Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
extension gezocht: Vragenlijst als gastenboek
07 jun 2012 10:24
Gebruik joomla 2.5.4
Ik ben op zoek naar een extension, waarmee ik zelf x-aantal vragen in kan zetten. Dit vult men dan in en zodra dit verzonden wordt, komt dit automatisch als gastenboek op de website, eventueel na goedkeuren.
Nu ben ik wel bekend met RSForm, waarin ik prachtige vragenlijst kan maken, zie alleen hierin niet de mogelijkheid dat dit automatisch (eventueel na goedkeuren) in de vorm van gastenboek dan op de website komt.
Iemand idee/tips, bijvoorbeeld met RSForm of via een andere extension?
Ik ben op zoek naar een extension, waarmee ik zelf x-aantal vragen in kan zetten. Dit vult men dan in en zodra dit verzonden wordt, komt dit automatisch als gastenboek op de website, eventueel na goedkeuren.
Nu ben ik wel bekend met RSForm, waarin ik prachtige vragenlijst kan maken, zie alleen hierin niet de mogelijkheid dat dit automatisch (eventueel na goedkeuren) in de vorm van gastenboek dan op de website komt.
Iemand idee/tips, bijvoorbeeld met RSForm of via een andere extension?
- Africadream
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
11 jun 2012 19:10 - 11 jun 2012 19:11
Ben ondertussen weer even aan het zoeken geweest en de afgelopen dagen aan het stoeien geweest met de extensie "RS-Monials":
demo
Op zich ziet deze er wel erg leuk uit, maar dan moet ik hem alsnog helemaal verbouwen en daar ontbreekt deels mijn kennis, althans ik mis het stukje inzicht dat er vaak in meerdere files wat moet aangepast moet worden.
Op de demo moet ik dan het volgende aangepast hebben. Hetgeen wat tussen "-tekens staat moeten 7 vragen+antwoorden komen te staan.
Dus zowel de vraag blijft in beeld en de antwoorden komen daar bij te staan.
Iemand die mij hiermee op weg kan helpen, want ik kan wel wat code aanpassen, als ik maar op weg geholpen wordt. Indien ik ook nog database aanpassingen zou moeten doen, dan stopt echt mijn kennis.
Is dit een reële mogelijkheid om naar wens aan te passen of moet ik toch verder gaan zoeken naar een andere extension? Ik sta ook daar nog steeds voor open, als iemand wat weet.
Op zich ziet deze er wel erg leuk uit, maar dan moet ik hem alsnog helemaal verbouwen en daar ontbreekt deels mijn kennis, althans ik mis het stukje inzicht dat er vaak in meerdere files wat moet aangepast moet worden.
Op de demo moet ik dan het volgende aangepast hebben. Hetgeen wat tussen "-tekens staat moeten 7 vragen+antwoorden komen te staan.
Dus zowel de vraag blijft in beeld en de antwoorden komen daar bij te staan.
Iemand die mij hiermee op weg kan helpen, want ik kan wel wat code aanpassen, als ik maar op weg geholpen wordt. Indien ik ook nog database aanpassingen zou moeten doen, dan stopt echt mijn kennis.
Is dit een reële mogelijkheid om naar wens aan te passen of moet ik toch verder gaan zoeken naar een andere extension? Ik sta ook daar nog steeds voor open, als iemand wat weet.
- Africadream
- Nieuw op Joomla!NL
12 jun 2012 13:01
Zou fijn zijn als ik wat hulp kon krijgen, doordat ik het nu als volgt wil gaan oplossen met de extension RS-Monials.
Dit is de standaard code waar je een reactie in kan zetten:
En ik wil hierin dan standaard vragen zichtbaar in laten worden. Ben er al mee bezig geweest:
Met de aangepaste code krijg ik 1 vraag in beeld en blijft ook staan als je in de textarea klikt, wel kun je deze nog verwijderen.
Vraag 1: Een regel lukt, maar hoe kan ik meerdere regels (vragen) onder elkaar zetten?
Vraag 2: De vragen zijn zichtbaar en verdwijnen niet als je in textarea klikt, maar eigenlijk moet je ze ook niet kunnen verwijderen als je op de DEL of backspace knop klikt.
Dit is de standaard code waar je een reactie in kan zetten:
Code:
<tr><td colspan="2"><textarea name="comments" id="comments" class="RSWS_form_textarea" rows="" cols=""><?php echo stripHTML($postA['comments']); ?></textarea></td></tr>
En ik wil hierin dan standaard vragen zichtbaar in laten worden. Ben er al mee bezig geweest:
Code:
<tr><td colspan="2"><textarea name="comments" onblur="if(this.value=='')this.value='Wat vind je van mijn website';" onfocus="if(this.value='Wat vind je van mijn website')this.value=";" id="comments" class="RSWS_form_textarea" rows="" cols=""><?php echo stripHTML($postA['comments']); ?>Wat vind je van mijn website?</textarea></td></tr>
Met de aangepaste code krijg ik 1 vraag in beeld en blijft ook staan als je in de textarea klikt, wel kun je deze nog verwijderen.
Vraag 1: Een regel lukt, maar hoe kan ik meerdere regels (vragen) onder elkaar zetten?
Vraag 2: De vragen zijn zichtbaar en verdwijnen niet als je in textarea klikt, maar eigenlijk moet je ze ook niet kunnen verwijderen als je op de DEL of backspace knop klikt.
- Africadream
- Nieuw op Joomla!NL
13 jun 2012 10:08
Tenzij je een ontzettend goede programmeur bent, gaat je dit niet lukken. Ik heb uit nieuwsgierigheid even getest en zelfs met het toevoegen van extra velden aan de database lukt het mij ook niet. Lijkt me handiger om een alternatief te zoeken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
13 jun 2012 10:57
Bedankt voor je reactie.
Helaas ben ik geen programmeur. Als wat ik doe heb ik mezelf aangeleerd door de jaren heen met dank aan google en rondneuzen en veel lezen op forums.
Jammer dat dit niet gaat lukken, want zit me suf te zoeken via google zowel in nederlands als engels in de hoop wat te kunnen vinden.
Waarom ik dat vragenlijstje wil hebben omdat ik binnenkort een kindje krijg en zou erg graag een soort gastenboek willen hebben, waarin men dan bepaalde vragen beantwoord, zoals "Wat vind je van mijn naam?" en "Wat is je eerste indruk van mij?". Dat, dat dan zichtbaar wordt in het gastenboek of op welke manier dan ook zichtbaar op de website.
Ik weet gewoon niet waar ik nu nog op moet zoeken om dit voor mekaar te krijgen.
Helaas ben ik geen programmeur. Als wat ik doe heb ik mezelf aangeleerd door de jaren heen met dank aan google en rondneuzen en veel lezen op forums.
Jammer dat dit niet gaat lukken, want zit me suf te zoeken via google zowel in nederlands als engels in de hoop wat te kunnen vinden.
Waarom ik dat vragenlijstje wil hebben omdat ik binnenkort een kindje krijg en zou erg graag een soort gastenboek willen hebben, waarin men dan bepaalde vragen beantwoord, zoals "Wat vind je van mijn naam?" en "Wat is je eerste indruk van mij?". Dat, dat dan zichtbaar wordt in het gastenboek of op welke manier dan ook zichtbaar op de website.
Ik weet gewoon niet waar ik nu nog op moet zoeken om dit voor mekaar te krijgen.
- Africadream
- Nieuw op Joomla!NL
13 jun 2012 11:16 - 13 jun 2012 11:17
Waarom doe je het niet in meerdere stappen?
1 Om in het gastenboek te kunnen schrijven moet men registreren.
2 Voordat iemand zich kan registreren moet men een vragenlijst invullen. Ik denk niet dat je alle antwoorden openbaar wilt hebben en zichtbaar voor iedereen. Althans ik zou deze reacties voor mijzelf willen houden.
Het is niet helemaal wat je wilt, maar het doel wordt wel bereikt.
Edit: Voor de vragenlijst gebruik je een survey (enquête) extensie.
1 Om in het gastenboek te kunnen schrijven moet men registreren.
2 Voordat iemand zich kan registreren moet men een vragenlijst invullen. Ik denk niet dat je alle antwoorden openbaar wilt hebben en zichtbaar voor iedereen. Althans ik zou deze reacties voor mijzelf willen houden.
Het is niet helemaal wat je wilt, maar het doel wordt wel bereikt.
Edit: Voor de vragenlijst gebruik je een survey (enquête) extensie.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
16 jun 2012 18:36
Je kan Fabrik overwegen. Je kan er enerzijds forms mee maken en ook tabellen mee tonen. Je kan dan je vragen in een form presenteren en de tabel tonen als gastenboek.
Dit is wel een extentie met een leercurve.
Dit is wel een extentie met een leercurve.
- Hyena
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.770 seconden