de link ik weet niet welke van de optie's voor mij bestemd zijn.
Wat ik me afvraag waarom is de eerste dan wel gewoon gelukt zonder problemen.
Wat ik me afvraag waarom is de eerste dan wel gewoon gelukt zonder problemen.
- Rene1979
phocaguestbook
14 jul 2013 21:12 - 14 jul 2013 21:13Helaas hebben we geen glazen bol.Wat ik me afvraag waarom is de eerste dan wel gewoon gelukt zonder problemen.
Vraag het de makers van Phoca eens misschien dat die het weten.
Als ik alle topics van je lees is het misschien een tip om even je site op orde te maken zonder aldoor een extensie te willen installeren.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
phocaguestbook
14 jul 2013 21:14
Mijn site op orde ben ik mee bezig alleen het gastenboek wil niet meer lukken en voor het weekend lukte het wel. Blijkbaar weet dus niemand de oplossing
- Rene1979
phocaguestbook
14 jul 2013 21:47
Werkte het gastenboek toen wel of niet?
Was het gastenboek van Phoca toen goed geïnstalleerd of liep je tijdens deinstallatie al tegen fouten aan?
Wat heeft Versio voor update uitgevoerd?
Maak jij zelf tussendoor wel eens een back-up en kun je kijken wat er gebeurt als je zo'n back-up van voor het weekend terug zet?
Wat gebeurt er als je via Extensiebeheer Phoca Guestbook opzoekt en deïnstalleert.
Daarna weer opnieuw de laatste versie voor Joomla! 2.5 installeren en kijken of het dan wel goed.
Kortom... Ik heb veel vragen. Werk die eens rustig ''en voor één af en probeer zo in de buurt van een oplossing te komen.
Was het gastenboek van Phoca toen goed geïnstalleerd of liep je tijdens deinstallatie al tegen fouten aan?
Wat heeft Versio voor update uitgevoerd?
Maak jij zelf tussendoor wel eens een back-up en kun je kijken wat er gebeurt als je zo'n back-up van voor het weekend terug zet?
Wat gebeurt er als je via Extensiebeheer Phoca Guestbook opzoekt en deïnstalleert.
Daarna weer opnieuw de laatste versie voor Joomla! 2.5 installeren en kijken of het dan wel goed.
Kortom... Ik heb veel vragen. Werk die eens rustig ''en voor één af en probeer zo in de buurt van een oplossing te komen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
phocaguestbook
14 jul 2013 21:51
Ik ben pas begonnen met een website te maken en het gastenboek heeft gewerkt zonder problemen ik had hem ook in het nederlands staan. Versio heeft afgelopen nacht die update en onderhoud uitgevoerd wat weet ik niet.
Ik heb gastenboek gewoon netjes zonder problemen kunnen verwijderen en opnieuw installeren lukt dus niet Firefox blijft op verbinden staan.
Ik heb gastenboek gewoon netjes zonder problemen kunnen verwijderen en opnieuw installeren lukt dus niet Firefox blijft op verbinden staan.
- Rene1979
phocaguestbook
14 jul 2013 22:00
Dit lijkt een beerje op een probleem met een niet actuele versie van Joomla! of een niet actuele versie van één of meerdere extensies.
Jelle gaf al aan dat je met meerdere extensies bezig bent geweest.
Als je nog wel goed in de back-end kunt inloggen, dan adviseer ik je om alle gebruikte extensies te updaten naar de laatste versie. En Joomla! moet je uiteraard op 2.5.11 hebben draaien.
Grote kan dat wanneer je alle up-to-date hebt, dat je site het dan ook weer goed doet.
Tip: Als Joomla! niet aangeeft dat er een nieuwe versie van een extensie beschikbaar is, kan het nog wel zo zijn dat de nieuwe versie bij de ontwikkelaar van de extensie beschikbaar is.
Niet alle extensies zijn zo geschreven dat ze al via het controlescherm van Joomla! hun nieue versie melden.
Je moet dus per gebruikte extensie bij de ontwikkelaar op de site kijken of er mogelijk al een recentere versie beschikbaar is.
Jelle gaf al aan dat je met meerdere extensies bezig bent geweest.
Als je nog wel goed in de back-end kunt inloggen, dan adviseer ik je om alle gebruikte extensies te updaten naar de laatste versie. En Joomla! moet je uiteraard op 2.5.11 hebben draaien.
Grote kan dat wanneer je alle up-to-date hebt, dat je site het dan ook weer goed doet.
Tip: Als Joomla! niet aangeeft dat er een nieuwe versie van een extensie beschikbaar is, kan het nog wel zo zijn dat de nieuwe versie bij de ontwikkelaar van de extensie beschikbaar is.
Niet alle extensies zijn zo geschreven dat ze al via het controlescherm van Joomla! hun nieue versie melden.
Je moet dus per gebruikte extensie bij de ontwikkelaar op de site kijken of er mogelijk al een recentere versie beschikbaar is.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
phocaguestbook
14 jul 2013 22:02
Hoe kom ik de back-end is dat waar je website maakt of bij de provider.
Ik heb de site verwijderen en opnieuw geïnstalleerd
Ik heb de site verwijderen en opnieuw geïnstalleerd
- Rene1979
phocaguestbook
14 jul 2013 22:07
De back-end is een Joomla!-term voor het beheerdeel waar je komt als je met je Administrator-account inlogt.
Je hebt ook een beheerscherm bij de provider, maar dat is bijvoorbeeld om je database te kunnen aanmaken.
Overigens is Versio verre van Joomla!-vriendelijk.
Dus als je bij die provider tegen problemen met Joomla! aanloopt, is dat op zich niet vreemd. Je bent dan in ieder geval niet de eerste
Je gaf net aan dat je de site hebt verwijderd en opnieuw bent begonnen.
Dan zul je ongetwijfeld extensie voor extensie ook opnieuw gaan installeren.
maak tussendoor regelmatig een goede back-up. Bijvoorbeeld met Akeeba Backup.
En is het nu nog nodig dit topic open te houden?
Of kun je het afsluiten, omdat je toch opnieuw met je site bent begonnen?
Je hebt ook een beheerscherm bij de provider, maar dat is bijvoorbeeld om je database te kunnen aanmaken.
Overigens is Versio verre van Joomla!-vriendelijk.
Dus als je bij die provider tegen problemen met Joomla! aanloopt, is dat op zich niet vreemd. Je bent dan in ieder geval niet de eerste
Je gaf net aan dat je de site hebt verwijderd en opnieuw bent begonnen.
Dan zul je ongetwijfeld extensie voor extensie ook opnieuw gaan installeren.
maak tussendoor regelmatig een goede back-up. Bijvoorbeeld met Akeeba Backup.
En is het nu nog nodig dit topic open te houden?
Of kun je het afsluiten, omdat je toch opnieuw met je site bent begonnen?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
phocaguestbook
14 jul 2013 22:09 - 14 jul 2013 22:10
Nou ja het werkt nu nog niet steeds niet andere extensie kan ik wel installeren zoals een template of phocagallery. Probleem zit puur iets met het gastenboek versio en forum leden weten het ook niet.
Update van extensie heb ik geprobeerd staan geen update's bij
Update van extensie heb ik geprobeerd staan geen update's bij
- Rene1979
Tijd voor maken pagina: 0.723 seconden