Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Artikelen exporteren
Artikelen exporteren
31 jul 2012 16:33
Een goede dag,
Ik beheer een website van een stichting die regelmatig publicaties uitbrengt (op papier!) en dezelfde informatie óók beschikbaar stelt als afzonderlijke artikelen op hun site.
Nu is mijn vraag of het mogelijk zou zijn, via een extensie, om de gepubliceerde artikelen te exporteren naar bijv. Word.
Indien men het onderhoudt via de website uitvoert dan kun je op elk moment een export laten plaatsvinden zodat de Word versie gedrukt kan worden.
Kortom: Is er een extensie aanwezig die dit zou kunnen realiseren?
Bij voorbaat dank.
Ron
Ik beheer een website van een stichting die regelmatig publicaties uitbrengt (op papier!) en dezelfde informatie óók beschikbaar stelt als afzonderlijke artikelen op hun site.
Nu is mijn vraag of het mogelijk zou zijn, via een extensie, om de gepubliceerde artikelen te exporteren naar bijv. Word.
Indien men het onderhoudt via de website uitvoert dan kun je op elk moment een export laten plaatsvinden zodat de Word versie gedrukt kan worden.
Kortom: Is er een extensie aanwezig die dit zou kunnen realiseren?
Bij voorbaat dank.
Ron
- RonP
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Artikelen exporteren
31 jul 2012 17:04
Hallo Ron,
Dat is een hele lastige. Word is geen open format omdat Microsoft geen open source is.
Het bijt nogal, dat heb je ook als Word tekst in je site plakt.
Je kunt de platte tekst eruit halen of door middel van een extensie er een pdf van maken.
Maar Word gaat zo 1...2...3... niet lukken.
Dat is een hele lastige. Word is geen open format omdat Microsoft geen open source is.
Het bijt nogal, dat heb je ook als Word tekst in je site plakt.
Je kunt de platte tekst eruit halen of door middel van een extensie er een pdf van maken.
Maar Word gaat zo 1...2...3... niet lukken.
- Otto
- Bezoeker
Artikelen exporteren
31 jul 2012 17:10
Hallo Otto,
Dank voor je reactie. Het plakken vanuit Joomla, per artikel, naar een tekstverwerker is een heidense klus.
Het liefst zou ik een plugin o.i.d. hiervoor willen gebruiken. Een export van aanwezige artikelen per categorie
zou dan een welkome aanvulling zijn.
Ron
Dank voor je reactie. Het plakken vanuit Joomla, per artikel, naar een tekstverwerker is een heidense klus.
Het liefst zou ik een plugin o.i.d. hiervoor willen gebruiken. Een export van aanwezige artikelen per categorie
zou dan een welkome aanvulling zijn.
Ron
- RonP
- Bekend met Joomla!NL
-
- Otto
- Bezoeker
Artikelen exporteren
01 aug 2012 16:11
Hallo Otto,
PhocaPDF, ik ga er naar kijken en uit proberen. Ik lees echter nog niets over bijvoorbeeld Alle artikelen binnen een categorie naar PDF omzetten.
Maar, zoals aangegeven ik bekijk het.
Bedankt voor de hint.
Ron
PhocaPDF, ik ga er naar kijken en uit proberen. Ik lees echter nog niets over bijvoorbeeld Alle artikelen binnen een categorie naar PDF omzetten.
Maar, zoals aangegeven ik bekijk het.
Bedankt voor de hint.
Ron
- RonP
- Bekend met Joomla!NL
-
Artikelen exporteren
01 aug 2012 16:52
Ik heb er aan gesnuffeld en wat ik er van begrepen heb is dat je van een artikel een afdruk kunt maken in "jouw" PDF lay-out. Dat gaat dus per artikel.
Ik zou het dan voor alle artikelen in een categorie willen.
Ron
Ik zou het dan voor alle artikelen in een categorie willen.
Ron
- RonP
- Bekend met Joomla!NL
-
- Otto
- Bezoeker
Artikelen exporteren
02 aug 2012 12:32
Hallo Otto,
Zeer bedankt, waarom ben ik nou niet op deze "zoek methode" gekomen? Kokervisie geloof ik.
Ik ga verder met snuffelen
Ron
Zeer bedankt, waarom ben ik nou niet op deze "zoek methode" gekomen? Kokervisie geloof ik.
Ik ga verder met snuffelen
Ron
- RonP
- Bekend met Joomla!NL
-
Artikelen exporteren
04 aug 2012 18:17
Hoi Ron, ook voor mij is dit interessant. Ben met Phoca aan het stoeien maar volgens mij kan dan iedereen pdf's maken?
In mijn geval is het de bedoeling dat ikzelf alleen deze mogelijkheid heb. Bijvoorbeeld in Backend. Als je een geschikte plugin vindt dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Edwin
In mijn geval is het de bedoeling dat ikzelf alleen deze mogelijkheid heb. Bijvoorbeeld in Backend. Als je een geschikte plugin vindt dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Edwin
- edwerf
- Bekend met Joomla!NL
Artikelen exporteren
05 aug 2012 11:04
Hallo Ed,
Zal je zeker op de hoogte houden. Ben echter even 2-3 weken er tussen uit.
Kom er daarna weer op terug
(Mocht jij wat tegen komen.... ook ik hoor het dan graag)
Ron
Zal je zeker op de hoogte houden. Ben echter even 2-3 weken er tussen uit.
Kom er daarna weer op terug
(Mocht jij wat tegen komen.... ook ik hoor het dan graag)
Ron
- RonP
- Bekend met Joomla!NL
-
Artikelen exporteren
05 aug 2012 11:57
Dan laat ik het je weten.
Tot nu toe plak ik alles maar in Zim Desktop Wiki of Evernote, pas daar een eventuele link aan en plak dat vervolgens in een tekstverwerker.
Jouw methode om het naar PDF te importeren werkt een stuk sneller werken.
Tot nu toe plak ik alles maar in Zim Desktop Wiki of Evernote, pas daar een eventuele link aan en plak dat vervolgens in een tekstverwerker.
Jouw methode om het naar PDF te importeren werkt een stuk sneller werken.
- edwerf
- Bekend met Joomla!NL
Artikelen exporteren
30 aug 2012 15:06
Even een terugkoppeling.
Ik ben te rade gegaan bij Phoca, zij hebben n.l een extensie waarmee je vanuit Joomla één artikle kunt laten omzetten naar een PDF.
Ik kwam in het PhocaPdf forum onder, generate PDF for the entire category/menu , een soort gelijk verzoek tegen.
Ik heb de vraag aangevuld met een situatieschets en uiteindelijk resulteerde het antwoordt dat het op de "wensenlijst" terecht gaat komen.
Nu maar afwachten of deze wens dan ook gerealiseerd wordt.
Ron
Ik ben te rade gegaan bij Phoca, zij hebben n.l een extensie waarmee je vanuit Joomla één artikle kunt laten omzetten naar een PDF.
Ik kwam in het PhocaPdf forum onder, generate PDF for the entire category/menu , een soort gelijk verzoek tegen.
Ik heb de vraag aangevuld met een situatieschets en uiteindelijk resulteerde het antwoordt dat het op de "wensenlijst" terecht gaat komen.
Nu maar afwachten of deze wens dan ook gerealiseerd wordt.
Ron
- RonP
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.836 seconden