Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Lastig probleem - Jce editor knoppen zijn verdwenen

05 mei 2012 10:57
Beste mensen, ik heb het al eens eerder besproken, maar dit probleem is nooit echt opgelost geweest en nu bij Joomla 2.5 heb ik er weer flink last van.

Wat is het geval:

Heb een site gebouwd met Joomla 2.5 en daarin JCE 2.021 geïnstalleerd. Daarbij de taalmodule 2.020 en mediabox 112. Dat werkt allemaal prima.

Vervolgens heb ik de site verhuisd naar een ander domein en de rechten aangepast alsmede de paden herschreven. Doe ik altijd zo en 9 van de 10 werkt het perfect. Alles werkt nu ook goed, behalve de Toggle/editor knoppen in JCE komen niet in beeld.
Dit is alleen bij FireFox (versie 12), Google Chrome (versie 18.0.1025.168) en als ik met IE9 kijk, dan werkt het WEL.

Ik heb dit eerder gehad onder Joomla 1.53 en heb toen het JCE component helemaal verwijderd en op nieuw geïnstalleerd. Toen was het opgelost, maar nu niet.
Las ook op het forum dat het verwijderen van gebruikers en opnieuw aanmaken van gebruikers helpt, maar ook dat werk niet.

Wat mij opviel na de verhuizing was dat als je in een artikel zit, ook de rechtermenu's allemaal uitgeklapt stonden. (zie bijlage)

Wie o wie kan mij helpen?

bvd

Fred
  • casperb71
  • casperb71's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

05 mei 2012 11:29
Leeg je lokale browser cache eens.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

05 mei 2012 11:44

Otto schreef : Leeg je lokale browser cache eens.

Bijna Otto. Het probleem met het uitklappen van de menu's aan de rechterzijde is hiermee opgelost, maar de knoppen zijn nog steeds niet in beeld.
  • casperb71
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

05 mei 2012 12:46
Leeg de cache van je site ook eens?
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

05 mei 2012 12:48

Otto schreef : Leeg de cache van je site ook eens?

Nee te mooi om waar te zijn. Geen invloed
  • casperb71
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

05 mei 2012 13:30 - 05 mei 2012 13:39
Controleer dan eens in de filebrowser van je hosting omgeving of Apache niet toevallig eigenaar is van bestaden/mappen JCE.

Aanvulling: zijn al je bestanden wel overgezet?
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

05 mei 2012 14:00

casperb71 schreef : Beste mensen, ik heb het al eens eerder besproken, maar dit probleem is nooit echt opgelost geweest en nu bij Joomla 2.5 heb ik er weer flink last van.

Wat is het geval:

Heb een site gebouwd met Joomla 2.5 en daarin JCE 2.021 geïnstalleerd. Daarbij de taalmodule 2.020 en mediabox 112. Dat werkt allemaal prima.

Vervolgens heb ik de site verhuisd naar een ander domein en de rechten aangepast alsmede de paden herschreven. Doe ik altijd zo en 9 van de 10 werkt het perfect. Alles werkt nu ook goed, behalve de Toggle/editor knoppen in JCE komen niet in beeld.
Dit is alleen bij FireFox (versie 12), Google Chrome (versie 18.0.1025.168) en als ik met IE9 kijk, dan werkt het WEL.

Ik heb dit eerder gehad onder Joomla 1.53 en heb toen het JCE component helemaal verwijderd en op nieuw geïnstalleerd. Toen was het opgelost, maar nu niet.
Las ook op het forum dat het verwijderen van gebruikers en opnieuw aanmaken van gebruikers helpt, maar ook dat werk niet.

Wat mij opviel na de verhuizing was dat als je in een artikel zit, ook de rechtermenu's allemaal uitgeklapt stonden. (zie bijlage)

bvd

Fred

Offtopic

Beste fred,

De mail met de kennisgeving van reacties worden gebounced. Tot nu toe ben je al enige tijd de enige waarbij het voorkomt. Wil je kijken naar je mail instellingen. Het is voor ons erg lastig.

Per mail lijk ik je niet te kunnen bereiken.

George V.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
  • GeorgeV.
  • GeorgeV.'s berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

05 mei 2012 15:16
Wordt aan gewerkt.

George V. schreef :

casperb71 schreef : Beste mensen, ik heb het al eens eerder besproken, maar dit probleem is nooit echt opgelost geweest en nu bij Joomla 2.5 heb ik er weer flink last van.

Wat is het geval:

bvd

Fred

Offtopic

Beste fred,

De mail met de kennisgeving van reacties worden gebounced. Tot nu toe ben je al enige tijd de enige waarbij het voorkomt. Wil je kijken naar je mail instellingen. Het is voor ons erg lastig.

Per mail lijk ik je niet te kunnen bereiken.

George V.

• casperb71
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

05 mei 2012 15:23 - 05 mei 2012 15:26

Otto schreef : Controleer dan eens in de filebrowser van je hosting omgeving of Apache niet toevallig eigenaar is van bestaden/mappen JCE.

Aanvulling: zijn al je bestanden wel overgezet?

Alle bestanden zijn volgens mij over, want ik kreeg geen foutmelding.

Ja dat klopt. Ik zie bv het component JCE, Apache als eigenaar staan.
Ik heb in de "bouw" site gekeken en daar staat hij ook onder Apache en de andere onder de FTP-naam.
  • casperb71
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

05 mei 2012 16:11
Ik vermoed dat daar de sleutel voor zit. Houd er rekening mee dat als Apache eigenaar is het heel goed mogelijk is dat niet alle bestanden goed overgezet zijn.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

06 mei 2012 11:30

Otto schreef : Ik vermoed dat daar de sleutel voor zit. Houd er rekening mee dat als Apache eigenaar is het heel goed mogelijk is dat niet alle bestanden goed overgezet zijn.

Je zou het haast denken Otto, maar ik zie geen verschil en volgens mij is alles 100% overgezet. Ook de rechten staan goed. Dat zou ook niet kunnen want in IE doet hij het wel goed.
Ik werk veel met Artisteer; zou daar de oorzaak kunnen liggen? Zal even trachten alles van JCE handmatig te verwijderen en dan opnieuw te installeren.
  • casperb71
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

06 mei 2012 11:49
Ik werk nooit met Artisteer, wij bouwen onze eigen templates.
Op zich mag het geen oorzaak zijn, je praat over de backend dat staat los van je Artisteer template.

Heb je het al eens op een andere pc geprobeerd?
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.912 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie