Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost backend afbeelding selecteren werkt niet
backend afbeelding selecteren werkt niet
21 nov 2013 12:30
Beste mensen,
Als ik naar een artikel ga in de backend, dan lukt dit perfect en kan ook alles aanpassen.
Maar... als ik onderaan op de afbeeldingsknop druk (staat onder het tekstvak), dan krijg ik een leeg kader.
Het duurt precies te lang om ze in te laden en vanwege de duur (time-out) blijft dit leeg.
Daar kwamen vroeger de mappen te staan op de server en kon dan daar uit een afbeelding selecteren.
Ik heb ondertussen al geprobeerd om andere editors te installeren als CKEditor (gebruik ik nu) en JoomlaCK en natuurlijk tinyMCE. Dit zonder oplossing. Ik heb dit probleem nog niet eerder gehad.
Iemand een idee voor hulp?
Al bedankt voor de info,
groeten,
Bart.
PHP gebouwd op Linux web210 3.10.7-20130820-0900-de18969 #1 SMP Tue Aug 20 09:02:09 UTC 2013 x86_64
Database versie 5.1.66-0+squeeze1
Database collatie utf8_general_ci
PHP versie 5.3.27
Webserver Apache
WebServer naar PHP interface cgi-fcgi
Joomla! versie Joomla! 2.5.16 Stable [ Ember ] 06-November-2013 22:30 GMT
Joomla! Platform versie Joomla Platform 11.4.0 Stable [ Brian Kernighan ] 03-Jan-2012 00:00 GMT
Gebruikersagent Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/17.0 Firefox/17.0
Als ik naar een artikel ga in de backend, dan lukt dit perfect en kan ook alles aanpassen.
Maar... als ik onderaan op de afbeeldingsknop druk (staat onder het tekstvak), dan krijg ik een leeg kader.
Het duurt precies te lang om ze in te laden en vanwege de duur (time-out) blijft dit leeg.
Daar kwamen vroeger de mappen te staan op de server en kon dan daar uit een afbeelding selecteren.
Ik heb ondertussen al geprobeerd om andere editors te installeren als CKEditor (gebruik ik nu) en JoomlaCK en natuurlijk tinyMCE. Dit zonder oplossing. Ik heb dit probleem nog niet eerder gehad.
Iemand een idee voor hulp?
Al bedankt voor de info,
groeten,
Bart.
PHP gebouwd op Linux web210 3.10.7-20130820-0900-de18969 #1 SMP Tue Aug 20 09:02:09 UTC 2013 x86_64
Database versie 5.1.66-0+squeeze1
Database collatie utf8_general_ci
PHP versie 5.3.27
Webserver Apache
WebServer naar PHP interface cgi-fcgi
Joomla! versie Joomla! 2.5.16 Stable [ Ember ] 06-November-2013 22:30 GMT
Joomla! Platform versie Joomla Platform 11.4.0 Stable [ Brian Kernighan ] 03-Jan-2012 00:00 GMT
Gebruikersagent Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/17.0 Firefox/17.0
- bartman
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
21 nov 2013 12:45 - 21 nov 2013 12:47
Beste bartman,
namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Is dit na de update gebeurd naar versie 2.5.16. Als dit het geval is, ga dan naar extensie beheer, database en dan repareren. Hierna ga je naar ontdekken, cache opschonen en dan op ontdekken klikken. Als daar extensies in komen te staan, deze installeren.
namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Is dit na de update gebeurd naar versie 2.5.16. Als dit het geval is, ga dan naar extensie beheer, database en dan repareren. Hierna ga je naar ontdekken, cache opschonen en dan op ontdekken klikken. Als daar extensies in komen te staan, deze installeren.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
21 nov 2013 12:52
Bedankt voor de info.
Net Uw goede raad opgevolgd, maar jammer genoeg geen vordering.
Ik plaats een schermafdruk in bijlage ter verduidelijking.
Mochten er nog ideeën zijn, die zijn welkom
groetjes,
Bart.
Net Uw goede raad opgevolgd, maar jammer genoeg geen vordering.
Ik plaats een schermafdruk in bijlage ter verduidelijking.
Mochten er nog ideeën zijn, die zijn welkom
groetjes,
Bart.
- bartman
- Nieuw op Joomla!NL
21 nov 2013 13:02
Is dit probleem na een update ontstaan?
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
21 nov 2013 14:52
Ik denk van wel. Ik durf dit niet met grote zekerheid zeggen, maar ik vrees er voor.
- bartman
- Nieuw op Joomla!NL
21 nov 2013 14:58
Ik heb sowieso een hekel aan CK editor, alhoewel ik niet denk dat dit nu de boosdoener is. Maar je zou in ieder geval even met een andere browser kunnen proberen en als dat niets helpt, dan een compleet installatiepakket van 2.5.16 (zonder de map installation) overzetten met ftp.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
21 nov 2013 15:06
Met TinyMCE heb ik het ook. Dat was eigenlijk de reden waarom ik CKeditor had geïnstalleerd, maar zonder oplossing. Ik heb alleen schrik als ik via FTP het pakket er ga opzetten dat de site in de soep gaat draaien en dan word ik gek
Alternatieve ideeën?
Alternatieve ideeën?
- bartman
- Nieuw op Joomla!NL
21 nov 2013 15:10
Heb je het al met een andere browser geprobeerd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
21 nov 2013 15:15
mjah... net. IE geeft hetzelfde probleem...
- bartman
- Nieuw op Joomla!NL
21 nov 2013 15:21
Als je bang bent voor problemen dan eerst een backup maken en die veiligstellen voordat je het installatiepakket overzet. In principe kan er niks fout gaan, maar mocht het onverhoopt toch gebeuren kan je altijd je backup terugzetten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
24 nov 2013 17:16
backup genomen, en alle bestanden via FTP overschreven. Eerst met versie 2.5.8, dan 2.5.16 en dan 2.5.14. Ik heb dus alle bestanden overschreven, behalve het installatiepakket.
Wat ik raar vond, is dat als ik naar de backend ging, altijd versie 2.5.16 zie, zelfs als ik overschreed met de andere versies.
Maar... probleem dus nog niet opgelost. Ik blijf het zelfde scherm zien als in bovenstaande afbeelding.
Nog ideeën?
Wat ik raar vond, is dat als ik naar de backend ging, altijd versie 2.5.16 zie, zelfs als ik overschreed met de andere versies.
Maar... probleem dus nog niet opgelost. Ik blijf het zelfde scherm zien als in bovenstaande afbeelding.
Nog ideeën?
- bartman
- Nieuw op Joomla!NL
24 nov 2013 17:23
Waarom heb je met 3 verschillende versies overschreven?
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
Tijd voor maken pagina: 0.715 seconden