Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Gezocht: Lijst aanmaken met vinkjes

Gezocht: Lijst aanmaken met vinkjes

04 apr 2013 13:46
Een betere titel kon ik er niet van maken, maar ik zal proberen uit te leggen.

Ik maak gebruik van joomla 2.5.9
Is er een extension waarbij een geregistreerde gebruiker frontend zelf een lijst kan maken en vervolgens deze kan aan/uitvinken, als iets is afgerond. Of als het net iets anders werkt, maar op het zelfde neer komt, dan is dat ook prima.

Voorbeeld:

regel 1 vinkje aan/uit
regel 2 vinkje aan/uit
regel 3 vinkje aan/uit
regel 4 vinkje aan/uit
regel 5 vinkje aan/uit
etc...
etc...
  • Africadream
  • Africadream's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

04 apr 2013 23:45 - 04 apr 2013 23:46
In Fabrik is het mogelijk om een checklist te maken waar gebruikers zelf elementen kunnen toevoegen. Het is ook mogelijk om deze al of niet toegankelijk te maken voor andere gebruikers.
  • Hyena
  • Hyena's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

05 apr 2013 09:49
Bedankt voor je reactie. :) Heb even gekeken en in eerste instantie dacht ik, maar ik moet geen "contact" formulier hebben die uitgebreid is, want er wordt verder niets ingestuurd. Enkel de geregistreerde gebruiker moet aan zijn/haar lijst kunnen aanmaken/bewerken.

Ieder geval al gedownload en geinstalleerd, waar ik nog geen wijs uit wordt. Nu aan het rondsnuffelen en proberen voorbeelden te vinden waar ik wel wijs uit wordt, zodat ik van daaruit verder kan.

Heb de volgende demo gevonden: demo.fabrikar.com/index.php/employees-departments
Ik moet zoiets op een totaal ander vlak hebben, maar volgens mij komt dit wel aardig in de richting.

Ik kan regels toevoegen en kan per regel wijzigen. Als ik zoiets dan zou aanpassen naar 2 kolommen. Waarvan 1e een omschrijving is en de 2de waar je of d.m.v. (vink)plaatje of tekst kan zeggen bezig/voltooid.

Dan kom ik toch een heel eind volgens mij. Nu alleen hopen dat ik niet te simpel aan het denken ben en gewoon even de tijd er voor nemen om dit verder uit te werken.

Bedankt voor deze tip. Ik zet topic nog niet op opgelost, want wil er eerst even mee stoeien.

----
Had zelf ook personal goals manager gevonden, maar die is betaald en weet niet in hoeverre deze zou aansluiten met wat ik wil. Iemand die toevallig ervaring hier meer heeft en zou kunnen zeggen of dit eventueel ook een optie is?
  • Africadream
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

05 apr 2013 21:36
In Fabrik maak je eerst een lijst, dan elementen (kolommen of velden) en dan een formulier. De gegevens die ingevuld worden in het formulier kan je terugvinden in de tabel achteraf. De demo waarnaar je verwijst is een tabeloverzicht. In telegramstijl hoe je een en ander kan opzetten in Fabrik: Eerst maak je een lijst aan (nieuw). De meest instellingen kan je default houden. Kies de database van je website en geef je tabel een naam in het tabblad ‘Data’ rechtsbovenaan.
Ga vervolgens naar elementen. Er werden al twee elementen automatisch aangemaakt (id & date-time). Maak een nieuw element en geeft het een naam, bij groep kies je de naam van de lijst, bij 'plug in' kies je checkbox (meerdere keuze) of radiobutton (één keuze). Bij options kan je al enkele velden invullen. Onderaan kan je ‘Front end additions’ terugvinden. Dit is wat je zoekt, zet dit dus (drie maal ) op ja. Bekijk de tabbladen rechtsbovenaan. Begin met de instellingen in 'publish' en 'access' en stel ze in. Ga naar 'list view settings' en zet show in list op ja en vul een naam in als ‘heading label’. Opslaan en sluiten.
Ga dan naar forms. Klik op de naam van je formulier (zelfde naam als de lijst). Geef een label in. Je kan eventueel een header- en footertekst toevoegen. Zet bij Buttons de submit button op show en geef eventueel een andere naam in het veld er onder. Bij formprocessing zet je record in database op ja en vul een succesmessage in. Zorg dat in de tabbladen bovenaan rechts publishing geactiveerd is. Opslaan en sluiten.
Maak een menuitem aan en kies voor form onder Fabrik. Maak een tweede aan met list. Je kan dan zien in hoeverre dit overeen komt met wat je zoekt.
Hopelijk kan je hiermee al van start geraken. Maar het duurt wel een tijdje voor je deze component onder de knie krijgt.
  • Hyena
  • Hyena's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

12 apr 2013 14:38
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Hier had ik zeker wat aan.
De afgelopen week ben ik druk bezig geweest en het eerste opzetje is klaar en werkt. Nu verder nog de puntjes op de i zetten.

Zag gisteren ineens dat fabrik de website heeft vernieuwd en daardoor ben ik het voorbeeld kwijt welke ik hier al eerder linkte.

Wat je al schreef het duurt even voordat je het component doorhebt. Ben tussendoor ook een hoop aan het vertalen naar het Nederlands, want van die code taal regeltjes wordt ik ook geen wijs uit de mogelijkheden. Dus duurt soms wat langer omdat ik eerst moet uitvissen welke tekst er achter de code regel hoort.

Uiteindelijke wens is wel dat wanneer iemand zich registreert automatisch een lege basis lijst krijgt en deze dan kan zelf invullen.
Nu moet ik eerst als iemand zich gaat registreren daar handmatig een lijst aankoppelen.

Maar voor nu zal ik dit topic als opgelost zetten, want hetgeen wat ik zocht heb ik gevonden.
Bedankt!
  • Africadream
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.712 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie