Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
jce editor niet te instaleren
10 feb 2013 11:42 - 10 feb 2013 11:47
Het is een nieuwe installatie geweest in de map TEST
Hij werkt dus in de BE met domeinnaam/test/administrator
Danm mag ik verwachten dat de eerde paden
Dan denk ik, zie jouw eerdere opmerkingen, dat er mappen op Apache als eigenaar staan
Dus denk ik....er zal "dieper" gekeken moeten worden
Edit Astrid: Ik heb je laatste opmerking over lokaal werken verwijderd. S.v.p. on-topic blijven.
Hij werkt dus in de BE met domeinnaam/test/administrator
Danm mag ik verwachten dat de eerde paden
dus okay waren/home/sitenaam/domains/domeinnaam/public_html/test/logs
/home/sitenaam/domains/domeinnaam/public_html/test/tmp
Dan denk ik, zie jouw eerdere opmerkingen, dat er mappen op Apache als eigenaar staan
Dus denk ik....er zal "dieper" gekeken moeten worden
Edit Astrid: Ik heb je laatste opmerking over lokaal werken verwijderd. S.v.p. on-topic blijven.
"De oplossing is vaak dichterbij dan je denkt"
"CARPE DIEM"
"CARPE DIEM"
- SPABO
-
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
10 feb 2013 11:49
tmp map zat barstens vol 
nu op jouw manier is path
our absolute path is: /home/sitenaam/domains/domeinnaam/public_html/test
via pakket bestand zegt hij.
-1 - Er deed zich een fout voor.
Kopiëren mislukt
Terug naar controlepaneel
via ftp gekeken daarna er staan dan wel een map instal en de zip bestand in tmp met eigenaar apache.
alles weer verwijderd.
map aangemaakt en in tmp gezet (dus uitpakken map naam jce geven en via /home/domeinnaam/domains/sitenaam/public_html/test/tmp/jce )
via instalatie map instaleren
JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
Pad heeft geen geldig pakket.

nu op jouw manier is path
our absolute path is: /home/sitenaam/domains/domeinnaam/public_html/test
via pakket bestand zegt hij.
-1 - Er deed zich een fout voor.
Kopiëren mislukt
Terug naar controlepaneel
via ftp gekeken daarna er staan dan wel een map instal en de zip bestand in tmp met eigenaar apache.
alles weer verwijderd.
map aangemaakt en in tmp gezet (dus uitpakken map naam jce geven en via /home/domeinnaam/domains/sitenaam/public_html/test/tmp/jce )
via instalatie map instaleren
JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
Pad heeft geen geldig pakket.

- klaver
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
10 feb 2013 11:52
Als Apache eigenaar wordt van mappen/bestanden dan betekent dat meestal dat je je ftp-laag aan moet zetten. Dus of hij staat aan met de verkeerde instellingen of hij staat uit.
En zorg ervoor dat voordat je iets verandert jij de eigenaar bent van alle mappen en bestanden.
En ik wil je best helpen, maar als jij blijft experimenteren, dan gaat dat niet lukken. Heb je overigens het .tar.gz bestand gedownload of het .zip bestand?
En zorg ervoor dat voordat je iets verandert jij de eigenaar bent van alle mappen en bestanden.
En ik wil je best helpen, maar als jij blijft experimenteren, dan gaat dat niet lukken. Heb je overigens het .tar.gz bestand gedownload of het .zip bestand?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
10 feb 2013 12:20
sry probeer verschillende mogelijkheden.
zal nu goed luisteren naar je
ik heb met beide geprobeerd zip en tar.gz met beide hetzelfde resultaat.
je bedoelt met eigenaar alle mappen in direct admin neem ik aan ? dus alle mappen?
ftp staat nu aan
zal nu goed luisteren naar je

ik heb met beide geprobeerd zip en tar.gz met beide hetzelfde resultaat.
je bedoelt met eigenaar alle mappen in direct admin neem ik aan ? dus alle mappen?
ftp staat nu aan
- klaver
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
10 feb 2013 12:24Alle mappen en bestanden inderdaad.je bedoelt met eigenaar alle mappen in direct admin neem ik aan ? dus alle mappen?
Dus zodra jij eigenaar bent van alle mappen en bestanden, je zeker weet dat je ftp-laag goed ingesteld staat en het dan nog niet lukt, dan moeten we verder kijken.
Troubleshooting heeft alleen zin als je het stap voor stap op een logische manier afwerkt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
10 feb 2013 12:32
Ben eigenaar van alle mappen nu
hoe weet ik of de ftp-laag goed is ingesteld?
hoe weet ik of de ftp-laag goed is ingesteld?
- klaver
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
10 feb 2013 12:35
In principe moet je alles hetzelfde invullen als in Filezilla. Als je je map test opent in filezilla zie je bovenin het pad dat je in joomla moet zetten bij ftp pad.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
- klaver
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
10 feb 2013 12:51
Krijg je nu nog steeds dezelfde foutmelding?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
10 feb 2013 12:52
Hoi Klaver,
Ter aanvulling van het voorgaande.
Tussen de regels door lees ik dat je waarschijnlijk met een afgebroken installatie van JCE zit. Je hebt diverse pogingen gedaan, maar het lukt immers niet. Het gevolg daarvan is dat er waarschijnlijk reeds delen geïnstalleerd zijn.
Als dit het geval is zal JCE niet meer willen installeren voordat je die restanten verwijdert hebt.
Dit verwijderen doe je als volgt:
Pak JCE uit in een map op je bureaublad, dan weet je welke mappen en bestanden er door JCE aangemaakt worden. Zoek deze mappen en bestanden op je webserver op en verwijder ze met je FTP cliënt.
Zodra dat volledig gelukt is, zal het installeren van JCE wel gaan lukken.
Ter aanvulling van het voorgaande.
Tussen de regels door lees ik dat je waarschijnlijk met een afgebroken installatie van JCE zit. Je hebt diverse pogingen gedaan, maar het lukt immers niet. Het gevolg daarvan is dat er waarschijnlijk reeds delen geïnstalleerd zijn.
Als dit het geval is zal JCE niet meer willen installeren voordat je die restanten verwijdert hebt.
Dit verwijderen doe je als volgt:
Pak JCE uit in een map op je bureaublad, dan weet je welke mappen en bestanden er door JCE aangemaakt worden. Zoek deze mappen en bestanden op je webserver op en verwijder ze met je FTP cliënt.
Zodra dat volledig gelukt is, zal het installeren van JCE wel gaan lukken.
- Otto
-
- Bezoeker
-
- klaver
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Tijd voor maken pagina: 0.792 seconden