Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Error occurred: 404 - not found bij instaleren Modules
06 mrt 2012 16:04
Hoi Allen,
Ik zit al een paar dagen met een groot probleem.
Heb namelijk via Hostnet een nieuwe hosting besteld.
En daar heb ik Joomla 1.7 erop gezet.
Toen ben ik begonnen met wat modules te installeren en kwam er al snel achter dat er iets niet klopte.
Zoals bij joomlawatch krijg ik een foutmelding:
Error occurred: 404 - not found
Apache Server at: s12689.cp.hostnet.nl
En bij andere modules zoals phocagallery krijg ik wit beeld na installeren, ook werkt installeren via FTP ook niet, hij wilt hem niet installeren.
Omdat ik al zolang bezig ben geweest ging ik naar een andere site van mij toe waar ik ook joomla op heb staan, en daar deed alles in een keer perfect.
Deze site staat wel onder een andere hosting.
Natuurlijk had ik Hosnet gemaild, met de vraag dat er misschien een instelling bij hun anders staat waardoor ik kan niet installeren?
Maar ik werd netjes naar jullie verwijst want ik was zelf verantwoordelijk als ik Joomla installeerde en hun biede op geen enkel manier ondersteuning.
Laatste keer dat ik ook hostnet heb gepakt.
Wie kan mij helpen om de modules perfect geinstaleed te krijgen?
Dank je wel,
Angelique
Ik zit al een paar dagen met een groot probleem.
Heb namelijk via Hostnet een nieuwe hosting besteld.
En daar heb ik Joomla 1.7 erop gezet.
Toen ben ik begonnen met wat modules te installeren en kwam er al snel achter dat er iets niet klopte.
Zoals bij joomlawatch krijg ik een foutmelding:
Error occurred: 404 - not found
Apache Server at: s12689.cp.hostnet.nl
En bij andere modules zoals phocagallery krijg ik wit beeld na installeren, ook werkt installeren via FTP ook niet, hij wilt hem niet installeren.
Omdat ik al zolang bezig ben geweest ging ik naar een andere site van mij toe waar ik ook joomla op heb staan, en daar deed alles in een keer perfect.
Deze site staat wel onder een andere hosting.
Natuurlijk had ik Hosnet gemaild, met de vraag dat er misschien een instelling bij hun anders staat waardoor ik kan niet installeren?
Maar ik werd netjes naar jullie verwijst want ik was zelf verantwoordelijk als ik Joomla installeerde en hun biede op geen enkel manier ondersteuning.
Laatste keer dat ik ook hostnet heb gepakt.
Wie kan mij helpen om de modules perfect geinstaleed te krijgen?
Dank je wel,
Angelique
- Angeliquevdven
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
06 mrt 2012 16:23 - 06 mrt 2012 16:24
Hi Angelique,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik ken hostnet niet (gelukkig maar denk ik na het lezen van jouw bericht), maar vind het een heel vreemd verhaal. Zij bieden zelf Joomla aan (ik vermoed via Installatron) en geven dan geen ondersteuning voor de basics. Of meteen weg daar, of contract uitdienen en dan weg lijkt me idd de beste optie.
Als eerste zou ik je adviseren (als dat wel lukt) om direct te upgraden naar 2.5.2 i.v.m. Security issues.
Wat je als eerste kunt doen is het volgende lijstje nalopen:
Controleer het volgende:
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik ken hostnet niet (gelukkig maar denk ik na het lezen van jouw bericht), maar vind het een heel vreemd verhaal. Zij bieden zelf Joomla aan (ik vermoed via Installatron) en geven dan geen ondersteuning voor de basics. Of meteen weg daar, of contract uitdienen en dan weg lijkt me idd de beste optie.
Als eerste zou ik je adviseren (als dat wel lukt) om direct te upgraden naar 2.5.2 i.v.m. Security issues.
Wat je als eerste kunt doen is het volgende lijstje nalopen:
Controleer het volgende:
- Je ftp laag staat aan terwijl hij bij je hoster uit moet staan of andersom (kan het helaas niet vinden in hun FAQ)
- Als je ftp laag aan moet staan, kijk dan of alle gegevens kloppen. Vooral FTP root controleren.
- Je bent geen eigenaar van bepaalde mappen en/of bestanden
- Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met bestandje in de bijlage. Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
- Niet alle mappen en bestanden zijn schrijfbaar (afhankelijk ook van de instellingen bij 1)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
07 mrt 2012 15:11
Dank je wel voor je antwoord.
Ik heb hem geupdate naar 2.5.2.
En de stappen gecontroleerd, en niets geks tegen gekomen?
Heb maandag een mailtje weg gedaan naar hosnet en gisteren ook nog een keer.
maar krijg gewoon geen response. vind het echt heel raar
Ik heb hem geupdate naar 2.5.2.
En de stappen gecontroleerd, en niets geks tegen gekomen?
Heb maandag een mailtje weg gedaan naar hosnet en gisteren ook nog een keer.
maar krijg gewoon geen response. vind het echt heel raar
- Angeliquevdven
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
07 mrt 2012 17:27
Dan wordt het eigenlijk nog vreemder, als je wel kunt upgraden. Ook daarvoor moeten namelijk je instellingen kloppen.
En je foutmelding is ook heel vreemd.
Neem aan dat je in 2.5.2 onder Extensiebeheer al een database repair hebt uitgevoerd? Je kunt ook nog kijken of je iets ziet bij tabblad ontdekken.
Anders zou ik het zo ook niet weten.
En je foutmelding is ook heel vreemd.
Neem aan dat je in 2.5.2 onder Extensiebeheer al een database repair hebt uitgevoerd? Je kunt ook nog kijken of je iets ziet bij tabblad ontdekken.
Anders zou ik het zo ook niet weten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.657 seconden