Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Social media buttons
Social media buttons
21 jun 2012 14:40 - 21 jun 2012 14:41
Hallo,
Na uren gezocht te hebben online naar een paar social media buttons voor joomla 2.5, vond ik plg socialsharebuttons. Deze gaf foutmelding XML aan.
Later vond ik mod joomla_share this. Deze geïnstalleerd en vervolgens de proef op de som: als ik klik op een van die social media buttons, moet ik mezelf aanmelden. Wat ik graag zag, is dat men doorverwezen wordt naar bijv. linkedin account of youtube account en niet vanuit mijn website zichzelf inloggen op Facebook ed (ik werk nu binnen joomla 1.5 jupgrade folder).
Deze laatste (youtube), daar kan ik trouwens de button nergens bij vinden (gratis).
Skype mod_skype_status geinstalleerd, een bestand gemaakt met de code voor button, een custom.html maar om een of andere reden krijg ik daar alleen maar tekst (de html tekst weliswaar) maar geen button. Ik heb behalve op google tips en ideeën ook een youtube filmpje hierover gevonden en precies gedaan wat daar werd voorgedaan, ook skype privacy aangepast in " toon mijn status op website" en nog niks.
Graag een zetje in de rug bij deze social media buttons.
Na uren gezocht te hebben online naar een paar social media buttons voor joomla 2.5, vond ik plg socialsharebuttons. Deze gaf foutmelding XML aan.
Later vond ik mod joomla_share this. Deze geïnstalleerd en vervolgens de proef op de som: als ik klik op een van die social media buttons, moet ik mezelf aanmelden. Wat ik graag zag, is dat men doorverwezen wordt naar bijv. linkedin account of youtube account en niet vanuit mijn website zichzelf inloggen op Facebook ed (ik werk nu binnen joomla 1.5 jupgrade folder).
Deze laatste (youtube), daar kan ik trouwens de button nergens bij vinden (gratis).
Skype mod_skype_status geinstalleerd, een bestand gemaakt met de code voor button, een custom.html maar om een of andere reden krijg ik daar alleen maar tekst (de html tekst weliswaar) maar geen button. Ik heb behalve op google tips en ideeën ook een youtube filmpje hierover gevonden en precies gedaan wat daar werd voorgedaan, ook skype privacy aangepast in " toon mijn status op website" en nog niks.
Graag een zetje in de rug bij deze social media buttons.
- inef1
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
Social media buttons
21 jun 2012 15:31
Voor buttons denk ik dat je Social Media Icon links moet gebruiken.
En ik vermoed dat de module die je hebt gedownload voor Skype status geen joomla module is. Als ik tenminste zie wat je allemaal moet doen. Kijk eens naar deze .
En ik vermoed dat de module die je hebt gedownload voor Skype status geen joomla module is. Als ik tenminste zie wat je allemaal moet doen. Kijk eens naar deze .
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Social media buttons
21 jun 2012 15:46
Die Skype module is degene waar ik over praat.
De social media buttons heb ik van free-extention.com. Heb daar account aangemaakt etc. om de mod te mogen downloaden. Je kunt kiezen tussen free en betaald. Ik heb de gratis gekozen. Social Media Aanwezigheid Gratis
www.free-extensions.com/joomla-extensions/social-media-presence . Bij intalleren krijg ik volgende foutmelding: JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
De social media buttons heb ik van free-extention.com. Heb daar account aangemaakt etc. om de mod te mogen downloaden. Je kunt kiezen tussen free en betaald. Ik heb de gratis gekozen. Social Media Aanwezigheid Gratis
www.free-extensions.com/joomla-extensions/social-media-presence . Bij intalleren krijg ik volgende foutmelding: JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
- inef1
-
Social media buttons
21 jun 2012 16:12
Bij die skypemodule hoef je toch verder niets te doen als je username en de vakjes in te vullen? Ik snap je verhaal niet.
Die andere extensie ken ik helaas niet.
Die andere extensie ken ik helaas niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Social media buttons
21 jun 2012 16:20
Bij de Skype module zie je alleen: Skype Status... zonder bijv. " online - away ed. Deze button zou je moeten ophalen bij skype (volgens enkele artikelen) en deze in een html zetten. Alleen de mod_skype_status zou niet voldoende zijn.
Die social media buttons zijn niet bekend? Dan zal ik verder gaan zoeken naar de buttons linkedin, youtube en fb.
Die social media buttons zijn niet bekend? Dan zal ik verder gaan zoeken naar de buttons linkedin, youtube en fb.
- inef1
-
Social media buttons
21 jun 2012 17:48Echt wel. Ik heb hem net binnen 5 seconden geinstalleerd en werkend. Zonder ook maar iets te doen. Enige dat je misschien kunt doen is de plaatjes vervangen door plaatjes met Nederlandse tekst.Bij de Skype module zie je alleen: Skype Status... zonder bijv. " online - away ed. Deze button zou je moeten ophalen bij skype (volgens enkele artikelen) en deze in een html zetten. Alleen de mod_skype_status zou niet voldoende zijn.
Kijk eens onder aan mijn site naar de Social media buttons. Neem aan dat dat is wat je wilt?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Social media buttons
21 jun 2012 18:42
vreemd. kan misschien zijn ik zit in jupgrade folder. Ik heb alles van skype ervanaf gegooid en opnieuw die joomla mod_skype_status geinstalleerd. Heb via filezilla gecheckt, er staan images in die module, alleen zie ik ze op dit moment niet. (modules/mod_skype_status/assets/images) misschien als de site " live" gaat....
Ja, zoals bij jou op de site, FB, linkedin,twitter en youtube. Welke module kan je me aanbevelen? Ik heb, na al die modules, een plugin die heet parthelator maar dat is het ook niet.
Ja, zoals bij jou op de site, FB, linkedin,twitter en youtube. Welke module kan je me aanbevelen? Ik heb, na al die modules, een plugin die heet parthelator maar dat is het ook niet.
- inef1
-
Social media buttons
21 jun 2012 18:45Zoals al aangegeven.Social Media Icon links
Het feit dat je site in een submap staat heeft nooit invloed op werking van extensies!
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Social media buttons
21 jun 2012 19:22 - 21 jun 2012 19:24
Ja, die had ik ook al een paar keer proberen te installeren maar daar krijg ik die foutmelding JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden.
Die module is voor 1.7 en niet voor 2.5 (volgens mij hebben ze geen voor 2.5)
www.viperwebsites.com/joomla-extensions/...dia-icons-links.html
Die module is voor 1.7 en niet voor 2.5 (volgens mij hebben ze geen voor 2.5)
www.viperwebsites.com/joomla-extensions/...dia-icons-links.html
- inef1
-
Social media buttons
21 jun 2012 19:26
Heb je dit dan wel gelezen op de site van de makers:
Download and unzip the file first, then install the module for your Joomla version
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Social media buttons
22 jun 2012 00:08 - 22 jun 2012 00:30
Ja, heb de zips geopend (bij openen vind je mod voor 1.5, 1.6 en 1.7} Die module, icon folder, die daar inzit, komt mij onbekend voor: bijvoorbeeld: delicious.png, digg png, myspace en nog wat onbekende en alles is voor 1.7 en niet 2.5. en niet FB, YT en IN.
in die folder zit een mod social media link.php en een socialmedialink.php beiden error bij installatie:onbekende bestandstypes
in die folder zit een mod social media link.php en een socialmedialink.php beiden error bij installatie:onbekende bestandstypes
- inef1
-
Social media buttons
22 jun 2012 09:31
Dan die voor 1.7 gebruiken. Maar dus niet uitpakken. Het zipbestand voor 1.7 installeren!
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.747 seconden