Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Ik krijg het niet voor elkaar. installatie Joomla.
04 nov 2013 12:56 - 04 nov 2013 13:46
Hallo Allemaal,
Ik krijg het niet voor elkaar om Joomla te installeren , na dagen lang proberen ben ik nu tot het punt gekomen dat er wel iets gebeur waneer ik me url intype , namelijk dit:
Warning: require_once() [function.require-once]: Unable to access /public/sites/www.profast.org/libraries/import.php in /public/sites/www.profast.org/installation/application/framework.php on line 38
Warning: require_once(/public/sites/www.profast.org/libraries/import.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /public/sites/www.profast.org/installation/application/framework.php on line 38
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/public/sites/www.profast.org/libraries/import.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /public/sites/www.profast.org/installation/application/framework.php on line 38
Zou iemand mij alstublieft kunnen helpen hiermee?
Alvast bedankt, groet Rick.
Edit Jelle. Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel ( Help ) niets toevoegt.
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum, je bent namelijk versie 2.5.14 aan het installeren.
Ik krijg het niet voor elkaar om Joomla te installeren , na dagen lang proberen ben ik nu tot het punt gekomen dat er wel iets gebeur waneer ik me url intype , namelijk dit:
Warning: require_once() [function.require-once]: Unable to access /public/sites/www.profast.org/libraries/import.php in /public/sites/www.profast.org/installation/application/framework.php on line 38
Warning: require_once(/public/sites/www.profast.org/libraries/import.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /public/sites/www.profast.org/installation/application/framework.php on line 38
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/public/sites/www.profast.org/libraries/import.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /public/sites/www.profast.org/installation/application/framework.php on line 38
Zou iemand mij alstublieft kunnen helpen hiermee?
Alvast bedankt, groet Rick.
Edit Jelle. Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel ( Help ) niets toevoegt.
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum, je bent namelijk versie 2.5.14 aan het installeren.
- rickvandiepen
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
04 nov 2013 13:09
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Installeer je de site wel in de root?
Dus de plek waar je hoster heeft aangegeven waar je site moet komen te staan.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Installeer je de site wel in de root?
Dus de plek waar je hoster heeft aangegeven waar je site moet komen te staan.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
04 nov 2013 13:33
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik in het bestand: htacces. een # voor :Options +FollowSymlinks moet zetten nu ik dat gedaan heb start de instalatie wel gewoon op . Dat gaf mij host (mijndomein) op . Nu heb ik een taal geselecteerd en bleeft het maar laden. Is dit normaal?
Bedankt vuur uw snelle reactie!
Bedankt vuur uw snelle reactie!
- rickvandiepen
- Nieuw op Joomla!NL
04 nov 2013 13:35
Ik heb heel weinig informatie van mijn host, en ik ben totaal onervaren op dit gebied dus begrijp niet meteen wat u bedoeld met dat het in root moet worden geinstalleerd. mijn excuses
- rickvandiepen
- Nieuw op Joomla!NL
04 nov 2013 13:37
Oké,
Je moet even van de .htaccess file afblijven!
Eerst installeren en dan hernoemen.
Bij mijndomein is onderstaande bekend:
Kijk eens of er een map public/tmp bestaat. Zo niet dan map tmp aanmaken in map public (de standaard public bij mijndomein)
Je moet even van de .htaccess file afblijven!
Eerst installeren en dan hernoemen.
Bij mijndomein is onderstaande bekend:
Kijk eens of er een map public/tmp bestaat. Zo niet dan map tmp aanmaken in map public (de standaard public bij mijndomein)
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
04 nov 2013 13:45
De map public heeft er nooit gestaan dus deze heb ik enkele dagen geleden aangemaakt . en nu ik kijk in filezilla zie ik onder public tmp staan dus deze bestaat.
- rickvandiepen
- Nieuw op Joomla!NL
04 nov 2013 13:58
Nu wordt het moeilijk want je bent dus zelf al lekker bezig geweest op de verkeerde manier.
De map public/sites staat er altijd standaard namelijk, dus waarom jij er één aangemaakt hebt?
En als je hem zelf hebt aangemaakt dan moet je bij mijn domein vragen of ze de domein willen restoren.
Ben nu bang dat je veranderingen hebt aangebracht aan files op de server waar je niet aan moet komen.
Dus neem zo wie zo contact met ze op.
De map public/sites staat er altijd standaard namelijk, dus waarom jij er één aangemaakt hebt?
En als je hem zelf hebt aangemaakt dan moet je bij mijn domein vragen of ze de domein willen restoren.
Ben nu bang dat je veranderingen hebt aangebracht aan files op de server waar je niet aan moet komen.
Dus neem zo wie zo contact met ze op.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
04 nov 2013 14:00
Ja ik begrijp wat je bedoeld, maar de map public heeft er nooit gestaan. Alleen de map private.
Mijndomein reageert nergens op ze hebben al een aantal keer mijn pakket verkeerd aangepast.
Maar bedankt voor je hulp , ik laat me site wel maken door iemand die er verstand van heeft.
Groet Rick
Mijndomein reageert nergens op ze hebben al een aantal keer mijn pakket verkeerd aangepast.
Maar bedankt voor je hulp , ik laat me site wel maken door iemand die er verstand van heeft.
Groet Rick
- rickvandiepen
- Nieuw op Joomla!NL
04 nov 2013 14:03
Oké Rick,
Sorry dat we je niet kunnen helpen maar dit is echt een server probleem.
En het is bij ons bekend dat Mijndomein niet een joomla vriendelijke hoster is.
Suc6
Dan sluit ik deze topic.
Sorry dat we je niet kunnen helpen maar dit is echt een server probleem.
En het is bij ons bekend dat Mijndomein niet een joomla vriendelijke hoster is.
Suc6
Dan sluit ik deze topic.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.678 seconden