Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Zoekmodule
Zoekmodule
10 aug 2012 14:12
Hallo,
Ik wil een website maken met een paar duizend foto's in. Ik wil die foto's in de map images zetten onderverdeeld in verschillende mappen. Omdat het zoveel bestanden zijn, is Phoca Gallery hiervoor geen optie, daarom gebruik ik simple file lister om de lijsten met foto's te laten zien, deze maakt van ieder bestand een url naar de betreffende foto. In deze module zit er echter geen zoekfunctie in, ik wil namelijk ook kunnen zoeken naar een bestandsnaam, of een deel ervan in die fotolijsten. Ik vind echter geen enkele zoekmodule of plugin die in staat is om rechtstreeks naar een bestandsnaam binnen in een map in de joomla image map te zoeken. Weet iemand of er iets dergelijks bestaat?
Dank u.
Ik wil een website maken met een paar duizend foto's in. Ik wil die foto's in de map images zetten onderverdeeld in verschillende mappen. Omdat het zoveel bestanden zijn, is Phoca Gallery hiervoor geen optie, daarom gebruik ik simple file lister om de lijsten met foto's te laten zien, deze maakt van ieder bestand een url naar de betreffende foto. In deze module zit er echter geen zoekfunctie in, ik wil namelijk ook kunnen zoeken naar een bestandsnaam, of een deel ervan in die fotolijsten. Ik vind echter geen enkele zoekmodule of plugin die in staat is om rechtstreeks naar een bestandsnaam binnen in een map in de joomla image map te zoeken. Weet iemand of er iets dergelijks bestaat?
Dank u.
- Hemarlan
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Zoekmodule
11 aug 2012 11:39Dat begrijp ik niet. Phoca kan een enorm aantal foto's aan.Omdat het zoveel bestanden zijn, is Phoca Gallery hiervoor geen optie,
En Joomla is database gestuurd, dus het zoeken naar een bestandsnaam is volgens mij niet mogelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Zoekmodule
12 aug 2012 14:48 - 12 aug 2012 14:49Astrid schreef :
Dat begrijp ik niet. Phoca kan een enorm aantal foto's aan.Omdat het zoveel bestanden zijn, is Phoca Gallery hiervoor geen optie,
En Joomla is database gestuurd, dus het zoeken naar een bestandsnaam is volgens mij niet mogelijk.
Blijkbaar is het inderdaad niet mogelijk om te zoeken in mappen bij Joomla, Phoca kan dit misschien wel aan maar ik moet een paar duizend afbeeldingen uploaden om de site op te zetten. Phoca moet daar Thumbnails van maken en dat duurt een eeuwigheid, Ik kan thumbnail generation weliswaar uitschakelen maar dan krijg ik in het categorie detail venster lege vakken met eventueel de bestandsnaam wat ook niet de bedoeling is.
Die vakken zijn naar mijn mening zelfs te groot en er is geen mogelijkheid om die te verkleinen denk ik.
Een mogelijkheid is om de site lokaal op te zetten via Wampserver met Phoca en dan te uploaden naar een server.
Alleen vind ik geen enkele zoekmodule om in Phoca te zoeken, op de site van Phoca staat weliswaar een search plugin maar die laat als resultaat alleen de volledige categorie zien waar de afbeelding in staat als je op een gevonden link van een afbeelding klikt.
Ik heb daarvoor ook eens naar het forum van Phoca gaan kijken en het probleem is daar gekend maar (nog) niet opgelost.
Ook heb ik op een site een modificatie voor het Php bestand voor Phoca search plugin gevonden, deze modificatie gedaan maar die blijkt niet te werken met Joomla 2.5.6
Dus daarom deze vraag: Weet iemand een andere zoekmodule die in de Phoca gallery categories naar een afbeelding kan zoeken en die afbeelding dan laat zien als men op de gevonden link klikt?
Dank U.
- Hemarlan
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.614 seconden