Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Logo Cookie Confirm aanpassen

18 okt 2012 22:25
Hallo,

Ik gebruik Cookie Confirm op mijn website, erg handige tool!! Ik zie dat er op JoomlaNl een ander logo rechts onderin staat dan standaard is. Ik zou ook graag het logo aangepast zien, de kleur past niet bij mijn design. Hoe kan ik dit aanpassen?

gr,
ratar
  • Ratar
  • Ratar's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

18 okt 2012 22:35
Hoi Ratar,

Heb je zelf al getracht met Firefox en Firebug het uit te vinden?

Zelf vind ik de Cookie Confirm opzichtig. Met een beetje geknutsel kun je eenvoudig zelf iets dergelijks in elkaar zetten. Kijk maar eens hier.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

19 okt 2012 06:53
Hallo Otto,

Als dat zo is leg dat dan eens uit hoe we dat moeten doen ??

19 okt 2012 07:54
Hoi,

Dat doet je met Firefox en Firebug. Bekijk op de site waarvan je vindt dat er een mooie oplossing in zit hoe de code in elkaar zit. Haal hem eruit en plaats deze in je eigen site. Pas hem aan waar noodzakelijk en je bent klaar.

Als je het af wilt maken, dan kun je er eventueel een module van maken.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

19 okt 2012 09:48
Ik heb het gevonden, zat niet in de module maar in de plugin.

greetz,
ratar
  • Ratar

19 okt 2012 10:26
Dag Ratar,

Dit kan met een template override, zodat je de wijzigingen ook na updates behoudt:
www.twentronix.com/documentation/cookiec...d-template-overrides
  • Jurian
  • Jurian's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

19 okt 2012 10:59 - 19 okt 2012 11:05

Otto schreef : Zelf vind ik de Cookie Confirm opzichtig. Met een beetje geknutsel kun je eenvoudig zelf iets dergelijks in elkaar zetten. Kijk maar eens hier.

Dag Otto,

Cookie Confirm is veel meer dan 'een beetje geknutsel'. In het ontwikkelen van Cookie Confirm zit dan ook honderden uren werk. De banner (en status indicatie) wat je aan de front-end ziet is slechts een klein onderdeel.

Cookie Confirm heeft allerlei handige opties, zoals:
Niet alleen JavaScript cookies blokkeren, maar óók PHP cookies, Activeerbaar voor enkel de gekozen landen/continenten, uitgebreide log (zeer waarschijnlijk verplicht) en statistieken, Google Analytics, cookie whitelist, automatische plaatshouders, meertaligheid, volledige integratie met Joomla etc.

Zo te zien heb je voor een 'oplossing' gekozen dat enkel uit JavaScript bestaat. PHP cookies komen hier zo doorheen en third-party cookies ook dikwijls. Je ziet bijvoorbeeld dat er een statcounter.com cookie op je site wordt geplaatst, zelfs als je geen toestemming hebt gegeven. Dat is een cookie voor statistieken (Statcounter Analytics Cookie) en je bent dus in overtreding. En dan heb je nog een eenvoudige website (qua cookies) zonder YouTube, Twitter, Disqus, social media buttons ed.

Test maar eens deze demopagina van Cookie Confirm (a.u.b. eerst je cookies verwijderen om met een schone lei te beginnen). Er wordt slechts één Joomla sessiecookie gezet (wat je ook uit kan zetten, maar als je wilt loggen dan heb je deze nodig voor CSRF protectie). Na het accepteren van cookies worden er 15 cookies bijgeplaatst, welke allemaal door Cookie Confirm zijn tegengehouden. Dergelijke eenvoudige JavaScript oplossingen als die van jou zullen geheid falen voor de setup van die demopagina.

-edit-
Overigens maak je gebruik van impliciete toestemming terwijl expliciet verplicht is in Nederland.

Met vriendelijke groet,
Jurian
  • Jurian
  • Jurian's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

19 okt 2012 11:31
Hoi Jurian,

Bedankt voor de tip!! En voor Cookie Confirm!!

gr,
ratar
  • Ratar

19 okt 2012 11:36 - 19 okt 2012 11:39
Hoi Juriaan,

Je analyse klopt volledig. Voor het soort site waar ik hem gebruik is dit meer dan voldoende.
Met je component biedt je een oplossing die veel verder gaat dan dit.

De vraag is echter: Heeft iedereen een zo uitgebreide oplossing nodig?

Veel websites maken slechts gebruik van cookies voor de werking van de site en een analyse cookie.
In die gevallen is de door mij gekozen oplossing meer dan voldoende.

Je kunt het maximale doen om iets in de hand te houden of het minimale. Daartussen bevindt zich een nog een heel breed veld van mogelijkheden. Waaronder de door mij gekozen optie en deze gratis optie.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

19 okt 2012 12:19 - 19 okt 2012 12:20
Iedereen mag zijn eigen keuze maken natuurlijk en ik kan me indenken dat jij jouw optie voldoende vindt. Je laat zien dat je er aandacht aan hebt besteed, maar je voldoet er echter niet mee aan de wet om de eerder genoemde redenen.
De optie die jij noemt werkt ook enkel met JavaScript en heeft dezelfde problemen (alle PHP cookies komen door en diverse 3rd party cookies).
  • Jurian
  • Jurian's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

19 okt 2012 12:20

Ratar schreef : Hoi Jurian,

Bedankt voor de tip!! En voor Cookie Confirm!!

gr,
ratar

Graag gedaan :)
  • Jurian
  • Jurian's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

19 okt 2012 12:25
Hallo Jurian,

Zolang je niet kunt registreren en in kunt loggen zijn beide alternatieve oplossingen voldoende.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.732 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie