Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Probleem om Joomla te updaten
Probleem om Joomla te updaten
10 jun 2014 16:28
Hallo Astrid,
dank je wel.
De backup van one.com laat zien dat ik nu gebruik maak van Joomla 2.5.20 Zie printscreen
Moet ik bij one.com zijn om de nieuwste versie van de database op te vragen of aan hun een verzoek doen om die terug te plaatsen? En is het probleem dan denkelijk opgelost?
dank je wel.
De backup van one.com laat zien dat ik nu gebruik maak van Joomla 2.5.20 Zie printscreen
Moet ik bij one.com zijn om de nieuwste versie van de database op te vragen of aan hun een verzoek doen om die terug te plaatsen? En is het probleem dan denkelijk opgelost?
- Hoepie
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
10 jun 2014 16:34
Ik zou de database opvragen die bij diezelfde backup hoort. Je bent al bezig geweest met Joomla 3, dus als je de laatste backup terugvraagt, dan krijg je misschien een Joomla 3 database.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 jun 2014 12:30
Beste allemaal,
het wil maar niet lukken om de site opnieuw te publiceren. Op dit moment probeer ik een backup van Akeeba terug te plaatsen m.b.v. Kickstart. Deze backup bestaat uit twee *.jpa bestanden: *.jpa en *.j01.
In Kickstart krijg ik alleen de mogelijkheid om het eerste bestand (*.jpa) uit te pakken. Hoe kan ik ook het tweede bestand (*.j01) uitpakken?
het wil maar niet lukken om de site opnieuw te publiceren. Op dit moment probeer ik een backup van Akeeba terug te plaatsen m.b.v. Kickstart. Deze backup bestaat uit twee *.jpa bestanden: *.jpa en *.j01.
In Kickstart krijg ik alleen de mogelijkheid om het eerste bestand (*.jpa) uit te pakken. Hoe kan ik ook het tweede bestand (*.j01) uitpakken?
- Hoepie
- Bekend met Joomla!NL
12 jun 2014 12:42
Heb je wel *.jpa en *.j01 en kickstart.php samen in een lege rootmap geplaatst?
Dan zou kickstart de beide bestanden moeten accepteren om uit te pakken.
TIP: Vergeet niet dat je een lege database moet hebben voordat je deze actie gaat uitvoeren.
Een restore in een gevulde database gaat niet.
Dan zou kickstart de beide bestanden moeten accepteren om uit te pakken.
TIP: Vergeet niet dat je een lege database moet hebben voordat je deze actie gaat uitvoeren.
Een restore in een gevulde database gaat niet.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
12 jun 2014 13:58
Hallo WoodyF4u,
dank voor je reactie!
Ik heb beide bestanden plus kickstart.php in een volledig lege rootmap geplaatst. Dit alles gedaan volgens de handleiding op help.joomlacommunity.eu/joomla-25/286-fa...t-akeeba-backup.html
Het programma gaat dan ook zijn gang maar ik kan nergens ontdekken of hij automatisch ook het tweede *.j01 bestandje terugplaatst. Uiteindelijk kreeg ik op het einde een foutmelding en kon niet meer verder. Zie printscreens
dank voor je reactie!
Ik heb beide bestanden plus kickstart.php in een volledig lege rootmap geplaatst. Dit alles gedaan volgens de handleiding op help.joomlacommunity.eu/joomla-25/286-fa...t-akeeba-backup.html
Het programma gaat dan ook zijn gang maar ik kan nergens ontdekken of hij automatisch ook het tweede *.j01 bestandje terugplaatst. Uiteindelijk kreeg ik op het einde een foutmelding en kon niet meer verder. Zie printscreens
- Hoepie
- Bekend met Joomla!NL
12 jun 2014 14:12
Die laatste melding duidt erop dat er geen verbinding kon worden gemaakt met de database.
Heb je in de restoreschermen op een gegeven moment wel de naam van de database en de bijbehorende gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd?
In je schermvoorbeeld (Screenshot151) is die info namelijk niet ingevuld.
Heb je in de restoreschermen op een gegeven moment wel de naam van de database en de bijbehorende gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd?
In je schermvoorbeeld (Screenshot151) is die info namelijk niet ingevuld.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
12 jun 2014 14:44
Hallo WoodF4u,
..... een dikke dank je wel!
Ik heb, na twee weken stressen mijn site terug dankzij jouw aanwijzigingen: inderdaad de ontbrekende gegevens van MySQL
Tot nog toe zie ik geen fouten. Ik weet niet of jij snel iets kunt ontdekken? www.dynamictennismaasgouw.nl
Nu ben ik wel weer terug bij af en zou ik toch dolgraag willen gaan updaten naar Joomla 3.3 Welke wijheid kun je me hiervoor geven? De huidige site-gegevens zie je in de printscreen
..... een dikke dank je wel!
Ik heb, na twee weken stressen mijn site terug dankzij jouw aanwijzigingen: inderdaad de ontbrekende gegevens van MySQL
Tot nog toe zie ik geen fouten. Ik weet niet of jij snel iets kunt ontdekken? www.dynamictennismaasgouw.nl
Nu ben ik wel weer terug bij af en zou ik toch dolgraag willen gaan updaten naar Joomla 3.3 Welke wijheid kun je me hiervoor geven? De huidige site-gegevens zie je in de printscreen
- Hoepie
- Bekend met Joomla!NL
12 jun 2014 15:51
Fijn dat het is opgelost.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Ik sluit dit topic, omdat dit onderwerp is opgelost.
Maak voor je nieuwe vraag even een nieuw topic aan.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Ik sluit dit topic, omdat dit onderwerp is opgelost.
Maak voor je nieuwe vraag even een nieuw topic aan.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.693 seconden