Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Gebruikersaccounts

Gebruikersaccounts

19 mrt 2013 12:58
#1
Hallo,

Kan iemand mij misschien helpen met het volgende.
Voor een sportvereniging bij ons in de buurt heb ik een website gemaakt in Joomla 2.5.
Zij hebben mij gevraagd om voor ieder lid (400x) een account aan te maken.
Is dit makkelijk te realiseren zonder dat ieder lid zichzelf eerst registreerd.
Ik zat er meer aan te denken om bijvoorbeeld het aantal benodige accounts aan te maken via bijvoorbeeld een extensie of iets dergelijk met bijbehorende gebruikersnaam en wachtwoord en dat de gebruiker tijdens de eerste keer inloggen zelf het password even moet veranderen. Want ik heb de beschikking over alle emailadressen van deze leden en zou ze dan bijvoorbeeld allemaal een email kunnen sturen met het tijdelijke wachtwoord en bijbehorende gebruikersnaam. Zijn deze mogelijkheden beschikbaar voor Joomla of is er een extensie of module die dit kan realiseren? Of zijn er andere mogelijkheden?
Discussie gesloten.
  • igle1986
  • igle1986's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

Gebruikersaccounts

19 mrt 2013 13:04 - 19 mrt 2013 13:05
#2
Ik zou je adviseren om daar Community Builder voor te gebruiken in combinatie met CBJuice2. Met die laatste kan je een csv bestand met de namen, e-mailadressen etc van je leden importeren in Community Builder. Je kunt aangeven dat er dan een wachtwoord gegenereerd wordt en je kunt dan de leden een e-mail sturen dat ze eerst even op de link "Wachtwoord vergeten" moeten klikken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 19 mrt 2013 13:05 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37127
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.067 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie